Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Budownictwo rolnicze i leśne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo rolnicze i leśne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Karbowy <Andrzej.Karbowy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc zagadnień związanych z pracami warsztatowymi
W-2Znajomośc zagadnień produkcji roślinnej, zwierzęcej i leśnej
W-3Znajomośc zagadnień rysunku technicznego budowlanego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
C-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego1
T-A-2Charakterrystyka użytkowa obiektu1
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu2
T-A-4Rodzaje konstrukcji obiektu2
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu2
T-A-6Organizacja i zagospodarowanie placu budowy2
T-A-7Zakres i organizacja robót budowlanych2
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu1
T-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji2
15
wykłady
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych4
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych4
T-W-3Charakterystyka materiałów budowlanych2
T-W-4Izolacyjnośc przegród budowlanych2
T-W-5Analiza funkcjonalno-konstrukcyjna elementów konstrukcyjnych budynków4
T-W-6Elementy wyposażenia budynków i budowli4
T-W-7Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych2
T-W-8Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych4
T-W-9Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych2
T-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych30
A-A-3Wykonanie pracy zaliczeniowej15
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium)15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
M-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-3Metody praktyczne - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O02-2_W16
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych,
TRL_1A_W16R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W02C-1T-W-3, T-W-4, T-A-5M-2, M-1S-1
TRL_1A_O02-2_W25
Ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie obejmującą, dokumentację zdarzeń, organizację prac, bezpieczeństwo i higienę prac
TRL_1A_W25R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-1, T-W-8M-2, M-1S-1
TRL_1A_O02-2_W26
Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
TRL_1A_W26R1A_W06, R1A_W07InzA_W01C-1, C-2T-W-10, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-A-3M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O02-2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać,
TRL_1A_U01R1A_U01C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3S-2
TRL_1A_O02-2_U03
Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
TRL_1A_U03R1A_U01C-1, C-2T-W-2, T-W-1, T-A-1M-3, M-1S-1, S-2
TRL_1A_O02-2_U25
Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
TRL_1A_U25R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U03, InzA_U05, InzA_U08C-2T-A-1, T-A-9M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_O02-2_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K07InzA_K02C-1T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-1
TRL_1A_O02-2_K02
Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
TRL_1A_K02R1A_K07InzA_K02C-1T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-1
TRL_1A_O02-2_K06
Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
TRL_1A_K06R1A_K05InzA_K01C-1, C-2T-W-10, T-A-1, T-A-8M-2, M-3, M-1S-1, S-2
TRL_1A_O02-2_K07
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
TRL_1A_K07R1A_K08InzA_K02C-2T-A-9M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O02-2_W16
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych,
2,0
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_W25
Ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie obejmującą, dokumentację zdarzeń, organizację prac, bezpieczeństwo i higienę prac
2,0
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_W26
Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
2,0
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O02-2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać,
2,0
3,0Prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_U03
Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
2,0
3,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_U25
Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
2,0
3,0Potrafi definiowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_O02-2_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
2,0
3,0Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_K02
Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
2,0
3,0Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_K06
Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
2,0
3,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta)
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_O02-2_K07
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
2,0
3,0Potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazane zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kaczkowska A., Dom pasywny, KaBe, Krosno, 2009
  2. Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
  3. Panus J. (red.), Poradnik majstra budowlanego, Arkady, Warszawa, 2004
  4. Romaniuk W., Overby T. (red.), Standardy dla gospodarstw rolnych, IBMER, DAAC, Warszawa, 2003
  5. Romaniuk W. i inni, Magazynowanie nawozów naturalnych. Poradnik, IBMER, Warszawa, 2004
  6. Trzciński G., Budownictwo leśne, SGGW, Warszawa, 2004
  7. Zakrzewska M., Ochrona środowiska w procesie inwestycyjno-budowlanym, LexisNexis, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma tematyczne

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego1
T-A-2Charakterrystyka użytkowa obiektu1
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu2
T-A-4Rodzaje konstrukcji obiektu2
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu2
T-A-6Organizacja i zagospodarowanie placu budowy2
T-A-7Zakres i organizacja robót budowlanych2
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu1
T-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych4
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych4
T-W-3Charakterystyka materiałów budowlanych2
T-W-4Izolacyjnośc przegród budowlanych2
T-W-5Analiza funkcjonalno-konstrukcyjna elementów konstrukcyjnych budynków4
T-W-6Elementy wyposażenia budynków i budowli4
T-W-7Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych2
T-W-8Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych4
T-W-9Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych2
T-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych30
A-A-3Wykonanie pracy zaliczeniowej15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium)15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_W16Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę o materiałach budowlanych,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W16ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z obszaru nauki o materiałach, obejmującą strukturę i właściwości materiałów technicznych, stale, staliwa i żeliwa, stopy metali nieżelaznych, metalurgię proszków, tworzywa sztuczne, materiały ceramiczne i węglowe, kompozyty, drewno i inne materiały naturalne, niezbędną dla właściwego stosowania materiałów w technice rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-3Charakterystyka materiałów budowlanych
T-W-4Izolacyjnośc przegród budowlanych
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_W25Ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w budownictwie obejmującą, dokumentację zdarzeń, organizację prac, bezpieczeństwo i higienę prac
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W25ma wiedzę w zakresie organizacji procesów technologicznych w leśnictwie, obejmującą klasyfikację, cechy, podaż i jakość usług, dokumentację zdarzeń gospodarczych, organizację prac szkółkarskich, odnawiania lasu i jego pielęgnacji, ochrony lasu, pozyskiwania drewna, a także modelowanie procesów technologicznych, ocenę poziomu organizacji wykorzystania maszyn, bezpieczeństwo i higienę prac leśnych oraz zasady sprzedaży surowca drzewnego w Lasach Państwowych, przydatną do organizacji pracy sprzętu technicznego w gospodarce leśne;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-7Czytanie i analiza dokumentacji i rysunków budowlanych wybranych obiektów rolniczych
T-W-9Remont i modernizacja budynków i obiektów budowlanych
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-W-8Wykonawstwo i organizacja podstawowych robót budowlanych
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_W26Ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W26ma podstawową wiedzę w zakresie infrastruktury obszarów wiejskich, obejmującą ocenę jej obecnego stanu i perspektyw rozwoju w Polsce i krajach europejskich, kształtowanie zabudowy osiedli wiejskich, gospodarkę mediami komunalnymi, ściekami i odpadami, obiektami wodno-melioracyjnymi oraz turystycznymi i rekreacyjnymi, w tym przydatną i niezbędna dla dostrzegania i rozumienia aktualnych problemów i związków występujących w procesie rozwoju obszarów wiejskich, również z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
C-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych
T-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-W-6Elementy wyposażenia budynków i budowli
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
T-A-2Charakterrystyka użytkowa obiektu
T-A-3Lokalizacja i rozplanowanie obiektu
T-A-4Rodzaje konstrukcji obiektu
T-A-5Materiały i wyposażenie obiektu
T-A-6Organizacja i zagospodarowanie placu budowy
T-A-7Zakres i organizacja robót budowlanych
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prezentuje podstawowe definicje bez umiejętności analizy faktów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_U03Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U03ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
C-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ustalic plan samokształcenia się
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_U25Potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w procesie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U25orientuje się w systemach stanowiących infrastrukturę obszarów wiejskich oraz potrafi dostrzegać aktualne problemy i powiązania występujące w proce-sie rozwoju obszarów wiejskich, także z uwzględnieniem zagadnień związa-nych z ochroną środowiska naturalnego;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
T-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi definiowac podstawowe zagadnienia z zakresu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K01Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K02Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K02rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
Treści programoweT-W-2Proces projektowania obiektów budowlanych
T-W-1Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K06Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K06ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przybliżyć problematykę i aktualne problemy związane z budownictwem rolniczym i leśnym
C-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-W-10Środowiskowe zagrożenia w rolniczych obiektach budowlanych
T-A-1Założenia wejściowe do opracowania koncepcji projektowej rozwiązania budowlanego wybranego obiektu rolniczego
T-A-8Zasady właściwej eksploatacji obiektu
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja
M-3Metody praktyczne - metoda projektów
M-1Metody podające - wykład informacyjny,
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_O02-2_K07Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących między procesami inwestowania, projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych
Treści programoweT-A-9Prezentacja i omówienie na forum grupy studenckiej opracowanych koncepcji
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena cwiczeń na podstawie pracy zaliczeniowej - projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi samodzielnie omawiac i łączyc wskazane zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0