Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Wanda Malinowska <Wanda.Malinowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność redagowania tekstu, znajomość metod statystycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Praca inzynierska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zdefiniowanie problemu podjetego w pracy dyplomowej. Okreslenie zakresu. Wybór metody osiagniecia celu pracy. Utworzenie srodowiska do realizacji celu pracy.30
A-PD-2Opracowanie przegladu literatury - wybór pozycji literatury niezbednych do prezentacji problemów podjetych w pracy.30
A-PD-3Przygotowanie pracy dyplomowej.370
A-PD-4Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.13
A-PD-5Przygotowanie niezbednych dokumentów do egzaminu dyplomowego.2
A-PD-6Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.5
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1praca samodzielna koordynowana przez promotora

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
S-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_D02_W01
ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
TRL_1A_W11R1A_W05InzA_W02C-1, C-2T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_D02_U01
potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
TRL_1A_U01R1A_U01C-1, C-2T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_D02_K01
potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
TRL_1A_K01, TRL_1A_K07R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-1, C-2T-PD-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_D02_W01
ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
2,0nie ma wiedzy w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,0ma wystarczającą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,5ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,5ma rozszerzoną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
5,0ma wszechstronną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_D02_U01
potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
2,0nie potrafi pozyskiwać informacji, ani interpretować ich a tym bardziej krytycznie oceniać
3,0potrafi pozyskać tylko podstawowe informacje, znikomo je interpretować i oceniać
3,5potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,0potrafi dobrze pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,5potrafi pozyskać ważne informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
5,0doskonale potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_D02_K01
potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
2,0nie potrafi samodzielnie myśleć i działać, nie jest kreatywny
3,0potrafi myśleć i działać, jest kreatywny, ale z pomocą promotora
3,5potrafi wystarczająco samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
4,0potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest wystarczająco kreatywny
4,5potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
5,0potrafi doskonale myśleć i działać, jest bardzo kreatywny

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Praca inzynierska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zdefiniowanie problemu podjetego w pracy dyplomowej. Okreslenie zakresu. Wybór metody osiagniecia celu pracy. Utworzenie srodowiska do realizacji celu pracy.30
A-PD-2Opracowanie przegladu literatury - wybór pozycji literatury niezbednych do prezentacji problemów podjetych w pracy.30
A-PD-3Przygotowanie pracy dyplomowej.370
A-PD-4Przygotowanie sie do egzaminu dyplomowego.13
A-PD-5Przygotowanie niezbednych dokumentów do egzaminu dyplomowego.2
A-PD-6Udział w konsultacjach z opiekunem pracy.5
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_D02_W01ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W11ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, obejmującą podstawy technik informatycznych, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafikę menadżerską/prezentacyjną, usługi w sieciach informatycznych, wyszukiwanie i przetwarzanie danych, komputerowe systemy wspomagania decyzji, niezbędną do korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych w obszarze produkcji rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Praca inzynierska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.
Metody nauczaniaM-1praca samodzielna koordynowana przez promotora
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
S-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,0ma wystarczającą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
3,5ma wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,0ma dobrą wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
4,5ma rozszerzoną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
5,0ma wszechstronną wiedzę w zakresie wyszukiwania i analizowania informacji niezbędnych do napisania pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_D02_U01potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Praca inzynierska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.
Metody nauczaniaM-1praca samodzielna koordynowana przez promotora
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
S-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi pozyskiwać informacji, ani interpretować ich a tym bardziej krytycznie oceniać
3,0potrafi pozyskać tylko podstawowe informacje, znikomo je interpretować i oceniać
3,5potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,0potrafi dobrze pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
4,5potrafi pozyskać ważne informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
5,0doskonale potrafi pozyskać informacje, właściwie je interpretować i krytycznie oceniać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_D02_K01potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukonczenie pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Praca inzynierska ma charakter projektowy, badawczy lub przegladowy. Swiadczy o nabyciu przez studenta umiejetnosci wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów w zastosowaniu do zagadnien zwiazanych z planowaniem przestrzennym, przyrodnicznymi uwarunkowaniami planowania przestrzennego, analizami przestrzennymi badz ekonomicznymi dotyczacych planowania oraz wyciagania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych zródłach informacji. Konczy sie podsumowaniem, które powinno zawierac wyodrebniona specyfikacje oryginalnego wkładu autora do pracy.
Metody nauczaniaM-1praca samodzielna koordynowana przez promotora
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji postępów w pracy
S-2Ocena podsumowująca: ocena egzaminu dyplomowego i pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi samodzielnie myśleć i działać, nie jest kreatywny
3,0potrafi myśleć i działać, jest kreatywny, ale z pomocą promotora
3,5potrafi wystarczająco samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
4,0potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest wystarczająco kreatywny
4,5potrafi samodzielnie myśleć i działać, jest kreatywny
5,0potrafi doskonale myśleć i działać, jest bardzo kreatywny