Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wanda Malinowska <Wanda.Malinowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukonczone szkolenie biblioteczne. |
W-2 | Umiejetność edytowania tekstu. |
W-3 | Znajomość i umiejetność zastosowania metod statystycznych w naukach przyrodniczych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Przygotowanie założen metodycznych i prowadzenie badan zwiazanych z tematyka pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych. | 0 |
T-PD-2 | Studiowanie dostepnej litaratury i opracowanie przegladu literatury zwiazanego z tematyka pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-3 | Opracowanie wyników przeprowadzonych badan. | 0 |
T-PD-4 | Pisanie pracy magisterskiej i przygotowanie sie do jej obrony i egzaminu dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej. | 70 |
A-PD-2 | Wyszukiwanie pismiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego pismiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej. | 110 |
A-PD-3 | Prowadzenie doświadczenia związanego z tematem pracy. | 120 |
A-PD-4 | Opracowanie statystyczne wyników badań, tworzenie tabel i rysunków. | 80 |
A-PD-5 | Pisanie pracy dyplomowej. | 100 |
A-PD-6 | Przygotowywanie pracy do druku. | 45 |
A-PD-7 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy magisterskiej. Przygotowanie prezentacji pracy podczas obrony. | 60 |
585 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej. |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C18_U01 Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską. | OG_2A_U02, OG_2A_U06 | R2A_U02, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U07, R2A_U08 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U08 | C-1 | T-PD-3, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-4 | M-1 | S-2, S-1 |
OG_2A_C18_U02 Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu ogrodnictwa. | OG_2A_U01 | R2A_U01, R2A_U03 | InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U07 | C-1 | T-PD-4 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C18_K01 Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle najnowszych doniesień naukowych. | OG_2A_K04, OG_2A_K07 | R2A_K06, R2A_K08 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1 | T-PD-3, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-4 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C18_U01 Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską. | 2,0 | Student wykazuje duze braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badań ani opracować i zaprezentowac swojej pracy magisterskiej. |
3,0 | Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy magisterskiej wymaga bardzo dużej pomocy promotora. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę magisterską wykonuje z duza pomoca promotora. | |
4,0 | Student posiada duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, pracę magisterską realizuje z niewielką pomocą promotora. | |
4,5 | Student posiada bardzo duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, prace magisterską realizuje z niewielką pomocą promotora. | |
5,0 | Student posiada bardzo duza wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy magisterskiej, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę realizuje z niewielka pomocą promotora. | |
OG_2A_C18_U02 Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu ogrodnictwa. | 2,0 | Student nie posiadł umiejętności przekazywania zdobytej wiedzy podczas studiów. |
3,0 | Student w niewielkim stopniu posiadł umiejetność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa. Nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny. | |
3,5 | Student posiadł umiejetność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa. Nie potrafi odnieśc się do niej w sposób krytyczny. | |
4,0 | Student posiadł w dobrym stopniu umiejetność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa. Potrafi odnieśc się do niej w sposób krytyczny. | |
4,5 | Student bardzo dobrze posiadł umiejetność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa. Potrafi odnieśc się do niej w sposób krytyczny. | |
5,0 | Student bardzo dobrze posiadł umiejetność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa. Potrafi odnieśc się do niej w sposób krytyczny, dyskutuje podając własne argumenty. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C18_K01 Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle najnowszych doniesień naukowych. | 2,0 | Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. |
3,0 | Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. | |
3,5 | Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. | |
4,0 | Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
4,5 | Student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych. |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996, Universitas, Kraków, 1996
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie nalezy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011