Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OZE_1A_C02_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł do rozwijania wiedzy z zakresu elektrotechniki i elektroniki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_U07 | potrafi zastosować nabytą wiedzę z elektrotechniki, elektroniki i automatyki przy pozyskiwaniu, przetwarzaniu i wykorzystaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania energii elektrycznej w technice rolniczej i leśnej, w tym zasad przyłączania urządzeń elektrycznych do różnych układów sieci prądu przemiennego oraz zasad bezpiecznej obsługi urządzeń elektrycznych. Zapoznanie się ze zasadami działania podstawowych elementów elektronicznych. |
---|
Treści programowe | T-W-9 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. |
---|
T-W-3 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. |
T-W-5 | Właściwości obwodu prądu przemiennego. |
T-W-11 | Elementy elektroniczne. |
T-W-7 | Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. |
T-W-10 | Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. |
T-W-1 | Wiadomości wprowadzające - podstawowe pojęcia elektrotechniki. |
T-W-8 | Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. |
T-W-12 | Podstawowe układy elektroniczne. |
T-W-2 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. |
T-W-13 | Podstawy techniki cyfrowej. |
T-W-6 | Obwody trójfazowe. |
T-W-4 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. |
T-L-3 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. Zasady przyłączania urządzeń elektrycznych do poszczególnych układów sieci elektrycznej. Podstawowe przyrządy pomiarowe do pomiarów wielkości elektrycznych w obwodach prądu stałego i przemiennego. |
T-L-4 | Metody i układy pomiarowe stosowane w obwodach prądu stałego i przemiennego. Podstawy techniki pomiarowej. Pomiary podstawowych wielkości elektrycznych i nieelektrycznych. Sposoby wykonywania pomiarów eksploatacyjnych. Elementy elektroniczne. Podstawowe układy elektroniczne. Podstawy techniki cyfrowej. |
T-L-2 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. |
T-L-1 | Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. Maszyny prądu stałego. |
T-A-3 | Prąd przemienny. Obwody elektryczne prądu przemiennego. Właściwości obwodu prądu przemiennego. |
T-A-5 | Układy sieci. Instalacje elektryczne. |
T-A-2 | Pole magnetyczne. Obwody magnetyczne. |
T-A-1 | Wiadomości wprowadzające. Prąd stały. Obwody elektryczne prądu stałego. |
T-A-4 | Obwody trójfazowe. Podstawowe urządzenia elektryczne prądu trójfazowego. Maszyny prądu przemiennego jedno i trójfazowego. |
Metody nauczania | M-4 | Pokaz |
---|
M-5 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | Opis |
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umie rozpoznać działanie pola magnetycznego i potrafi rozpoznać elementy elektrotechniczne i elektroniczne w maszynach i urządzeniach |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |