Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S2)
Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne w ochronie środowiska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo administracyjne w ochronie środowiska | ||
Specjalność | Ocena stanu i zagrożeń środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl>, Michał Kupiec <Michal.Kupiec@zut.edu.pl>, Andrzej Łysko <Andrzej.Lysko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajmość prawa ochrony środowiska |
W-2 | student powinien posiadać podstawowa wiedzę w zakresie proawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z procedurami administracyjnymi w ochronie środowiska |
C-2 | Nauka prawidłowej konstrukcji dokumentów |
C-3 | zapoznanie studentów z zasadmi prawa ochrony środowiska |
C-4 | ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie poszukiwania rozwiązań proawnych dla zidentyfikowanych problemów środowiskowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy organizacji i zarządzania w administracji publicznej | 3 |
T-W-2 | Prawo administracyjne | 5 |
T-W-3 | Podstawy prawa cywilnego z umowami w administracji | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | praca na platformie e-learningowej | 10 |
A-W-3 | konsultacje | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiagnięć studenta |
S-2 | Ocena formująca: ocena oparta o wyniki samodzielnej pracy studentów na podstawie rozwiązywania konkretnych problemów środowiskowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena oparta o test wiedzy wykładowej obejmujący zagadnienia prawne ochrony środowiska |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D08-oz_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: poprawnie używać prawnych definicji związanych z procedurami administaracyjnymi w ochronie środowiska. ędzie umiał formułować pisma urzędowe oraz prawidłowo konstruować decyzje administracyjne. | OS_2A_W04, OS_2A_W10 | R2A_W02, R2A_W08 | — | — | — | — |
OS_2A_D08-oz_W02 Student zna odstawowe definicje i reglacje prawne prawne z zakresu ochrony środowiska | — | — | C-4 | — | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D08-oz_U01 Student będzie miał zdolność do stosowania wiedzy i korzystania z niej w celu wykonywania zadań administracyjnych i rozwiązywania problemów z zakresu procedór administracyjnych stosowanych w ochronie środowiska. Student powinien umieć: analizować, decydować, dobierać, formułować i tworzyć poprawne pisma administracyjne. | OS_2A_U01, OS_2A_U04, OS_2A_U08 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U05, R2A_U08, R2A_U09 | — | — | — | — |
OS_2A_D08-oz_U02 Student potrafi zidentyfikować kontekst prawny zjawisk wpływających na jakość środowiska | — | — | C-4 | — | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D08-oz_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: postępowanie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa administracyjnego, postrzeganie relacji między rozstrzyganym problemem środowiskowym a możliwościami administracyjnymi, pozna procedury administracyjne oraz uzyska zdolność samodzielnego opracowywania pism i decyzji administracyjnych. | OS_2A_K02, OS_2A_K05, OS_2A_K06 | R2A_K01, R2A_K02, R2A_K03, R2A_K04, R2A_K06, R2A_K08 | — | — | — | — |
OS_2A_D08-oz_K02 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące rozwiązaniu problemów środwiskowych w kontekście prawnym i potrafi rozwiązać zidentyfikowane problemy środowiskowe w oparciu i obowiazujące przepisy prawa | — | — | C-4 | — | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D08-oz_W02 Student zna odstawowe definicje i reglacje prawne prawne z zakresu ochrony środowiska | 2,0 | |
3,0 | student zna kilka podstawowych definicji i regulacji prawnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D08-oz_U02 Student potrafi zidentyfikować kontekst prawny zjawisk wpływających na jakość środowiska | 2,0 | |
3,0 | student potrafi zdefiniować kontekst prawny zjawisk tylko z pomocą nauczyciela | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D08-oz_K02 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące rozwiązaniu problemów środwiskowych w kontekście prawnym i potrafi rozwiązać zidentyfikowane problemy środowiskowe w oparciu i obowiazujące przepisy prawa | 2,0 | |
3,0 | student potrafi określać priorytety i rozwiązywać problemy środowiskowe tylko z pomocą nauczyciela | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kodeks postępowania administracyjnego, isap.gov.pl, 2015
- Bar M., i in., Leksykon prawa ochrony środowiska, Lex, Warszawa, 2012
- Radecki W., Instytucje prawa ochrony środowiska, Difin, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Sługocki Janusz, Prawo administracyjne Zagadnienia ustrojowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joanna Brylak, Wstęp do nauki o państwie i prawie, Difin Edukacja, Warszawa, 2014