Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_D07-op_U01 | Po zrealizowaniu treści przedmiotu student nabędzie umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Nabędzie umiejętność wykorzystywania systemów informatycznych w kartowaniu krytycznych ładunków zanieczyszczeń oraz biotopów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U06 | Posługuje się Systemem Informacji Geograficznej (GIS) jako narzędziem do tworzenia baz danych o środowisku. Samodzielnie planuje zarządzanie biomasą i substancjami biogennymi w środowisku, rolnictwie i gospodarce komunalnej. Ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań. |
---|
OS_2A_U03 | Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. Korzysta z literatury w języku obcym (angielskim). |
OS_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. Posiada umiejętność stosowania pogłębionych metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w odniesieniu do ochrony i kształtowania środowiska. |
OS_2A_U07 | Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-3 | Nabycie przez studenta wiedzy z zakresu wykorzystywania systemów komputerowych do modelowania i rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń oraz kartowania biotopów |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z prawnymi aspektami kartowania i modelowania krytycznych ładunków obciążeń środowiska oraz kartowania biotopów |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu podejmowania samodzielnych decyzji w ramach wykonywania opracowań wymaganych prawem z zakresu kartowania krytycznych ładunków i biotopów |
C-2 | Omówienie technik modelowania i rozprzestrzeniania zanieczyszczeń |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Określenie rodzajów krytycznych ładunków wymagających kartowania. |
---|
T-W-2 | Unijne i krajowe podstawy prawne kartowania krytycznych ładunków. Mapa jako element dokumentacji. |
T-W-3 | Prawne uwarunkowania modelowania zanieczyszczeń |
T-W-4 | Kartowanie biotopów jako element dokumentacji z zakresu ochrony środowiska |
Metody nauczania | M-4 | metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny prezentujące wybrane zagadnienia dotyczące przedmiotu |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i praktyczne przedmiotu |
---|
S-2 | Ocena formująca: Potwierdzenie obecności na zajęciach |
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach oraz udział w dyskusji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie posiada umiejętności wyszukiwania i analizy informacji z zakresu przedmiotu oraz nie jest w stanie wykonać zadań |
3,0 | student posiada podstawową umiejętność wyszukiwania i analizy informacji z zakresu przedmiotu oraz jest w stanie zadawalająco wykonać zadania |
3,5 | student posiada podstawową umiejętność wyszukiwania i analizy informacji z zakresu przedmiotu oraz nie jest w stanie w stopniu podstawowym wykonać zadania |
4,0 | student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy informacji z zakresu przedmiotu oraz jest w stanie wykonać większość zadań |
4,5 | student posiada ponadprzeciętną zdolność wyszukiwania, analizy i zrozumienia informacji z zakresu przedmiotu oraz jest w stanie wykonać większość zadań |
5,0 | student posiada ponadprzeciętną zdolność wyszukiwania, analizy i zrozumienia informacji z zakresu przedmiotu oraz jest w stanie wykonać wszystkie zadania bez zastrzeżeń |