Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O27_W01 | student rozumie pojęcie allelopatii i wie jakie ma znaczenie w środowisku naturalnym i agroekosystemach. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik i mechanizmów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
---|
MR_1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego oraz o jego zagrożeniach i o konieczności zrównoważonego użytkowania zasobów przyrody |
MR_1A_W10 | ma podstawową wiedzę o czynnikach abiotycznych i biotycznych wpływających na wzrost i rozwój roślin oraz ich kontroli |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania zjawiska allelopatii w agrofitocenozach |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Znaczenie pojęcia i istota zjawiska allelopatii, chemiczna natura allelozwiązków, źródła alleozwiązków i ich uwalnianie i przemiany w środowisku. |
---|
T-W-2 | Oddziaływanie związków allelopatycznych na procesy fizjologiczne roślin -podział i elongację komórek, hormony kontrolujace wzrost, przepuszczalność błon cytoplamatycznych, enzymyi metabolozm, gospodarkę wodną,pobieranie jonów,procesy fotosyntezy i oddychania, stresy środowiskowe. |
T-W-3 | Przejawy oddziaływań allelopatycznych w agrofitocenozach i możliwości ich wykorzystania w profilaktyce i ochronie roślin |
T-W-4 | Przydatność ekstraktów roślinnych w ochronie roślin przed agrofagami. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne treśc programowych wykładów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne treści programowych ćwiczeń |
S-3 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student rozumie pojęcie allelopatii i potrafii podać przynajmniej dwa przykłady jej znaczenia w środowisku naturalnym i agroekosystemach. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |