Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O15_W02 | ma wiedzę o sposobach doboru oraz o metodyce aplikacji szczepionek mikoryzowych i czynnikach środowiskowych wpływających na ich skuteczność |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_W08 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
---|
MR_1A_W10 | ma podstawową wiedzę o czynnikach abiotycznych i biotycznych wpływających na wzrost i rozwój roślin oraz ich kontroli |
MR_1A_W12 | posiada wiedzę o różnorodności i roli organizmów pożytecznych jako naturalnego oporu środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1A_W08 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie studenta z wiedzą na temat bogactwa gatunków grzybów mikoryzowych i ich wpływu na stan rozwojowy i kondycję zdrowotną roślin |
---|
C-2 | zapoznanie studenta z możliwościami zastosowania grzybów mikoryzowych w monitoringu środowiskowym |
C-3 | zapoznanie studenta z wiedzą na temat sposobu aplikowania biopreparatów mikoryzowych i wspierania naturalnego oporu środowiska |
Treści programowe | T-W-3 | Wpływ warunków środowiskowych na występowanie i biologię grzybów mikoryzowych. Pestycydy a grzyby mikoryzowe |
---|
T-W-8 | Biopreparaty mikoryzowe - skład, sposoby aplikacji i testowania wpływu na rośliny |
T-W-7 | Sposoby identyfikacji grzybów mikoryzowych |
T-W-6 | Metody izolowania grzybów mikoryzowych. Kultury pułapkowe |
T-W-1 | Rodzaje interakcji między grzybami a roślinami. Typy mikoryz |
T-W-4 | Znaczenie mikoryz w życiu roślin. Grzyby mikoryzowe w biologicznej ochronie roślin |
T-W-5 | Zastosowanie grzybów mikoryzowych w bioindykacji środowiska |
T-W-9 | Przegląd ważniejszych rodzajów grzybów mikoryzowych |
T-W-2 | Przebieg zasiedlania korzenia rośliny przez grzyby mikoryzowe |
T-A-4 | Endomikoryza - sposoby określania stopnia zasiedlenia korzeni przez grzyby. Izolowanie grzybów mikoryzowych z korzeni roślinnych |
T-A-3 | Ektomikoryzy - sposoby izolacji grzybów i zasady identyfikacji rodzajów. Najczęściej występujące w Polsce grzyby ektomikoryzowe |
T-A-1 | Przygotowanie i aplikacja biopreparatów mikoryzowych pod wybrane rośliny |
T-A-6 | Ocena wpływu grzybów mikoryzowych zaaplikowanych w trakcie ćwiczeń na kondycję rozwojową i zdrowotność roślin |
T-A-2 | Określanie typów mikoryz |
T-A-5 | Mikoryza arbuskularna (typy Paris, Arum i pośredni). Identyfikacja wybranych rodzajów arbuskularnych grzybów mikoryzowych |
Metody nauczania | M-1 | wykład |
---|
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny z wiedzy z ćwiczeń |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena ze sprawozdania z przebiegu i wyniku zastosowania szczepionek mikoryzowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wiedzy z wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | ma podstawową wiedzę o celu i sposobach aplikowania szczepionek mikoryzowych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |