Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_O12_U01 | Zna gatunki drzew i krzewów; zna wymagania roślin i możliwości ich zastosowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U05 | potrafi rozpoznać i klasyfikować podstawowe taksony roślin uprawnych i dziko rosnących oraz określić optymalne warunki ich wzrostu i rozwoju |
---|
MR_1A_U09 | potrafi rozpoznać i przeanalizować zjawiska wpływające na stan rozwojowy i zdrowotny rośliny oraz zaplanować i zastosować zabiegi mające na celu poprawę warunków jej wzrostu |
MR_1A_U10 | potrafi posługiwać się podstawowymi technikami w ocenie stanu zdrowotności roślin i kondycji środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Poznanie wymagań siedliskowych drzew i krzewów z różnych grup ekologicznych |
---|
C-3 | Poznanie mozliwości zastosowania drzrew i krzewów w róznych warunkach siedliskowych |
C-1 | Zdobycie umiejętności rozpoznawania gatunków drzew i krzewów |
Treści programowe | T-W-1 | Wymagania siedliskowe i zastosowanie drzew i krzewów nagozalążkowych |
---|
T-W-2 | Drzewa i krzewy zawszezielone – gatunki, wymagania siedliskowe, zastosowanie |
T-W-3 | Drzewa i krzewy rodzime i obcego pochodzenia – gatunki, wymagania siedliskowe zastosowanie |
T-W-4 | Drzewa i krzewy na tereny zurbanizowane – gatunki, odporność na warunki miejskie, wymagania siedliskowe zastosowanie |
T-W-5 | Rośliny drzewiaste z rodziny wrzosowate – gatunki, wymagania siedliskowe zastosowanie |
T-W-6 | Rośliny drzewiaste mające zastosowanie jako okrywowe – gatunki i wymagania siedliskowe |
T-W-7 | Pnącza – gatunki, wymagania siedliskowe zastosowanie |
T-A-1 | Rozpoznawanie drzew i krzewów na różnych terenach zieleni Szczecina (parki, zieleńce, ogrody) i w Ogrodzie Dendrologicznym w Glinnej |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające/Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metody praktyczne/Obserwacja, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian wiadomości |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna w ograniczonym zakresie gatunki oraz odmainy drzew i krzewów, potrafi w ograniczonym zakresie określić wymagania i możliwości zastosowania drzew oraz krzewów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |