Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Medycyna roślin (S1)

Sylabus przedmiotu Doradztwo i dobre praktyki w ochronie roślin:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Medycyna roślin
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo i dobre praktyki w ochronie roślin
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Błaszkowski <Janusz.Blaszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iwona Adamska <Iwona.Adamska@zut.edu.pl>, Magdalena Karbowska-Dzięgielewska <Magdalena.Karbowska-Dziegielewska@zut.edu.pl>, Eleonora Wrzesińska <Eleonora.Wrzesinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,40zaliczenie
wykładyW7 25 1,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych grup agrofagów roślin uprawnych
W-2Znajomość zasad intergowanej ochrony roślin
W-3znajomość podstaw produkcji roślin rolniczych i ogrodniczych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studenta z zasadami dobrych praktyk związanymi z doradztwem, techniką i ochroną roślin oraz postępowania zgodnie z zaleceniami integrowanej ochrony roślin

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych.15
15
wykłady
T-W-1Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin.25
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje5
A-A-3przygotowanie projektu i prezentacja wyników10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji wyników projektu
S-2Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wiedzy z wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MR_1A_C32_W01
ma wiedzę na temat czynników środowiskowych wpływających na kondycję zdrowotną ważnych gospodarczo gatunków roślin uprawnych i ozdobnych oraz zabiegów wpływających na nią stymulująco i terapeutycznie
MR_1A_W05, MR_1A_W10, MR_1A_W11, MR_1A_W13R1A_W01, R1A_W02, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MR_1A_C32_U01
ma umiejętność wyszukiwania informacji dotyczących problemów ochrony roślin, sprawdzania własnych hipotez oraz poprawnego doboru i zastosowania skutecznych metod terapeutycznych zgodnie z zasadami integrowanej ochrony roślin
MR_1A_U01, MR_1A_U04, MR_1A_U08, MR_1A_U11R1A_U01, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MR_1A_C32_K01
ma świadomość konieczności dalszego pogłębiania wiedzy związanej z medycyną roślin celem prawidłowego rozstrzygania dylematów zawodowych oraz dobierania trafnych i bezpiecznych rozwiązań w ramach integrowanej uprawy roślin
MR_1A_K01, MR_1A_K02, MR_1A_K04, MR_1A_K06R1A_K01, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1
MR_1A_C32_K02
jest przygotowany do pracy indywidualnej oraz zespołowej w organizacjach, instytucjach i zakładach związanych z produkcją roślinną i ochroną roślin
MR_1A_K03, MR_1A_K08R1A_K02, R1A_K03, R1A_K08InzA_K02C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MR_1A_C32_W01
ma wiedzę na temat czynników środowiskowych wpływających na kondycję zdrowotną ważnych gospodarczo gatunków roślin uprawnych i ozdobnych oraz zabiegów wpływających na nią stymulująco i terapeutycznie
2,0
3,0ma wiedzę o czynnikach wpływajacych na kondycję roślin uprawnych i ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MR_1A_C32_U01
ma umiejętność wyszukiwania informacji dotyczących problemów ochrony roślin, sprawdzania własnych hipotez oraz poprawnego doboru i zastosowania skutecznych metod terapeutycznych zgodnie z zasadami integrowanej ochrony roślin
2,0
3,0ma umiejętnosć wyszukiwania aktualnych informacji i rozwiązywania problemów związanych z ochroną roślin
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MR_1A_C32_K01
ma świadomość konieczności dalszego pogłębiania wiedzy związanej z medycyną roślin celem prawidłowego rozstrzygania dylematów zawodowych oraz dobierania trafnych i bezpiecznych rozwiązań w ramach integrowanej uprawy roślin
2,0
3,0ma świadomośc konieczności pogłębiania wiedzy w celu prawidłowego rozstrzygania dylematów związanych z ochroną roślin zgodnie z zasadami integrowanej ochrony roślin
3,5
4,0
4,5
5,0
MR_1A_C32_K02
jest przygotowany do pracy indywidualnej oraz zespołowej w organizacjach, instytucjach i zakładach związanych z produkcją roślinną i ochroną roślin
2,0
3,0jest przygotowany do pracy zespołowej w instytucjach i zakładach których działalnośc związana jest z produkcją roślinną i ochroną roślin
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kodeks dobrej praktyki rolniczej, Ministerstwo Rozwoju Wsi i Rolnictwa, Ministerstwo Środowiska, Warszawa, 2004
  2. Pruszyński S., Wolny S., ​PRZEWODNIK DOBREJ PRAKTYKI OCHRONY ROŚLIN, IOR PIB, Poznań, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin.25
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje5
A-A-3przygotowanie projektu i prezentacja wyników10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMR_1A_C32_W01ma wiedzę na temat czynników środowiskowych wpływających na kondycję zdrowotną ważnych gospodarczo gatunków roślin uprawnych i ozdobnych oraz zabiegów wpływających na nią stymulująco i terapeutycznie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMR_1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik i mechanizmów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
MR_1A_W10ma podstawową wiedzę o czynnikach abiotycznych i biotycznych wpływających na wzrost i rozwój roślin oraz ich kontroli
MR_1A_W11zna gatunki i odmiany roślin ogrodniczych, rolniczych i terenów zieleni oraz agrofagi z nimi związane
MR_1A_W13zna podstawowe technologie uprawy roślin i ich ochrony przed agrofagami w systemach integrowanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zasadami dobrych praktyk związanymi z doradztwem, techniką i ochroną roślin oraz postępowania zgodnie z zaleceniami integrowanej ochrony roślin
Treści programoweT-W-1Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin.
T-A-1Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji wyników projektu
S-2Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wiedzy z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma wiedzę o czynnikach wpływajacych na kondycję roślin uprawnych i ozdobnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMR_1A_C32_U01ma umiejętność wyszukiwania informacji dotyczących problemów ochrony roślin, sprawdzania własnych hipotez oraz poprawnego doboru i zastosowania skutecznych metod terapeutycznych zgodnie z zasadami integrowanej ochrony roślin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMR_1A_U01potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje i materiały z różnych źródeł i baz danych dotyczące medycyny roślin; ma umiejętność porównywania danych, interpretowania i wysnuwania wniosków na poziomie pracy inżynierskiej
MR_1A_U04posiada umiejętność prowadzenia zadań badawczych na poziomie inżynierskim i prac projektowych z zakresu medycyny roślin pod kierunkiem opiekuna naukowego oraz interpretacji ich wyników
MR_1A_U08umie racjonalnie dobrać i poprawnie zastosować metody ochrony przed agrofagami kierując się zasadami integrowanej ochrony roślin
MR_1A_U11posiada umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów występujących w medycynie roślin z wykorzystaniem technologii tradycyjnych i nowoczesnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zasadami dobrych praktyk związanymi z doradztwem, techniką i ochroną roślin oraz postępowania zgodnie z zaleceniami integrowanej ochrony roślin
Treści programoweT-W-1Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin.
T-A-1Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji wyników projektu
S-2Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wiedzy z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma umiejętnosć wyszukiwania aktualnych informacji i rozwiązywania problemów związanych z ochroną roślin
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMR_1A_C32_K01ma świadomość konieczności dalszego pogłębiania wiedzy związanej z medycyną roślin celem prawidłowego rozstrzygania dylematów zawodowych oraz dobierania trafnych i bezpiecznych rozwiązań w ramach integrowanej uprawy roślin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMR_1A_K01rozumie potrzebę ustawicznego zdobywania i poszerzania wiedzy w zakresie ochrony roślin i środowiska
MR_1A_K02potrafi prawidłowo rozstrzygać dylematy związane z działalnością zawodową w zakresie medycyny roślin
MR_1A_K04potrafi podjąć decyzję dotyczącą wdrażania w życie zasad integrowanej ochrony roślin, docenia znaczenie profilaktyki i konieczności protekcji środowiska
MR_1A_K06ma świadomość ryzyka i odpowiedzialności wynikających ze stosowania środków ochrony roślin w produkcji roślinnej oraz wpływu pestycydów na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zasadami dobrych praktyk związanymi z doradztwem, techniką i ochroną roślin oraz postępowania zgodnie z zaleceniami integrowanej ochrony roślin
Treści programoweT-W-1Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin.
T-A-1Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji wyników projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomośc konieczności pogłębiania wiedzy w celu prawidłowego rozstrzygania dylematów związanych z ochroną roślin zgodnie z zasadami integrowanej ochrony roślin
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMR_1A_C32_K02jest przygotowany do pracy indywidualnej oraz zespołowej w organizacjach, instytucjach i zakładach związanych z produkcją roślinną i ochroną roślin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMR_1A_K03jest przygotowany do pracy indywidualnej i zespołowej w organizacjach i instytucjach zajmujących się produkcją roślinną oraz organizacją ochrony roślin
MR_1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zasadami dobrych praktyk związanymi z doradztwem, techniką i ochroną roślin oraz postępowania zgodnie z zaleceniami integrowanej ochrony roślin
Treści programoweT-W-1Koncepcja dobrej praktyki ochrony roślin. Elementy dobrej praktyki ochrony roślin. Zasady bezpiecznego i skutecznego stosowania metod i środków ochrony roślin. Substancja czynna pestycydu a preparat chemiczny - zasady doboru pestycydów. Formy użytkowe środków ochrony roślin oraz sposoby ich aplikacji. Skutki uboczne stosowania środków ochrony roślin. Wpływ środków ochrony roślin na stan środowiska. Warunki stosowania środków ochrony roślin.
T-A-1Ochrona wybranych roślin uprawnych przed agrofagami w kontekście dobrych praktyk i ochrony środowiska. Przygotowanie ekspertyzy wybranego agrofaga i zaleceń ochronnych.
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-3ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji wyników projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jest przygotowany do pracy zespołowej w instytucjach i zakładach których działalnośc związana jest z produkcją roślinną i ochroną roślin
3,5
4,0
4,5
5,0