Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MR_1A_C27_U01 | Diagnozuje stan fizjologiczny rośliny w różnych warunkach środowiskowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MR_1A_U05 | potrafi rozpoznać i klasyfikować podstawowe taksony roślin uprawnych i dziko rosnących oraz określić optymalne warunki ich wzrostu i rozwoju |
---|
MR_1A_U09 | potrafi rozpoznać i przeanalizować zjawiska wpływające na stan rozwojowy i zdrowotny rośliny oraz zaplanować i zastosować zabiegi mające na celu poprawę warunków jej wzrostu |
MR_1A_U10 | potrafi posługiwać się podstawowymi technikami w ocenie stanu zdrowotności roślin i kondycji środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie przyczyn i objawów chorób fizjologicznych roślin wywołanych różnorodnymi czynnikami oraz sposoby ich zapobiegania |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności doboru i wykorzystania odpowiednich metod, w tym wskaźników fizjologicznych, do oceny stanu zdrowotności roślin |
Treści programowe | T-W-1 | Rola fizjologiczna pierwiastków niezbędnych dla roślin |
---|
T-W-2 | Objawy niedoboru lub nadmiaru pierwiastków niezbędnych dla roślin |
T-W-3 | Aktywność fotosyntetyczna C3, C4 oraz CAM. Zjawisko fluorescencji chlorofilu w ocenie stanu zdrowotnego roślin |
T-W-4 | Metody i wskaźniki fizjologiczne wykorzystywane w ocenie stanu fizjologicznego roślin |
T-W-5 | Metody przeciwdziałania chorobom fizjologicznym roślin |
T-L-1 | Niezbędność składników pokarmowych dla roślin. Kultury wodne. Doagnostyka chorób fizjologicznych roślin |
T-L-2 | Ocena sprawności aparatu fotosyntetycznego za pomocą pomiaru fluorescencji chlorofilu a oraz parametrów opisujących to zjawisko |
T-L-3 | Oznaczanie zawartości barwników asymilacyjnych w zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Wykorzystanie testu chlorofilowego w ocenie stanu odżywienia rośliny. |
T-L-4 | Wykorzystanie wskaźników opisujących stan uwodnienia rośliny i współczynnika wykorzystania wody w fotosyntezie w ocenie stanu fizjologicznego rośliny. |
T-L-5 | Omówienie wyników badań wykorzystywanych w diagnostyce i profilaktyce chorób fizjologicznych. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjncych |
S-3 | Ocena formująca: ocena pracy zespołowej studentów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym diagnozuje stan fizjologiczny rośliny w zróżnicowanych warunkach środowiskowych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |