Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_O18_W04 | Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gopsodarowania przestrzenią dotyczączą obszarów wrażliwych oraz z wykorzystaniem technologii informacyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_W07 | Ma wiedzę na temat zarządzania przestrzenią, a także psychologicznych aspektów kształtowania przestrzeni; zna techniki ustalania i kształtowania wizerunku miejsc oraz rolę marketingu terytorialnego w stymulowaniu rozwoju lokalnego. |
---|
GP2_2A_W04 | Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W02 | ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R2A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie wiedzy o uwarunkowaniach prawnych, gospodarczych, przyrodniczych i społecznych umożliwiających zachowanie właściwego stanu środowiska wodnego, ogranieczenie konfliktów społecznych.
Uzyskanie wiedzy o zarządzaniu obszarami wód morskich i śródlądowych, ichwielofunkcyjnycm wykorzystaniu, planowanie nowych inwestycji |
---|
C-2 | Wykorzystanie dostępnych danych o akwenach wodnych w procesie planowania przestrzennego |
Treści programowe | T-A-2 | Zasady zagospodarowania rekracyjno-turystycznego jezior |
---|
T-A-1 | Wykorzystanie jezior - turystyczne, rolnicze, przemysłowe |
T-A-3 | Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego |
T-P-1 | Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego zbiornika wodnego |
T-P-2 | Zagrożenia środowiska wodnego - transport, pozyskiwanie surowców, rozwój energi odnawialnej, rybołóstwo |
T-W-1 | Aspekty prawne zarządzania wodami-nowe wyzwania |
T-W-2 | Polityka wodna państwa |
T-W-9 | Wielofunkcyjne wykorzystanie morskich wód wewnętrznych - transport, rybołówstwo morskie, zalewowe, surowce energetyczne |
T-W-7 | Rozklad obszarów morskich - morze terytorialne, strefa przyległa, wyłączna sterfa ekonomiczna |
T-W-3 | Zarzadzanie obszarami wodnymi - podział kompetencji |
T-W-4 | Jeziora i zbiorniki przybrzeżne - cech diagnostyczne, monitoring |
T-W-5 | Problemy gospodarcze, środowiskowe i społeczne eutrofizacji jezior |
T-W-6 | Możliwości i zasady wielofunkcyjnego wykorzystania jezior z zasadami zrównoważonego rozwoju |
Metody nauczania | M-1 | wykład konwersatoryjny z użyciem komputera, wykład informacyjny, ćwiczenia audytoryjne, ćwiczenia projektowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: agzamin |
---|
S-2 | Ocena formująca: Dwa kolokwia cząstkowe z zakresu ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma wiedze na temat polskich wód morskich i śródlądowych, zarządzania wodami |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |