Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_H04_U01 | Posiada umiejętność interpretowania programów etycznych i kodeksów etycznego postępowania w kontekście działalności zawodowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U06 | Potrafi rozstrzygać dylematy planistyczne wynikające z różnych potrzeb i oczekiwań społeczno-gospodarczych na tle środowiska przyrodniczego miast, potrafi syntetyzować informacje cząstkowe w systemowy obraz przestrzeni. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność rozpoznawania płaszczyzn konfliktów moralnych związanych z szeroko rozumianą działalnością biznesową i gospodarczą. |
---|
C-2 | Refleksja własna w kontekście gotowości do wyborów moralnych w ramach pełnienia ról społecznych związanych z wykonywanym zawodem. |
Treści programowe | T-W-1 | Etyka jako dyscyplina wiedzy. Wybrane koncepcje etyczne od starożytności po współczesność. |
---|
T-W-2 | Koncepcje rozwoju moralnego jednostki. Koncepcje odpowiedzialności. |
T-W-3 | Szczególność problematyki etyki zawodowej w stosunku do etyki w ogóle. Problem kodeksów etycznych różnych zawodów - zalety i wady kodeksowego rozstrzygania problemów etycznych. |
T-W-4 | Przejawianie się podstawowych wartości w życiu gospodarczym - odpowiedzialność społeczna i jednostkowa. |
T-W-5 | Relacje odpowiedzialności na poziomie firmy - perspektywa pracownicza, perspektywa menedżerska. |
T-W-6 | Etyczne wymiary funkcjonowania firmy - otoczenie społeczne firmy; zasady pozytywnej konkurencji; etyka reklamy, kodeksy etyczne firm. |
T-W-7 | Zasady etycznego negocjowania. Problem socjotechnicznych manipulacji w sferze wartości moralnych. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność merytoryczna (znajomość literatury) podczas wykładu konwersatoryjnego. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności rozważania zagadnień problemowych na podstawie napisanego eseju. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak umiejętności rozpoznania programów etycznych i kodeksów etycznych. |
3,0 | umiejętność wyłonienia z programów i kodeksów firm zagadnień ściśle etycznych. |
3,5 | interpretuje problematykę biznesu w kontekście rozwiązań etycznych. |
4,0 | umiejętność określenia standardów etycznych dla swojego zawodu i stanowiska w szerszym kontekście biznesu. |
4,5 | umiejętność wyłonienia konfliktu etycznego w postawach jednostek i działalności firm oraz interpretacja konfliktu w oparciu o znane teorie. |
5,0 | posiada umiejętność interpretacji dowolnego konfliktu moralnego w biznesie, potrafi wskazać ewentualne rozwiązania w oparciu o standardy z zakresu etyki biznesu. |