Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GP2_2A_G18_U01 | Umie wykorzystać dane teledetekcyjne do analiz przestrzennych dla gospodarki przestrzennej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GP2_2A_U01 | Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną. |
---|
GP2_2A_U07 | Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość fizycznych podstaw wykorzystywania rejestracji promieniowania w teledetekcji |
---|
C-2 | Umiejętność wykorzystywania teledetekcyjnych źródeł danych w planowaniu przestrzennym |
C-3 | Znajomość podstawowych analiz teledetekcyjnych wykorzystywanych w gospodarce przestrzennej |
Treści programowe | T-W-7 | Modele matematyczne stosowane w interpretacji zobrazowań satelitarnych. |
---|
T-W-8 | Technologia LIDAR i wykorzystanie zobrazowań skaningu laserowego. |
T-W-10 | Zdjęcia lotnicze wady i zalety. Współczesne metody ich pozyskiwania. |
T-W-11 | Internetowe źródła danych fotogrametrycznych oraz ich licencjonowanie (Geoportal, EEA, NOAA, systemy regionalne). |
T-W-1 | Wykorzystanie promieniowania elektromagnetycznego w technikach skaningu satelitarnego. |
T-W-2 | Typy zobrazowań lotniczych i satelitarnych. Sposoby wykonywania zdjęć lotniczych i satelitarnych. |
T-W-3 | Wykorzystywane współcześnie satelity, ich wady i zalety. Licencjonowanie danych. |
T-W-4 | Podstawy fotogrametrii, rzut środkowy i jego konsekwencje, orientacja zdjęcia, elementy informacyjne zdjęć. |
T-W-5 | Podstawowe analizy z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych. Polepszanie jakości zobrazowań. |
T-W-6 | Klasyfikacja nadzorowana zdjęć satelitarnych, indeksy wegetacji. |
T-W-12 | Zastosowanie małych dronów w pozyskiwaniu danych teledetekcyjnych. |
T-W-9 | Wykorzystanie teledetekcji w planowaniu przestrzennym. |
T-A-1 | Podstawy fotogrametrii, rozdzielczość optyczna i spektralna. Typy zdjęć lotniczych i ich interpretacja. |
T-A-2 | Podstawy pracy z wielospektralnymi zdjęciami satelitarnymi. Metody korekcji zdjęć. |
T-A-3 | Metody rektyfikacji i kalibracji zdjęć satelitarnych. |
T-A-4 | Wykorzystanie indeksów wegetacji NDVI w pracach z zakresu gospodarki przestrzennej. |
T-P-1 | Wykonywanie kompozycji barwnych ze zdjęć wielo- i hiperspektralnych. |
T-P-3 | Dołączanie danych satelitarnych do systemów baz danych GIS. |
T-P-2 | Prezentacja i wizualizacja kartograficzna z wykorzystaniem danych satelitarnych. |
Metody nauczania | M-1 | prezentacje multimedialne |
---|
M-2 | Zajęcia w grupach z wykorzystaniem metod aktywizujących |
M-3 | Samodzielne i zespołowe metody projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części wykładowej w postaci testu z zakresu wiedzy przedstawionej na wykładach. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektów przygotowywanych na zajęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe metody analizy zdjęć lotniczych i satelitarnych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |