Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Systemy wspomagające w inżynierii produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy wspomagające w inżynierii produkcji
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Jastrzębski <Daniel.Jastrzebski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Beata Niesterowicz <Beata.Watychowicz@zut.edu.pl>, Monika Nowak <Monika.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy Informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć4
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby4
T-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi2
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych2
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych3
15
wykłady
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji2
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej2
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji2
T-W-4Rola i zadania komputerowego wspomagania produkcji2
T-W-5Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją2
T-W-6Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych4
T-W-7Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego2
T-W-8Interfejsy finansowo - księgowe2
T-W-9Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi4
T-W-10Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją6
T-W-11Systemy zabezpieczenia danych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do laboratorium5
A-L-3przygotowanie sprawozdania10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_W01
Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
ZIIP_1A_W03T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1T-W-11, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U01
Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
ZIIP_1A_U01, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U15, ZIIP_1A_U16T1A_U01, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-4, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-2, S-3, S-4
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U02
Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U16T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-4, C-3T-L-1, T-L-5, T-W-11, T-W-10M-1, M-2S-2, S-3, S-4
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U03
Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
ZIIP_1A_U25, ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-4T-L-5M-2S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
ZIIP_1A_K08T1A_K07C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-2, S-3, S-4
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K02
Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-2, C-4, C-1, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-11, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_W01
Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U01
Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U02
Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/09-2_U03
Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K01
Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
ZIIP_1A_IJZ/09-2_K02
Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Literatura podstawowa

  1. Chlebus Edward, Techniki komputerowe w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2000
  2. Durlik I., Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Placet, Warszawa, 1995
  3. Szyjewski Z., Zarządzanie projektami Informatycznymi, Placet, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć4
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby4
T-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi2
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych2
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji2
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej2
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji2
T-W-4Rola i zadania komputerowego wspomagania produkcji2
T-W-5Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją2
T-W-6Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych4
T-W-7Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego2
T-W-8Interfejsy finansowo - księgowe2
T-W-9Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi4
T-W-10Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją6
T-W-11Systemy zabezpieczenia danych2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do laboratorium5
A-L-3przygotowanie sprawozdania10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/09-2_W01Student zna systemy komputerowe wykorzystywane w zarządzaniu produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
Treści programoweT-W-11Systemy zabezpieczenia danych
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej
T-W-4Rola i zadania komputerowego wspomagania produkcji
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji
T-W-5Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją
T-W-6Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych
T-W-7Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego
T-W-8Interfejsy finansowo - księgowe
T-W-9Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi
T-W-10Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładu w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/09-2_U01Student zna współczesne oprogramowania do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U01ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania, na poziomie operacyjnym, istniejącymi obiektami, procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
Treści programoweT-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby
T-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
T-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej
T-W-4Rola i zadania komputerowego wspomagania produkcji
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/09-2_U02Zna obsługę systemow z grupy programów CAX
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
Treści programoweT-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
T-W-11Systemy zabezpieczenia danych
T-W-10Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/09-2_U03Ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
ZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
Treści programoweT-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
Metody nauczaniaM-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/09-2_K01Ma świadomość potrzeby wykorzystywania środowisk informatycznych w zarzadzaniu produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
Treści programoweT-W-1Rola i zadania komputerowych systemów wykorzystywanych w inzynierii produkcji
T-W-2Budowa i wymagania sprzetowe wspołczesnych systemow informatycznych wykorzystywanych w sferze produkcyjnej
T-W-4Rola i zadania komputerowego wspomagania produkcji
T-W-3Rola systemów CAX w inzynierii produkcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/09-2_K02Ma świadomość potrzeby wdrażania i poznawania nowych systemów informatycznych do zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad planowania przedsięwzięć pod katem zasobów ludzkich, sprzętowych i materiałowych
C-4Ukształtowanie umiejętności pracy zespołowej
C-1Przedstawienie systemów informatycznych wspomagających obszar produkcji
C-3Ukształtowanie umijętności zarządzania zasobami
Treści programoweT-L-1Środowiska komputerowe do planowania przedsięwzięć
T-L-2Bilansowanie zapotrzebowania na zasoby
T-L-3Określanie współzależności między zadaniami produkcyjnymi
T-L-4Szacowanie ryzyka przedsięwzięć gospodarczych
T-L-5Dokumentacja zadań planistycznych
T-W-11Systemy zabezpieczenia danych
T-W-5Geneza rozwoju systemów dedykowanych zarządzaniu produkcją
T-W-6Komputerowe metody planowania zadań produkcyjnych
T-W-7Bilansowanie zapotrzebowania produkcyjnego
T-W-8Interfejsy finansowo - księgowe
T-W-9Wdrażanie systemów do zarządzania zasobami produkcyjnymi
T-W-10Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Praca z systemem komputerowym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiagnięć studenta podczas zajęć praktycznych
S-4Ocena formująca: Zaangażowanie w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.