Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Planowanie operatywne i sterowanie produkcją:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie operatywne i sterowanie produkcją
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Pawlukowicz <Piotr.Pawlukowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,50,50zaliczenie
wykładyW6 30 2,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw konstrukcyjnego i technologicznego przygotowania produkcji oraz wiedza z zakresu podstaw zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o powiązaniu decyzyjnym i organizacyjnym planowania operatywnego i sterowania produkcją z planowaniem technicznego przygotowania produkcji.
C-2Nabycie umiejętności wykonywania obliczeń organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.
C-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy decyzyjnej w zastosowaniu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zadania projektowe, ukierunkowane na planowanie operatywne i sterowanie procesem produkcyjnym, wymagające analizy decyzyjnej przy obliczaniu wartości parametrów organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.30
30
wykłady
T-W-1Planowanie, organizowanie i kontrolowanie przebiegu procesu produkcji jako funkcje zarządzania. Identyfikacja przepływu informacji w strukturze zarządzania pomiędzy komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania planowania operatywnego i sterowania produkcją.10
T-W-2Podstawowe problemy planowania i sterowania produkcją. Analiza problemów sterowania podsystemem przepływem przedmiotów w systemach produkcyjnych. Efektywne sterowanie magazynem, efektywne sterowanie podsytemem transporotwym, efektywne sterowanie robotami przemysłowymi.10
T-W-3Planowanie operatywne przebiegu produkcji. Ustalanie parametrów wejściowych określających techniczne i organizacyjne warunki przebiegu procesu produkcji. Ustalanie zdolności produkcyjnej i rodzajów rezerw produkcyjnych. Ustalanie poziomu specjalizacji stanowiska produkcyjnego. Zastosowanie komputerowych systemów wspomagających planowanie i sterowanie produkcją.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Analiza i przygotowanie danych wejściowych do projektowania, wykonanie obliczeń projektowo-konstrukcyjnej. Opracowanie dokumentacji projektowej.35
A-P-3Studiowanie literatury10
75
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do zdawania egzaminu.10
A-W-3Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu z dostępnych zbiorów biblioteki i czytelni35
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
M-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji.
S-2Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny obejmujący w sposób syntetyczny materiał wykładów i projektów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/12-1_W01
Student ma wiedzę analityczną o planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem produkcji, powiązaną z wiedzą z zakresu podstaw konstrukcyjnego i technologicznego przygotowania produkcji oraz wiedzą z zakresu podstaw zarządzania.
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W15T1A_W04, T1A_W05, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/12-1_U01
Student ma umiejętności w zakresie obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji prototypowej i planowaniu operatywnym produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji.
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U16T1A_U01, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-P-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/12-1_K01
Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie.
ZIIP_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-3T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/12-1_W01
Student ma wiedzę analityczną o planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem produkcji, powiązaną z wiedzą z zakresu podstaw konstrukcyjnego i technologicznego przygotowania produkcji oraz wiedzą z zakresu podstaw zarządzania.
2,0Brak wiedzy podstawowej z zakresu materiału przerobionego na wykładach i ćwiczeniach audytoryjnych.
3,0Ugruntowana wiedza analityczna o planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem produkcji seryjnej z uwzględnieniem podstawowych wymagań w zakresie obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w powiązaniu z wiedzą o technicznym przygotowaniu produkcji.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Wiedza syntetyzująca rezultaty obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Wiedza syntetyczna o problematyce wdrażania standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/12-1_U01
Student ma umiejętności w zakresie obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji prototypowej i planowaniu operatywnym produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji.
2,0Brak podstawowych umiejętności wynikających z wiedzy z zakresu materiału przerobionego na wykładach i projektach.
3,0Podstawowe umiejętności obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji i planowaniu operatywnym przebiegu produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji.
3,5Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Umiejętności syntetyzowania rezultatów obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.
4,5Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Umiejętności identyfikowania problemów we wdrażaniu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/12-1_K01
Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie.
2,0Ujawnia brak zdyscyplinowania w trakcie słuchania i notowania wykładów oraz prowadzenia ćwiczeń zespołowych ukierunkowanych na rozwiązywanie zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
4,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Ujawnia własne dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności współpracy w zespole przy rozwiązywaniu zadań w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.

Literatura podstawowa

  1. Marek Brzeziński, Organizacja i sterowanie produkcją, Agencja Wydawnicza „Placet", Warszawa, 2002
  2. Banaszak Z., Kłos S., Mleczk J., Zintegrowane systemy zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2011
  3. Banaszak Z., Zarządzanie operacjami, Politechnika Zielonogórska, Zielona Góra, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Konosala Ryszard, Zastosowanie metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji, WNT, Warszawa, 2002

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zadania projektowe, ukierunkowane na planowanie operatywne i sterowanie procesem produkcyjnym, wymagające analizy decyzyjnej przy obliczaniu wartości parametrów organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie, organizowanie i kontrolowanie przebiegu procesu produkcji jako funkcje zarządzania. Identyfikacja przepływu informacji w strukturze zarządzania pomiędzy komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania planowania operatywnego i sterowania produkcją.10
T-W-2Podstawowe problemy planowania i sterowania produkcją. Analiza problemów sterowania podsystemem przepływem przedmiotów w systemach produkcyjnych. Efektywne sterowanie magazynem, efektywne sterowanie podsytemem transporotwym, efektywne sterowanie robotami przemysłowymi.10
T-W-3Planowanie operatywne przebiegu produkcji. Ustalanie parametrów wejściowych określających techniczne i organizacyjne warunki przebiegu procesu produkcji. Ustalanie zdolności produkcyjnej i rodzajów rezerw produkcyjnych. Ustalanie poziomu specjalizacji stanowiska produkcyjnego. Zastosowanie komputerowych systemów wspomagających planowanie i sterowanie produkcją.10
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Analiza i przygotowanie danych wejściowych do projektowania, wykonanie obliczeń projektowo-konstrukcyjnej. Opracowanie dokumentacji projektowej.35
A-P-3Studiowanie literatury10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do zdawania egzaminu.10
A-W-3Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu z dostępnych zbiorów biblioteki i czytelni35
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/12-1_W01Student ma wiedzę analityczną o planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem produkcji, powiązaną z wiedzą z zakresu podstaw konstrukcyjnego i technologicznego przygotowania produkcji oraz wiedzą z zakresu podstaw zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W15ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykonywania obliczeń organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.
C-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy decyzyjnej w zastosowaniu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.
C-1Nabycie wiedzy o powiązaniu decyzyjnym i organizacyjnym planowania operatywnego i sterowania produkcją z planowaniem technicznego przygotowania produkcji.
Treści programoweT-W-3Planowanie operatywne przebiegu produkcji. Ustalanie parametrów wejściowych określających techniczne i organizacyjne warunki przebiegu procesu produkcji. Ustalanie zdolności produkcyjnej i rodzajów rezerw produkcyjnych. Ustalanie poziomu specjalizacji stanowiska produkcyjnego. Zastosowanie komputerowych systemów wspomagających planowanie i sterowanie produkcją.
T-W-1Planowanie, organizowanie i kontrolowanie przebiegu procesu produkcji jako funkcje zarządzania. Identyfikacja przepływu informacji w strukturze zarządzania pomiędzy komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania planowania operatywnego i sterowania produkcją.
T-W-2Podstawowe problemy planowania i sterowania produkcją. Analiza problemów sterowania podsystemem przepływem przedmiotów w systemach produkcyjnych. Efektywne sterowanie magazynem, efektywne sterowanie podsytemem transporotwym, efektywne sterowanie robotami przemysłowymi.
Metody nauczaniaM-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak wiedzy podstawowej z zakresu materiału przerobionego na wykładach i ćwiczeniach audytoryjnych.
3,0Ugruntowana wiedza analityczna o planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem produkcji seryjnej z uwzględnieniem podstawowych wymagań w zakresie obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w powiązaniu z wiedzą o technicznym przygotowaniu produkcji.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Wiedza syntetyzująca rezultaty obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Wiedza syntetyczna o problematyce wdrażania standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/12-1_U01Student ma umiejętności w zakresie obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji prototypowej i planowaniu operatywnym produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykonywania obliczeń organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.
Treści programoweT-P-1Zadania projektowe, ukierunkowane na planowanie operatywne i sterowanie procesem produkcyjnym, wymagające analizy decyzyjnej przy obliczaniu wartości parametrów organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.
Metody nauczaniaM-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
M-1Wykład ukierunkowany na wyjaśnianie roli analizy decyzyjnej w planowaniu operatywnym i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji.
S-2Ocena formująca: Ocenianie zespołowego przygotowania i prezentacji wybranych problemów z zakresu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej i seryjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowych umiejętności wynikających z wiedzy z zakresu materiału przerobionego na wykładach i projektach.
3,0Podstawowe umiejętności obliczania parametrów organizacyjnych w planowaniu przebiegu produkcji i planowaniu operatywnym przebiegu produkcji seryjnej oraz przygotowanie do prowadzenia analizy decyzyjnej w sterowaniu przebiegiem produkcji.
3,5Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Umiejętności syntetyzowania rezultatów obliczeń parametrów organizacyjnych w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.
4,5Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Umiejętności identyfikowania problemów we wdrażaniu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/12-1_K01Właściwa postawa i motywacja do pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Nabycie kompetencji zespołowego prowadzenia analizy decyzyjnej w zastosowaniu standaryzowanych metod planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz metod planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.
Treści programoweT-P-1Zadania projektowe, ukierunkowane na planowanie operatywne i sterowanie procesem produkcyjnym, wymagające analizy decyzyjnej przy obliczaniu wartości parametrów organizacyjnych w planowaniu i sterowaniu przebiegiem produkcji prototypowej i produkcji seryjnej.
Metody nauczaniaM-2Projekty polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy decyzyjnej w planowaniu i sterowaniu przebiegiem procesu produkcji prototypowej i seryjnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych w zakresie planowania operatywnego i sterowania przebiegiem procesu produkcji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia brak zdyscyplinowania w trakcie słuchania i notowania wykładów oraz prowadzenia ćwiczeń zespołowych ukierunkowanych na rozwiązywanie zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
4,5Student posiadł kompetencje w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Ujawnia własne dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności współpracy w zespole przy rozwiązywaniu zadań w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.