Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Projektowanie procesów wytwarzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie procesów wytwarzania
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Chmielewski <Krzysztof.Chmielewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Daniel Grochała <Daniel.Grochala@zut.edu.pl>, Dariusz Grzesiak <Dariusz.Grzesiak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 6 1,50,50zaliczenie
laboratoriaL5 10 1,50,00zaliczenie
wykładyW5 23 3,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Procesy i techniki produkcyjne
W-2Procesy i techniki wytwarzania
W-3Matematyka, fizyka, chemia oraz wychowanie techniczne poziom podstawowy
W-4Język polski - umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem oraz umiejętność czytelnego pisania (KONIECZNE!!!)
W-5Znajomość podstaw rysunku technicznego
W-6Standardowy poziom kultury i higieny osobistej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania procesów wytwarzania.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania procesów technologicznych wytwarzania maszyn.
C-3Przedstawienie i umożliwienie opanowania podstaw technik obróbki ubytkowej stosowanych w procesach wytwarzania typowych części maszyn i urządzeń
C-4Zapoznanie praktyczne z elementami układu OUPN biorącym bezpośredni udział w procesach wytwarzania opartych o techniki ubytkowe
C-5Przedstawienie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych - nauczanych technik wytwarzania
C-6Przygotowanie do komunikowanie się z technologami, konstruktorami oraz metrologami w obszarze przenikania faz wytwarzania, projektowania, kontroli na tle zarządzania produkcją
C-7Wpojenie znaczenia PiTW we współczesnym zarządzaniu i inżynierii produkcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1[Zajęcia organizacyjne & BHP]0
T-L-2Obróbka części obrotowych (toczenie, wiercenie, szlifowanie)2
T-L-3Obróbka części pryzmatycznych (frezowanie, struganie, erodowanie)2
T-L-4Techniki obróbki części specjalnych (obróbka gwintów, obróbka kół zębatych)2
T-L-5Automatyzacja procesów wytwarzania (obrabiarki sterowane numerycznie, manipulatory i roboty)2
T-L-6[Zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych (bez sprawdzianów oraz termin rezerwowy)]2
10
projekty
T-P-1Opracowanie projektu procesu technologicznego kształtowania przedmiotu o średnim stopniu trudności.5
T-P-2Przedstawienie zakresu i formy projektu1
6
wykłady
T-W-1Proces wytwórczy jako rodzaj procesu produkcyjnego. Struktura procesu wytwórczego. Zadania i etapy technicznego przygotowania produkcji.1
T-W-2Organizacja i formy przepływu produkcji - produkcja jednostkowa, seryjna, masowa, technologia grupowa.1
T-W-3Proces technologiczny i jego elementy składowe. Dokumentacja technologiczna1
T-W-4Metodyka projektowania procesu technologicznego. Technologiczność konstrukcji.1
T-W-5Rodzaje półfabrykatów, naddatki obróbkowe, norma zużycia materiału.1
T-W-6Wybór techniki wytwarzania dla kształtowania części. Kryteria doboru urządzeń technologicznych. Dokładność obróbki.1
T-W-7Ramowe procesy technologiczne dla typowych części maszyn. Zasady bazowania i ustalania przedmiotów.2
T-W-8Procesy technologiczne montażu maszyn. Jednostki montażowe, sporządzanie schematów montażu, operacje montażowe. Technologia typowych połączeń jednostek montażowych. Formy organizacyjne montażu.1
T-W-9Wprowadzenie do Procesów i Technik Wytwarzania (oraz sprawy organizacyjne)1
T-W-10Ubytkowa obróbka ręczna i ręczno-maszynowa1
T-W-11Ubytkowa obróbka toczeniem (i techniki pokrewne)1
T-W-12Ubytkowa obróbka frezowaniem (i techniki pokrewne)1
T-W-13Ubytkowa obróbka wierceniem (i techniki pokrewne)1
T-W-14Ubytkowa obróbka struganiem (i techniki pokrewne)1
T-W-15Ubytkowa obróbka przeciąganiem (i techniki pokrewne)1
T-W-16Ubytkowa obróbka szlifowaniem (i techniki pokrewne)1
T-W-17Ubytkowa obróbka erozyjna (i techniki pokrewne)1
T-W-18Obróbka ubytkowa części specjalnych1
T-W-19Elementy automatyzacji obróbki ubytkowej1
T-W-20Obróbka ubytkowa a gospodarka narzędziowa1
T-W-21Obróbka ubytkowa w montażu i demontażu maszyn1
T-W-22[Zaliczenie wykładów (pisemne)]1
23

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć10
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach8
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia zajęć8
A-L-5Zaliczenie zajęć2
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Realizacja projektu10
A-P-3Konsultacje projektu5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach do wykładu2
A-W-4Udział w egzaminie3
A-W-5Przygotowanie do zajęć20
A-W-6Konsultacje2
A-W-7Przygotowanie do zaliczenia zajęć24
A-W-8Zaliczenie zajęć1
77

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego.
M-2Projekty: metoda praktyczna w postaci projektów wykonywanych dla wskazanych części maszyn.
M-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanego przez studenta projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu opracowanego przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne obejmujące zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia.
S-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
S-8Ocena podsumowująca: LABORATORIUM: Zaliczenie końcowe cyklu laboratoriów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – ze „średniej formującej”.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/04_W01
Student potrafi opisac i scharakteryzować zasady projektowania procesu technologicznego kształtowania części oraz procesu technologicznego montażu.
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W11InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-8M-2, M-1S-3
ZIIP_1A_IJZ/04_W02
(WIE) Ma podstawową wiedzę z zakresu metod obróbki ubytkowej wymaganą na specjalności: zarządzanie i inżynieria produkcji
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W11InzA_W02, InzA_W05C-3T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20, T-W-21M-3S-5, S-8
ZIIP_1A_IJZ/04_W03
(WIE) Ma podstawową wiedzę z zakresu roli poszczególnych elementów układu OUPN stosowanych w poszczególnych metodach obróbki ubytkowej
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W11InzA_W02, InzA_W05C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-4S-5, S-7
ZIIP_1A_IJZ/04_W04
(WIE) Rozumie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych metod obróbki ubytkowej
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W11InzA_W02, InzA_W05C-5T-W-18, T-W-19, T-W-20, T-W-21M-3, M-4S-4, S-6

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/04_U01
Student ma umiejętność projektowania procesu technologicznego kształtowania części maszyn.
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U21, ZIIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-2S-2
ZIIP_1A_IJZ/04_U02
(UMIE) Jest w stanie pozyskiwać podstawową wiedzę ze wskazanych źródeł odniesioną do przedmiotu PiTW wymaganą na specjalności zarządzanie i inżynieria produkcji
ZIIP_1A_U18, ZIIP_1A_U20T1A_U01, T1A_U05C-3T-W-9, T-L-1M-3, M-4S-4, S-5, S-6, S-7
ZIIP_1A_IJZ/04_U03
(UMIE) Jest w stanie wykorzystywać pozyskaną wiedzę z obszaru przedmiotu PiTW oraz dostrzegać jej aspekty systemowe i pozatechniczne
ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U22T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-5T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-19, T-W-20M-3, M-4S-4, S-5, S-6, S-7
ZIIP_1A_IJZ/04_U04
(UMIE) Potrafi identyfikować oraz oceniać przydatność poszczególnych technik wytwarzania w odniesieniu do przypadków prostszych
ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U16T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-5T-W-10, T-L-2, T-L-3, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17M-3, M-4S-5, S-6, S-7
ZIIP_1A_IJZ/04_U05
(UMIE) Ma praktyczne podstawy w zakresie budowy oraz przeznaczenia poszczególnych elementów układu OUPN oraz powiązanej z nimi technologii
ZIIP_1A_U17, ZIIP_1A_U22T1A_U01, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-4S-6, S-7

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/04_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie technologii wytwarzania maszyn. Potrafi rozpoznawać uwarunkowania efektywnego planowania procesu wytwarzania.
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K06T1A_K01, T1A_K02InzA_K01C-2T-P-1, T-W-6M-2S-1
ZIIP_1A_IJZ/04_K02
(ZDOLNY DO) Jest w stanie komunikować się z personelem bezpośrednio odpowiedzialny za wytwarzanie, projektowanie oraz kontrolę maszyn i innych urządzeń technicznych
ZIIP_1A_K02T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-3, C-4T-L-6, T-W-22M-3, M-4S-4, S-5, S-6, S-7
ZIIP_1A_IJZ/04_K03
(ZDOLNY DO) Pojmuje rolę i znaczenie personelu bezpośrednio odpowiedzialnego za wytwarzanie, projektowanie oraz kontrolę maszyn i innych urządzeń technicznych
ZIIP_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-6T-L-6, T-W-22M-3, M-4S-4, S-5, S-6, S-7
ZIIP_1A_IJZ/04_K04
(ZDOLNY DO) Dostrzega potrzebę ciągłego śledzenia trendów w obszarze ubytkowych metod wytwarzania wynikającą z ich stałego postępu
ZIIP_1A_K01T1A_K01C-5, C-7T-L-6, T-W-22M-3, M-4S-4, S-5, S-6, S-7

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/04_W01
Student potrafi opisac i scharakteryzować zasady projektowania procesu technologicznego kształtowania części oraz procesu technologicznego montażu.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować zasad projektowania procesu wytwarzania przedstawionych na zajęciach.
3,0Student poprawnie opisuje podstawowe zasady projektowania procesu.
3,5Student potrafi scharakteryzować poprawnie przedstawione na zajęciach zasady projektowania procesów.
4,0Student nie tylko potrafi scharakteryzować zasady projektowania procesów ale również potrafi je uzasadnić.
4,5Student potrafi efektywnie analizować zaproponowane rozwiązanie procesów wytwarzania
5,0Student potrafi efektywnie analizowac i dyskutować o wariantowości prosesów wytwarzania
ZIIP_1A_IJZ/04_W02
(WIE) Ma podstawową wiedzę z zakresu metod obróbki ubytkowej wymaganą na specjalności: zarządzanie i inżynieria produkcji
2,0Nie wie…
3,0Wie... dostatecznie…
3,5Wie... dostatecznie na plus…
4,0Wie… dobrze…
4,5Wie… dobrze na plus…
5,0Wie… bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_W03
(WIE) Ma podstawową wiedzę z zakresu roli poszczególnych elementów układu OUPN stosowanych w poszczególnych metodach obróbki ubytkowej
2,0Nie wie…
3,0Wie... dostatecznie…
3,5Wie... dostatecznie na plus…
4,0Wie… dobrze…
4,5Wie… dobrze na plus…
5,0Wie… bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_W04
(WIE) Rozumie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych metod obróbki ubytkowej
2,0Nie wie…
3,0Wie... dostatecznie…
3,5Wie... dostatecznie na plus…
4,0Wie… dobrze…
4,5Wie… dobrze na plus…
5,0Wie… bardzo dobrze…

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/04_U01
Student ma umiejętność projektowania procesu technologicznego kształtowania części maszyn.
2,0Student zaprojektował proces technologiczny niewłaściwej strukturze operacji, niedokładnie ocenił technologiczność lub nie opracował kart instrukcyjnych dla podstawowych operacji.
3,0Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji.
3,5Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania.
4,0Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabtykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania oraz określił parametry procesu.
4,5Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania, określił parametry procesu. Opracawał karty instrukcyjne dla operacji kontroli jakości.
5,0Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania, określił parametry procesu. Opracawał karty instrukcyjne dla operacji kontroli jakości. Określił normę czasu dla poszczególnych operacji.
ZIIP_1A_IJZ/04_U02
(UMIE) Jest w stanie pozyskiwać podstawową wiedzę ze wskazanych źródeł odniesioną do przedmiotu PiTW wymaganą na specjalności zarządzanie i inżynieria produkcji
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_U03
(UMIE) Jest w stanie wykorzystywać pozyskaną wiedzę z obszaru przedmiotu PiTW oraz dostrzegać jej aspekty systemowe i pozatechniczne
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_U04
(UMIE) Potrafi identyfikować oraz oceniać przydatność poszczególnych technik wytwarzania w odniesieniu do przypadków prostszych
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_U05
(UMIE) Ma praktyczne podstawy w zakresie budowy oraz przeznaczenia poszczególnych elementów układu OUPN oraz powiązanej z nimi technologii
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/04_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie technologii wytwarzania maszyn. Potrafi rozpoznawać uwarunkowania efektywnego planowania procesu wytwarzania.
2,0Ujawnia rażące nieprzygotowanie i brak zaangażowania w trakcie zajęć
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie w trakcie realizacji projektu.
3,5Ujawnia dostateczne zaangażowanie w trakcie realizacji projektu.
4,0Ujawnia aktywność i staranność w realizacji projektu.
4,5Ujawnia dużą aktywność i staranność w realizacji projektu.
5,0Ujawnia dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności przy rozwiązywaniu zagadnień w obszarze projektowania procesu wytwarzania.
ZIIP_1A_IJZ/04_K02
(ZDOLNY DO) Jest w stanie komunikować się z personelem bezpośrednio odpowiedzialny za wytwarzanie, projektowanie oraz kontrolę maszyn i innych urządzeń technicznych
2,0Nie będzie w stanie…
3,0Będzie w stanie… dostatecznie…
3,5Będzie w stanie… dostatecznie na plus…
4,0Będzie w stanie… dobrze…
4,5Będzie w stanie… dobrze na plus…
5,0Będzie w stanie… bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_K03
(ZDOLNY DO) Pojmuje rolę i znaczenie personelu bezpośrednio odpowiedzialnego za wytwarzanie, projektowanie oraz kontrolę maszyn i innych urządzeń technicznych
2,0Nie będzie w stanie…
3,0Będzie w stanie… dostatecznie…
3,5Będzie w stanie… dostatecznie na plus…
4,0Będzie w stanie… dobrze…
4,5Będzie w stanie… dobrze na plus…
5,0Będzie w stanie… bardzo dobrze…
ZIIP_1A_IJZ/04_K04
(ZDOLNY DO) Dostrzega potrzebę ciągłego śledzenia trendów w obszarze ubytkowych metod wytwarzania wynikającą z ich stałego postępu
2,0Nie będzie w stanie…
3,0Będzie w stanie… dostatecznie…
3,5Będzie w stanie… dostatecznie na plus…
4,0Będzie w stanie… dobrze…
4,5Będzie w stanie… dobrze na plus…
5,0Będzie w stanie… bardzo dobrze…

Literatura podstawowa

  1. Karpiński T., Inżynieria produkcji, WNT, Warszawa, 2004
  2. Tadeusz Karpiński, Inżynieria produkcji, WNT, Warszawa, 2004, * Fragmenty wskazane na wykładach
  3. Feld M., Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych części maszyn., WNT, Warszawa, 2003
  4. Praca zbiorowa pod redakcją Jerzego Erbla, Encyklopedia technik wytwarzania stosowanych w przemyśle, tom II, obróbka skrawaniem, montaż, OWPW, Warszawa, 2001, * Fragmenty wskazane na wykładach

Literatura dodatkowa

  1. Durlik I., Inżynieria zarządzania. Cz. II. Strategia wytwarzania, projektowanie procesów i systemów produkcyjnych., Agencja wydawnicza Placet., Warszawa, 1996
  2. Stefan Okoniewski, Technologia maszyn, WSiP, Warszawa, 1998, * Fragmenty wskazane na wykładach
  3. Helena Solis, Tadeusz Lenart, Technologia i eksploatacja maszyn, WSiP, Warszawa, 1996, * Fragmenty wskazane na wykładach
  4. Kazimierz Oczoś - Redaktor naczelny, MECHANIK [Miesięcznik Naukowo-Techniczny], SIMP, Warszawa, 2012, ** Artykuły z tematyki zajęć, z ostatniej dekady (dla zainteresowanych)

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1[Zajęcia organizacyjne & BHP]0
T-L-2Obróbka części obrotowych (toczenie, wiercenie, szlifowanie)2
T-L-3Obróbka części pryzmatycznych (frezowanie, struganie, erodowanie)2
T-L-4Techniki obróbki części specjalnych (obróbka gwintów, obróbka kół zębatych)2
T-L-5Automatyzacja procesów wytwarzania (obrabiarki sterowane numerycznie, manipulatory i roboty)2
T-L-6[Zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych (bez sprawdzianów oraz termin rezerwowy)]2
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie projektu procesu technologicznego kształtowania przedmiotu o średnim stopniu trudności.5
T-P-2Przedstawienie zakresu i formy projektu1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proces wytwórczy jako rodzaj procesu produkcyjnego. Struktura procesu wytwórczego. Zadania i etapy technicznego przygotowania produkcji.1
T-W-2Organizacja i formy przepływu produkcji - produkcja jednostkowa, seryjna, masowa, technologia grupowa.1
T-W-3Proces technologiczny i jego elementy składowe. Dokumentacja technologiczna1
T-W-4Metodyka projektowania procesu technologicznego. Technologiczność konstrukcji.1
T-W-5Rodzaje półfabrykatów, naddatki obróbkowe, norma zużycia materiału.1
T-W-6Wybór techniki wytwarzania dla kształtowania części. Kryteria doboru urządzeń technologicznych. Dokładność obróbki.1
T-W-7Ramowe procesy technologiczne dla typowych części maszyn. Zasady bazowania i ustalania przedmiotów.2
T-W-8Procesy technologiczne montażu maszyn. Jednostki montażowe, sporządzanie schematów montażu, operacje montażowe. Technologia typowych połączeń jednostek montażowych. Formy organizacyjne montażu.1
T-W-9Wprowadzenie do Procesów i Technik Wytwarzania (oraz sprawy organizacyjne)1
T-W-10Ubytkowa obróbka ręczna i ręczno-maszynowa1
T-W-11Ubytkowa obróbka toczeniem (i techniki pokrewne)1
T-W-12Ubytkowa obróbka frezowaniem (i techniki pokrewne)1
T-W-13Ubytkowa obróbka wierceniem (i techniki pokrewne)1
T-W-14Ubytkowa obróbka struganiem (i techniki pokrewne)1
T-W-15Ubytkowa obróbka przeciąganiem (i techniki pokrewne)1
T-W-16Ubytkowa obróbka szlifowaniem (i techniki pokrewne)1
T-W-17Ubytkowa obróbka erozyjna (i techniki pokrewne)1
T-W-18Obróbka ubytkowa części specjalnych1
T-W-19Elementy automatyzacji obróbki ubytkowej1
T-W-20Obróbka ubytkowa a gospodarka narzędziowa1
T-W-21Obróbka ubytkowa w montażu i demontażu maszyn1
T-W-22[Zaliczenie wykładów (pisemne)]1
23

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć10
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach8
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia zajęć8
A-L-5Zaliczenie zajęć2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Realizacja projektu10
A-P-3Konsultacje projektu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Udział w konsultacjach do wykładu2
A-W-4Udział w egzaminie3
A-W-5Przygotowanie do zajęć20
A-W-6Konsultacje2
A-W-7Przygotowanie do zaliczenia zajęć24
A-W-8Zaliczenie zajęć1
77
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_W01Student potrafi opisac i scharakteryzować zasady projektowania procesu technologicznego kształtowania części oraz procesu technologicznego montażu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania procesów wytwarzania.
Treści programoweT-P-1Opracowanie projektu procesu technologicznego kształtowania przedmiotu o średnim stopniu trudności.
T-W-3Proces technologiczny i jego elementy składowe. Dokumentacja technologiczna
T-W-2Organizacja i formy przepływu produkcji - produkcja jednostkowa, seryjna, masowa, technologia grupowa.
T-W-5Rodzaje półfabrykatów, naddatki obróbkowe, norma zużycia materiału.
T-W-1Proces wytwórczy jako rodzaj procesu produkcyjnego. Struktura procesu wytwórczego. Zadania i etapy technicznego przygotowania produkcji.
T-W-4Metodyka projektowania procesu technologicznego. Technologiczność konstrukcji.
T-W-7Ramowe procesy technologiczne dla typowych części maszyn. Zasady bazowania i ustalania przedmiotów.
T-W-6Wybór techniki wytwarzania dla kształtowania części. Kryteria doboru urządzeń technologicznych. Dokładność obróbki.
T-W-8Procesy technologiczne montażu maszyn. Jednostki montażowe, sporządzanie schematów montażu, operacje montażowe. Technologia typowych połączeń jednostek montażowych. Formy organizacyjne montażu.
Metody nauczaniaM-2Projekty: metoda praktyczna w postaci projektów wykonywanych dla wskazanych części maszyn.
M-1Wykład: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne obejmujące zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować zasad projektowania procesu wytwarzania przedstawionych na zajęciach.
3,0Student poprawnie opisuje podstawowe zasady projektowania procesu.
3,5Student potrafi scharakteryzować poprawnie przedstawione na zajęciach zasady projektowania procesów.
4,0Student nie tylko potrafi scharakteryzować zasady projektowania procesów ale również potrafi je uzasadnić.
4,5Student potrafi efektywnie analizować zaproponowane rozwiązanie procesów wytwarzania
5,0Student potrafi efektywnie analizowac i dyskutować o wariantowości prosesów wytwarzania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_W02(WIE) Ma podstawową wiedzę z zakresu metod obróbki ubytkowej wymaganą na specjalności: zarządzanie i inżynieria produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przedstawienie i umożliwienie opanowania podstaw technik obróbki ubytkowej stosowanych w procesach wytwarzania typowych części maszyn i urządzeń
Treści programoweT-W-9Wprowadzenie do Procesów i Technik Wytwarzania (oraz sprawy organizacyjne)
T-W-10Ubytkowa obróbka ręczna i ręczno-maszynowa
T-W-11Ubytkowa obróbka toczeniem (i techniki pokrewne)
T-W-12Ubytkowa obróbka frezowaniem (i techniki pokrewne)
T-W-13Ubytkowa obróbka wierceniem (i techniki pokrewne)
T-W-14Ubytkowa obróbka struganiem (i techniki pokrewne)
T-W-15Ubytkowa obróbka przeciąganiem (i techniki pokrewne)
T-W-16Ubytkowa obróbka szlifowaniem (i techniki pokrewne)
T-W-17Ubytkowa obróbka erozyjna (i techniki pokrewne)
T-W-18Obróbka ubytkowa części specjalnych
T-W-19Elementy automatyzacji obróbki ubytkowej
T-W-20Obróbka ubytkowa a gospodarka narzędziowa
T-W-21Obróbka ubytkowa w montażu i demontażu maszyn
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-8Ocena podsumowująca: LABORATORIUM: Zaliczenie końcowe cyklu laboratoriów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – ze „średniej formującej”.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie…
3,0Wie... dostatecznie…
3,5Wie... dostatecznie na plus…
4,0Wie… dobrze…
4,5Wie… dobrze na plus…
5,0Wie… bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_W03(WIE) Ma podstawową wiedzę z zakresu roli poszczególnych elementów układu OUPN stosowanych w poszczególnych metodach obróbki ubytkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie praktyczne z elementami układu OUPN biorącym bezpośredni udział w procesach wytwarzania opartych o techniki ubytkowe
Treści programoweT-L-2Obróbka części obrotowych (toczenie, wiercenie, szlifowanie)
T-L-3Obróbka części pryzmatycznych (frezowanie, struganie, erodowanie)
T-L-4Techniki obróbki części specjalnych (obróbka gwintów, obróbka kół zębatych)
T-L-5Automatyzacja procesów wytwarzania (obrabiarki sterowane numerycznie, manipulatory i roboty)
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie…
3,0Wie... dostatecznie…
3,5Wie... dostatecznie na plus…
4,0Wie… dobrze…
4,5Wie… dobrze na plus…
5,0Wie… bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_W04(WIE) Rozumie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych metod obróbki ubytkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Przedstawienie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych - nauczanych technik wytwarzania
Treści programoweT-W-18Obróbka ubytkowa części specjalnych
T-W-19Elementy automatyzacji obróbki ubytkowej
T-W-20Obróbka ubytkowa a gospodarka narzędziowa
T-W-21Obróbka ubytkowa w montażu i demontażu maszyn
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie…
3,0Wie... dostatecznie…
3,5Wie... dostatecznie na plus…
4,0Wie… dobrze…
4,5Wie… dobrze na plus…
5,0Wie… bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_U01Student ma umiejętność projektowania procesu technologicznego kształtowania części maszyn.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U21ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego
ZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania procesów technologicznych wytwarzania maszyn.
Treści programoweT-W-5Rodzaje półfabrykatów, naddatki obróbkowe, norma zużycia materiału.
T-W-4Metodyka projektowania procesu technologicznego. Technologiczność konstrukcji.
T-W-7Ramowe procesy technologiczne dla typowych części maszyn. Zasady bazowania i ustalania przedmiotów.
T-W-6Wybór techniki wytwarzania dla kształtowania części. Kryteria doboru urządzeń technologicznych. Dokładność obróbki.
Metody nauczaniaM-2Projekty: metoda praktyczna w postaci projektów wykonywanych dla wskazanych części maszyn.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu opracowanego przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student zaprojektował proces technologiczny niewłaściwej strukturze operacji, niedokładnie ocenił technologiczność lub nie opracował kart instrukcyjnych dla podstawowych operacji.
3,0Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji.
3,5Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania.
4,0Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabtykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania oraz określił parametry procesu.
4,5Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania, określił parametry procesu. Opracawał karty instrukcyjne dla operacji kontroli jakości.
5,0Student zaprojektował proces o właściwej strukturze, dokonał poprawnej analizy technologiczności i wyboru półfabrykatu. Opracował kartę technologiczną i karty instrukcyjne dla podstawowych operacji technologicznych z zaznaczonymi elementami ustalenia i mocowania, określił parametry procesu. Opracawał karty instrukcyjne dla operacji kontroli jakości. Określił normę czasu dla poszczególnych operacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_U02(UMIE) Jest w stanie pozyskiwać podstawową wiedzę ze wskazanych źródeł odniesioną do przedmiotu PiTW wymaganą na specjalności zarządzanie i inżynieria produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U18ma umiejętności samokształcenia się
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-3Przedstawienie i umożliwienie opanowania podstaw technik obróbki ubytkowej stosowanych w procesach wytwarzania typowych części maszyn i urządzeń
Treści programoweT-W-9Wprowadzenie do Procesów i Technik Wytwarzania (oraz sprawy organizacyjne)
T-L-1[Zajęcia organizacyjne & BHP]
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_U03(UMIE) Jest w stanie wykorzystywać pozyskaną wiedzę z obszaru przedmiotu PiTW oraz dostrzegać jej aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Przedstawienie i umożliwienie opanowania podstaw technik obróbki ubytkowej stosowanych w procesach wytwarzania typowych części maszyn i urządzeń
C-5Przedstawienie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych - nauczanych technik wytwarzania
Treści programoweT-L-2Obróbka części obrotowych (toczenie, wiercenie, szlifowanie)
T-L-3Obróbka części pryzmatycznych (frezowanie, struganie, erodowanie)
T-L-4Techniki obróbki części specjalnych (obróbka gwintów, obróbka kół zębatych)
T-L-5Automatyzacja procesów wytwarzania (obrabiarki sterowane numerycznie, manipulatory i roboty)
T-W-19Elementy automatyzacji obróbki ubytkowej
T-W-20Obróbka ubytkowa a gospodarka narzędziowa
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_U04(UMIE) Potrafi identyfikować oraz oceniać przydatność poszczególnych technik wytwarzania w odniesieniu do przypadków prostszych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Przedstawienie i umożliwienie opanowania podstaw technik obróbki ubytkowej stosowanych w procesach wytwarzania typowych części maszyn i urządzeń
C-5Przedstawienie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych - nauczanych technik wytwarzania
Treści programoweT-W-10Ubytkowa obróbka ręczna i ręczno-maszynowa
T-L-2Obróbka części obrotowych (toczenie, wiercenie, szlifowanie)
T-L-3Obróbka części pryzmatycznych (frezowanie, struganie, erodowanie)
T-W-11Ubytkowa obróbka toczeniem (i techniki pokrewne)
T-W-12Ubytkowa obróbka frezowaniem (i techniki pokrewne)
T-W-13Ubytkowa obróbka wierceniem (i techniki pokrewne)
T-W-14Ubytkowa obróbka struganiem (i techniki pokrewne)
T-W-15Ubytkowa obróbka przeciąganiem (i techniki pokrewne)
T-W-16Ubytkowa obróbka szlifowaniem (i techniki pokrewne)
T-W-17Ubytkowa obróbka erozyjna (i techniki pokrewne)
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_U05(UMIE) Ma praktyczne podstawy w zakresie budowy oraz przeznaczenia poszczególnych elementów układu OUPN oraz powiązanej z nimi technologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U17ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie praktyczne z elementami układu OUPN biorącym bezpośredni udział w procesach wytwarzania opartych o techniki ubytkowe
Treści programoweT-L-2Obróbka części obrotowych (toczenie, wiercenie, szlifowanie)
T-L-3Obróbka części pryzmatycznych (frezowanie, struganie, erodowanie)
T-L-4Techniki obróbki części specjalnych (obróbka gwintów, obróbka kół zębatych)
T-L-5Automatyzacja procesów wytwarzania (obrabiarki sterowane numerycznie, manipulatory i roboty)
Metody nauczaniaM-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie...
3,0Umie... dostatecznie…
3,5Umie... dostatecznie na plus…
4,0Umie... dobrze…
4,5Umie... dobrze na plus…
5,0Umie... bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_K01Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie technologii wytwarzania maszyn. Potrafi rozpoznawać uwarunkowania efektywnego planowania procesu wytwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K06ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania procesów technologicznych wytwarzania maszyn.
Treści programoweT-P-1Opracowanie projektu procesu technologicznego kształtowania przedmiotu o średnim stopniu trudności.
T-W-6Wybór techniki wytwarzania dla kształtowania części. Kryteria doboru urządzeń technologicznych. Dokładność obróbki.
Metody nauczaniaM-2Projekty: metoda praktyczna w postaci projektów wykonywanych dla wskazanych części maszyn.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanego przez studenta projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia rażące nieprzygotowanie i brak zaangażowania w trakcie zajęć
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie w trakcie realizacji projektu.
3,5Ujawnia dostateczne zaangażowanie w trakcie realizacji projektu.
4,0Ujawnia aktywność i staranność w realizacji projektu.
4,5Ujawnia dużą aktywność i staranność w realizacji projektu.
5,0Ujawnia dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności przy rozwiązywaniu zagadnień w obszarze projektowania procesu wytwarzania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_K02(ZDOLNY DO) Jest w stanie komunikować się z personelem bezpośrednio odpowiedzialny za wytwarzanie, projektowanie oraz kontrolę maszyn i innych urządzeń technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K02ma kompetencje w zakresie stosowania prawa i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Przedstawienie i umożliwienie opanowania podstaw technik obróbki ubytkowej stosowanych w procesach wytwarzania typowych części maszyn i urządzeń
C-4Zapoznanie praktyczne z elementami układu OUPN biorącym bezpośredni udział w procesach wytwarzania opartych o techniki ubytkowe
Treści programoweT-L-6[Zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych (bez sprawdzianów oraz termin rezerwowy)]
T-W-22[Zaliczenie wykładów (pisemne)]
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie będzie w stanie…
3,0Będzie w stanie… dostatecznie…
3,5Będzie w stanie… dostatecznie na plus…
4,0Będzie w stanie… dobrze…
4,5Będzie w stanie… dobrze na plus…
5,0Będzie w stanie… bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_K03(ZDOLNY DO) Pojmuje rolę i znaczenie personelu bezpośrednio odpowiedzialnego za wytwarzanie, projektowanie oraz kontrolę maszyn i innych urządzeń technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-6Przygotowanie do komunikowanie się z technologami, konstruktorami oraz metrologami w obszarze przenikania faz wytwarzania, projektowania, kontroli na tle zarządzania produkcją
Treści programoweT-L-6[Zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych (bez sprawdzianów oraz termin rezerwowy)]
T-W-22[Zaliczenie wykładów (pisemne)]
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie będzie w stanie…
3,0Będzie w stanie… dostatecznie…
3,5Będzie w stanie… dostatecznie na plus…
4,0Będzie w stanie… dobrze…
4,5Będzie w stanie… dobrze na plus…
5,0Będzie w stanie… bardzo dobrze…
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/04_K04(ZDOLNY DO) Dostrzega potrzebę ciągłego śledzenia trendów w obszarze ubytkowych metod wytwarzania wynikającą z ich stałego postępu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-5Przedstawienie spektrum kryteriów stosowanych przy doborze poszczególnych - nauczanych technik wytwarzania
C-7Wpojenie znaczenia PiTW we współczesnym zarządzaniu i inżynierii produkcji
Treści programoweT-L-6[Zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych (bez sprawdzianów oraz termin rezerwowy)]
T-W-22[Zaliczenie wykładów (pisemne)]
Metody nauczaniaM-3WYKŁAD: Wykłady informacyjno-konwersatoryjne z elementami wykładu problemowego prowadzone w oparciu o przygotowane prezentacje multimedialne poszczególnych tematów zagadnień.
M-4LABORATORIUM: Ćwiczenia laboratoryjne oparte o demonstracje oraz pokazy nauczanych, poszczególnych zagadnień wraz omówieniami analizowanych przykładów je obrazujących.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: WYKŁAD: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych wykładach - [OCENA FORMUJĄCA] - konwersacja.
S-5Ocena podsumowująca: WYKŁAD: Zaliczenie końcowe cyklu wykładów - [OCENA PODSUMOWUJĄCA] – zaliczenie pisemne.
S-6Ocena formująca: LABORATORIUM: Przygotowanie oraz aktywność na poszczególnych laboratoriach - [OCENA FORMUJĄCA] – sprawdzian/konwersacja.
S-7Ocena formująca: LABORATORIUM: Zaliczenie poszczególnych laboratoriów - [OCENA FORMUJĄCA] - kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie będzie w stanie…
3,0Będzie w stanie… dostatecznie…
3,5Będzie w stanie… dostatecznie na plus…
4,0Będzie w stanie… dobrze…
4,5Będzie w stanie… dobrze na plus…
5,0Będzie w stanie… bardzo dobrze…