Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C14_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć :
- obliczyć parametry robocze silnika,
- wykonać charakterystyki silnika oraz jego układów w warunkch laboratoryjnych oraz przeprowadzić ich analizę,
- przeprowadzić dobór silnika do ściśle okreslonych zadań. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
T_1A_U10 | potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.) |
T_1A_U12 | potrafi posłużyć się odpowiednio dobranymi metodami i urządzeniami do pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu |
T_1A_U13 | potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków |
T_1A_U20 | potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-1 | 1.Umiejętność rozróżniania silników spalinowych stosowanych w transporcie drogowym.
2.Poznanie budowy poszczególnych elementów silnika spalinowego.
3.Poznanie zadań spałnianych przez poszczególne zespoły silnika.
4.Poznanie parametrów okreslających pracę silnika i jego osiągi.
5.Poznanie sposobów poprawy parametrów roboczych silnika. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Projektowanie obiegu porównawczego tłokowego silnika spalinowego, określenie wymiarów głównych silnika, wykonanie wykresu obiegu, ocena poprawności dobór silnika |
---|
T-L-3 | Badania wtryskiwaczy silników ZS |
T-L-4 | Badanie rzędowej pompy wytryskowej na stanowisku probierczym |
T-L-2 | Badanie układu wielopunktowego wtrysku benzyny |
T-L-6 | Badanie układu zasilania silnika o ZS typu common rali |
T-L-1 | Badanie układu jednopunktowego wtrysku benzyny |
T-L-5 | Badanie rozdzielaczowej pompy wtryskowej na stanowisku probierczym |
T-L-7 | Wyznaczanie sprawności mechanicznej i ogólnej silnika |
T-L-8 | Wyznaczanie współczynnika napełnienia silnika tłokowego |
Metody nauczania | M-3 | Metoda projektów |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego w ramach ćwiczeń audytoryjnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie każdego tematu laboratorium (wymagane sprawozdanie). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umiejętność wyznaczania podstawowych parametrów pracy podstawowych układów funkcjonalnych silnika i oceny ich ważności dla właściwego doboru silnika do wymaganych warunków użytkowania |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |