Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_2A_OBTD/08-2_U01 | Student umie opracować projekt dotyczący symulacji i oceny zużycia paliwa przez środki transportu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_2A_U02 | potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji. |
---|
T_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i w języku obcym prezentację ustną z zakresu szczegółowych zagadnień transportu |
T_2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T_2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z problematyką energochłonności technicznych środków transportu i metodami jej obniżenia oraz nabycie umiejętności oceny energochłonności |
---|
Treści programowe | T-W-10 | Recykling pojazdów jako jako czynnik zmniejszający energochłonność skumulowaną |
---|
T-W-8 | Teoretyczne i praktyczne możliwości aplikacji rekuperacji energii w środkach transportu |
T-W-9 | Transport kombinowany jako możliwość obniżenia energochłonności transportu drogowego |
T-W-2 | Praktyczne możliwości wykorzystania odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii w transporcie |
T-W-7 | Możliwości zmniejszenia energochłonności w procesie eksploatacji środków transportu |
T-W-6 | Energooszczędne materiały eksploatacyjne |
T-W-5 | Kierunki obniżenia zużycia energii w środkach transportu |
T-W-4 | Klasyczne i nowoczesne układy napędowe w środkach transportu |
T-W-3 | Energochłonność technicznych środków transportu |
T-W-1 | Odnawialne i nieodnawialne źródła energii |
T-P-1 | Ustalenie tematów projektów i założeń projektowych |
T-P-2 | Rozwiązywanie problemów występujących podczas ich realizacji |
T-P-3 | Prezentacja i ocena projektów |
Metody nauczania | M-2 | Projekt powiązany z sumulacją energochłonności/arkusz kalkulacyjny, rzutnik tablica |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne opracowanych projektów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student rozwiązuje podstwowe zadania. Popełnia pomyłki w obliczeniach. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, ale w sposób bierny. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |