Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | urządzenia mechatroniczne | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza - stosownie do tematu pracy przejsciowej - z zakresu konstrukcji maszyn i urządzeń technologicznych, systemów CAD, metrologii technicznej, obróbki ubytkowej, technologii maszyn, programowania obrabiarek CNC, zintegrowanych systemów wytwórczych, jakości produkcji i sterowania procesami wytwórczymi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnego rowiązywania zagadnień z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn, urządzeń i procesów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przedstawienie i omówienie tematu pracy, związanej z kreowaną specjalnością kształcenia studenta. Przedstawienie zakresu tematycznego oraz wymagań formalnych stawianych pracy przejściowej. | 4 |
T-P-2 | Realizacja i konsultacja pracy przez studenta z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów z wykorzystaniem wspomagających programów komputerowych. Praca powinna zawierać: wyraźne określenie opracowywanego problemu, cel i zakres pracy, opis sposobu rozwiązania problemu, odniesienia do literatury. | 86 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Realizacja pracy. | 135 |
A-P-2 | Konsultacje. | 15 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna, polegająca na samodzielnym opracowaniu przez studenta pracy przejściowej w formie projektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów opracowywanej pracy. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przedstawionej pracy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_UM/01_W01 Student ma wiedzę umożliwiajacą samodzielne rozwiązywanie problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających. | MBM_2A_W04, MBM_2A_W06, MBM_2A_W07 | T2A_W03, T2A_W04 | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_UM/01_U01 Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających. | MBM_2A_U07, MBM_2A_U05, MBM_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07 | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_UM/01_K01 Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się. Potrafi zaplanować realizację pracy w określonym czasie | MBM_2A_K01, MBM_2A_K04 | T2A_K01, T2A_K04 | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_UM/01_W01 Student ma wiedzę umożliwiajacą samodzielne rozwiązywanie problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających. | 2,0 | Brak podstawowej wiedzy w obrzarze rozwiązywanego problemu. |
3,0 | Ma uporządkowaną postawową wiedzę w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia. | |
3,5 | Wiedza na poziomie pośrednim między ocenami 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Ma ugruntowaną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia. | |
4,5 | Wiedza na poziomie pośrednim między ocenami 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Ma pogłebioną wiedzę w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi dokonac analizy i syntezy metod wybranych dla rozwiązania opracowywanego problemu. Samodzielnie dobierać sposoby i narzędzia dla rozwiązania zagadnienia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_UM/01_U01 Ma umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów z obszaru konstrukcji, technologii, badań maszyn i procesów wytwórczych z wykorzystaniem komputerowych programów wspomagających. | 2,0 | Brak podstawowych umiejętności zastosowania wiedzy w celu rozwiązania problemu. |
3,0 | Ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia. | |
3,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim między ocenami 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. | |
4,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim między ocenami 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Ma pogłębione umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. Potrafi uzasadnić swój sposób rozwiązania problemu i go efektywnie prezentować i bronić. |
Literatura podstawowa
- Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji., WNT, Warszawa, 2000
- Grzesik W., Niesłony P., Bartoszuk M., Programowanie obrabiarek NC/CNC, WNT, Warszawa, 2010
- Olszak W., Obróbka skrawaniem, WNT, Warszawa, 2009
- Feld M., Technologia budowy maszyn, PWN, Warszawa, 2000
- Feld M., Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych części maszyn, WNT, Warszawa, 2003
- Kosmol J., Automatyzacja obrabiarek i obróbki skrawaniem, WNT, Warszawa, 1995
- Honczarenko J., Elastyczna automatyzacja wytwarzania, WNT, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Czasopismo naukowo-techniczne, Czasopismo naukowo-techniczne, Archiwum Technologii Maszyn i Automatyzacji, Poznań, 2011
- Czasopismo naukowo-techniczne ., Advances in Manufacturing Science and Technology, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2011
- Czasopismo naukowo techniczne, International Journal of Machine Tools & Manufacture, 2011