Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: inżynieria spawalnictwa

Sylabus przedmiotu Techniki spajania w naprawach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki spajania w naprawach
Specjalność eksploatacja pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Techniki wytwarzania
W-2Materiałoanawstwo
W-3Podstawy projektowania
W-4Spajanie i cięcie termiczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny bezpiecznej pracy konstrukcji przy różnych obciązeniach ,zmiennych temperaturach i właściwości środowiska.
C-2Umiejętności z zakresu oceny możliwości naprawy konstrukcji z licznymi niezgodnościami i wadami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projekt instrukcji technologicznej spawania3
T-A-2Projekt instrukcji technologicznej napawania2
T-A-3Planowanie zakresu kontroli konstrukcji po naprawie2
T-A-4Plany technologiczne spawania i napawania2
T-A-5Plany likwidacji skutków awarii konstrukcji2
T-A-6Opis stanu technicznego konstrukcji spawanej2
T-A-7Opracowanie instrukcji technologicznej natryskiwania i platerowania powierzchni.2
15
wykłady
T-W-1Klasyfikacja metod spajania i ich charakterystyka2
T-W-2Budowa złącza spawanego-elementy rowka i spoiny2
T-W-3Spawanie gazowe-charakterystyka i zastosowanie2
T-W-4Spawanie łukowe ręczne elektrodami otulonymi2
T-W-5Spawanie łukowe półautomatyczne w osłonach gazowych- metody MIG/MAG2
T-W-6Spawanie łukowe w osłonach gazów elektrodą nietopliwą -metoda TIG2
T-W-7Spawanie automatyczne łukiem krytym pod topnikiem2
T-W-8Spawanie naprawcze- przygatność użytkowa2
T-W-9Regeneracja części maszyn i urządzeń metodami spawalniczymi (tryb postępowania , dokumentacja naprawy2
T-W-10Spawanie żeliwa2
T-W-11Napawanie regeneracyjne2
T-W-12Tryb opracowywania technologii napawania2
T-W-13Odkształcenia przy napawaniu1
T-W-14Zabiegi cieplne przy spawaniu i napawaniu2
T-W-15Powłoki ochronne2
T-W-16Ocena stanu technicznego konstrukcji1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obowiązkowy udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie norm przedmiotowych i wytycznych instytucji dozorowych5
A-A-3Opracowanie graficzne wykonywanych projektów5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
wykłady
A-W-1Obowiązkowe uczestnictwo w wykladach30
A-W-2Czytanie zalecanej literatury.10
A-W-3Projektowanie instrukcji spawania i regenaracji wybranych elementów10
A-W-4Opracowywanie planów kontroli i obróbki cieplnej5
A-W-5Przygotowanie indywidualne do zaliczenia przedmiotu5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające- wykład informacyjny
M-2Metody programowane z użyciem komputera
M-3Metoda projektów
M-4seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium cząstkowe po zrealizowaniu 1/3 programu wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przyjętych prac projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/07-5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować i opisywać procesy i techniki spawania w wytwarzaniu i naprawach , powinien dobierać i zaproponować proces spawania do zaistniałych wymagań.
MBM_2A_W04T2A_W03C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/07-5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować wybrane procesy spawania w kontekście zastosowań produkcyjnych i naprawczych
MBM_2A_U13T2A_U13C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/07-5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do wykorzystania poznanych procesów spawania w procesach wytwarznia i regeneracji , będzie świadomy podejmowanych deczji w zakresie przydatności użtkowej i bezpiecznej pracy konstrukcji.
MBM_2A_K02T2A_K02C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/07-5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować i opisywać procesy i techniki spawania w wytwarzaniu i naprawach , powinien dobierać i zaproponować proces spawania do zaistniałych wymagań.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat metod spawania ,rodzajów złączy i spoin.
3,0Student posiada podstawową wiedzę definiującą metody spawania , pozycje spawania ,rodzje złączy spawanych i spoin.
3,5Studet oprócz wiedzy na poziomie dostatecznym ,ma wiedzę z zakresu możlwości wykorzstania poznanych metod spawania do łączenia określonych gatunków materiałów.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie dobrym z zakresu oceny stanu technicznego konstrukji oraz możliwościach naprawy.
4,5Student ma poszerzoną wiedzę z zakresu wplywu wybranej metody spawania na naprężenia i odkształcenia w trakcie wytwarznia i napraw konstrukcji.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu metod spawania ,zabiegów obróbki cieplnej, odkształceń spawalniczych,zasad opracowywania instrukcji technologicznych spawania i napawania , zasad sporządzania planów technologicznych spawania i kontroli.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/07-5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować wybrane procesy spawania w kontekście zastosowań produkcyjnych i naprawczych
2,0Student nie posiada podstawowych umiętności z zakresu wyboru metody spawania do założonego celu.Student potrafi planować i oceniać wprowadzne procesy spawania do wytwarznia i napraw orraz korzystać z normatywów technologicznych.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu analizy przydatności poznanych metod spawania oraz koordynowania procesami spawania w wytwarzaniu i naprawach.
3,5Student potrafi planować i oceniać wprowadzne procesy spawania do wytwarznia i napraw orraz korzystać z normatywów technologicznych.
4,0Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę do formułowania celów i planowania procesu technologicznego .
4,5Student posiada umiętności opracowywania instrukcji technologicznych spawania i napawania oraz sporządzania planów technologicznych spawania.
5,0Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania metod spawania w wytwarzniu i naprawach, opracowywania instrukcji technologicznych spawania i napawania, opracowywania planów technologicznych spawania i kontroli oraz oceny stanu technicznego konstrukcji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/07-5_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do wykorzystania poznanych procesów spawania w procesach wytwarznia i regeneracji , będzie świadomy podejmowanych deczji w zakresie przydatności użtkowej i bezpiecznej pracy konstrukcji.
2,0Student nie postrzega relacji pomiędzy problemami wytwarznia a procesami spawania
3,0Student ma kompetencje w zakresie podstawowym zorientowane na wybór metod spawania do założonych celów.
3,5Student jest kompetentny oraz nabrał aktywnej postawy w zakresie wykorzystania poznanych procesó spawania w procesach wytwarzania i naprawy.
4,0Student jest owarty na działania inżynierskie i postępowanie zgodne z wymogami norm i wymagań intytucji nadzoru.
4,5Student jest kompetentny w zakresie przydatności użytkowej i bezpiecznej pracy konstrujcji wykorzstująć opanowaną wiedzę.
5,0Student jest kompetentny w zakresie zatwierdzania instrukcji technologicznych , planów spawania i kontroli oraz oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji.

Literatura podstawowa

  1. Pilarczyk J., Poradnik inżyniera.Spawalnictwo., WNT, Warszawa, 2005
  2. Ferenc K.,Ferenc J., Konstrukcje spawane.Połączenia, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011
  3. Klimpel A., Technologia napawania i natryskiwania cieplnego., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. PN-EN ISO 15609, Specyfikacja i kwalifikowanie technologii spawania metali.Instrukcja technologiczna spawania, PKN, Warszwa, 2007, Cz1 Spawanie
  2. PN EN-ISO 15614-7, Specyfikacja i kwalifikowanie technologii spawania metali.Badanie technologii spawania, PKN, Warszawa, 2009, Cz.7 Napawanie
  3. PN-EN-ISO1071, Materiały dodatkowe do spawania. Elektrody,druty, pręty i druty proszkowe do spawania żeliwa.Klasyfikacja, PKN, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projekt instrukcji technologicznej spawania3
T-A-2Projekt instrukcji technologicznej napawania2
T-A-3Planowanie zakresu kontroli konstrukcji po naprawie2
T-A-4Plany technologiczne spawania i napawania2
T-A-5Plany likwidacji skutków awarii konstrukcji2
T-A-6Opis stanu technicznego konstrukcji spawanej2
T-A-7Opracowanie instrukcji technologicznej natryskiwania i platerowania powierzchni.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja metod spajania i ich charakterystyka2
T-W-2Budowa złącza spawanego-elementy rowka i spoiny2
T-W-3Spawanie gazowe-charakterystyka i zastosowanie2
T-W-4Spawanie łukowe ręczne elektrodami otulonymi2
T-W-5Spawanie łukowe półautomatyczne w osłonach gazowych- metody MIG/MAG2
T-W-6Spawanie łukowe w osłonach gazów elektrodą nietopliwą -metoda TIG2
T-W-7Spawanie automatyczne łukiem krytym pod topnikiem2
T-W-8Spawanie naprawcze- przygatność użytkowa2
T-W-9Regeneracja części maszyn i urządzeń metodami spawalniczymi (tryb postępowania , dokumentacja naprawy2
T-W-10Spawanie żeliwa2
T-W-11Napawanie regeneracyjne2
T-W-12Tryb opracowywania technologii napawania2
T-W-13Odkształcenia przy napawaniu1
T-W-14Zabiegi cieplne przy spawaniu i napawaniu2
T-W-15Powłoki ochronne2
T-W-16Ocena stanu technicznego konstrukcji1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obowiązkowy udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie norm przedmiotowych i wytycznych instytucji dozorowych5
A-A-3Opracowanie graficzne wykonywanych projektów5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowe uczestnictwo w wykladach30
A-W-2Czytanie zalecanej literatury.10
A-W-3Projektowanie instrukcji spawania i regenaracji wybranych elementów10
A-W-4Opracowywanie planów kontroli i obróbki cieplnej5
A-W-5Przygotowanie indywidualne do zaliczenia przedmiotu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/07-5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować i opisywać procesy i techniki spawania w wytwarzaniu i naprawach , powinien dobierać i zaproponować proces spawania do zaistniałych wymagań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny bezpiecznej pracy konstrukcji przy różnych obciązeniach ,zmiennych temperaturach i właściwości środowiska.
C-2Umiejętności z zakresu oceny możliwości naprawy konstrukcji z licznymi niezgodnościami i wadami
Treści programoweT-A-1Projekt instrukcji technologicznej spawania
T-A-2Projekt instrukcji technologicznej napawania
T-A-3Planowanie zakresu kontroli konstrukcji po naprawie
T-A-4Plany technologiczne spawania i napawania
T-A-5Plany likwidacji skutków awarii konstrukcji
T-A-6Opis stanu technicznego konstrukcji spawanej
T-A-7Opracowanie instrukcji technologicznej natryskiwania i platerowania powierzchni.
T-W-1Klasyfikacja metod spajania i ich charakterystyka
T-W-2Budowa złącza spawanego-elementy rowka i spoiny
T-W-3Spawanie gazowe-charakterystyka i zastosowanie
T-W-4Spawanie łukowe ręczne elektrodami otulonymi
T-W-5Spawanie łukowe półautomatyczne w osłonach gazowych- metody MIG/MAG
T-W-6Spawanie łukowe w osłonach gazów elektrodą nietopliwą -metoda TIG
T-W-7Spawanie automatyczne łukiem krytym pod topnikiem
T-W-8Spawanie naprawcze- przygatność użytkowa
T-W-9Regeneracja części maszyn i urządzeń metodami spawalniczymi (tryb postępowania , dokumentacja naprawy
T-W-10Spawanie żeliwa
T-W-11Napawanie regeneracyjne
T-W-12Tryb opracowywania technologii napawania
T-W-13Odkształcenia przy napawaniu
T-W-14Zabiegi cieplne przy spawaniu i napawaniu
T-W-15Powłoki ochronne
T-W-16Ocena stanu technicznego konstrukcji
Metody nauczaniaM-1Metody podające- wykład informacyjny
M-2Metody programowane z użyciem komputera
M-3Metoda projektów
M-4seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium cząstkowe po zrealizowaniu 1/3 programu wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przyjętych prac projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat metod spawania ,rodzajów złączy i spoin.
3,0Student posiada podstawową wiedzę definiującą metody spawania , pozycje spawania ,rodzje złączy spawanych i spoin.
3,5Studet oprócz wiedzy na poziomie dostatecznym ,ma wiedzę z zakresu możlwości wykorzstania poznanych metod spawania do łączenia określonych gatunków materiałów.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie dobrym z zakresu oceny stanu technicznego konstrukji oraz możliwościach naprawy.
4,5Student ma poszerzoną wiedzę z zakresu wplywu wybranej metody spawania na naprężenia i odkształcenia w trakcie wytwarznia i napraw konstrukcji.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu metod spawania ,zabiegów obróbki cieplnej, odkształceń spawalniczych,zasad opracowywania instrukcji technologicznych spawania i napawania , zasad sporządzania planów technologicznych spawania i kontroli.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/07-5_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać i koordynować wybrane procesy spawania w kontekście zastosowań produkcyjnych i naprawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny bezpiecznej pracy konstrukcji przy różnych obciązeniach ,zmiennych temperaturach i właściwości środowiska.
C-2Umiejętności z zakresu oceny możliwości naprawy konstrukcji z licznymi niezgodnościami i wadami
Treści programoweT-A-1Projekt instrukcji technologicznej spawania
T-A-2Projekt instrukcji technologicznej napawania
T-A-3Planowanie zakresu kontroli konstrukcji po naprawie
T-A-4Plany technologiczne spawania i napawania
T-A-5Plany likwidacji skutków awarii konstrukcji
T-A-6Opis stanu technicznego konstrukcji spawanej
T-A-7Opracowanie instrukcji technologicznej natryskiwania i platerowania powierzchni.
T-W-1Klasyfikacja metod spajania i ich charakterystyka
T-W-2Budowa złącza spawanego-elementy rowka i spoiny
T-W-3Spawanie gazowe-charakterystyka i zastosowanie
T-W-4Spawanie łukowe ręczne elektrodami otulonymi
T-W-5Spawanie łukowe półautomatyczne w osłonach gazowych- metody MIG/MAG
T-W-6Spawanie łukowe w osłonach gazów elektrodą nietopliwą -metoda TIG
T-W-7Spawanie automatyczne łukiem krytym pod topnikiem
T-W-8Spawanie naprawcze- przygatność użytkowa
T-W-9Regeneracja części maszyn i urządzeń metodami spawalniczymi (tryb postępowania , dokumentacja naprawy
T-W-10Spawanie żeliwa
T-W-11Napawanie regeneracyjne
T-W-12Tryb opracowywania technologii napawania
T-W-13Odkształcenia przy napawaniu
T-W-14Zabiegi cieplne przy spawaniu i napawaniu
T-W-15Powłoki ochronne
T-W-16Ocena stanu technicznego konstrukcji
Metody nauczaniaM-1Metody podające- wykład informacyjny
M-2Metody programowane z użyciem komputera
M-3Metoda projektów
M-4seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przyjętych prac projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowych umiętności z zakresu wyboru metody spawania do założonego celu.Student potrafi planować i oceniać wprowadzne procesy spawania do wytwarznia i napraw orraz korzystać z normatywów technologicznych.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu analizy przydatności poznanych metod spawania oraz koordynowania procesami spawania w wytwarzaniu i naprawach.
3,5Student potrafi planować i oceniać wprowadzne procesy spawania do wytwarznia i napraw orraz korzystać z normatywów technologicznych.
4,0Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę do formułowania celów i planowania procesu technologicznego .
4,5Student posiada umiętności opracowywania instrukcji technologicznych spawania i napawania oraz sporządzania planów technologicznych spawania.
5,0Student posiada umiejętności z zakresu wykorzystania metod spawania w wytwarzniu i naprawach, opracowywania instrukcji technologicznych spawania i napawania, opracowywania planów technologicznych spawania i kontroli oraz oceny stanu technicznego konstrukcji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/07-5_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do wykorzystania poznanych procesów spawania w procesach wytwarznia i regeneracji , będzie świadomy podejmowanych deczji w zakresie przydatności użtkowej i bezpiecznej pracy konstrukcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny bezpiecznej pracy konstrukcji przy różnych obciązeniach ,zmiennych temperaturach i właściwości środowiska.
C-2Umiejętności z zakresu oceny możliwości naprawy konstrukcji z licznymi niezgodnościami i wadami
Treści programoweT-A-1Projekt instrukcji technologicznej spawania
T-A-2Projekt instrukcji technologicznej napawania
T-A-3Planowanie zakresu kontroli konstrukcji po naprawie
T-A-4Plany technologiczne spawania i napawania
T-A-5Plany likwidacji skutków awarii konstrukcji
T-A-6Opis stanu technicznego konstrukcji spawanej
T-A-7Opracowanie instrukcji technologicznej natryskiwania i platerowania powierzchni.
T-W-1Klasyfikacja metod spajania i ich charakterystyka
T-W-2Budowa złącza spawanego-elementy rowka i spoiny
T-W-3Spawanie gazowe-charakterystyka i zastosowanie
T-W-4Spawanie łukowe ręczne elektrodami otulonymi
T-W-5Spawanie łukowe półautomatyczne w osłonach gazowych- metody MIG/MAG
T-W-6Spawanie łukowe w osłonach gazów elektrodą nietopliwą -metoda TIG
T-W-7Spawanie automatyczne łukiem krytym pod topnikiem
T-W-8Spawanie naprawcze- przygatność użytkowa
T-W-9Regeneracja części maszyn i urządzeń metodami spawalniczymi (tryb postępowania , dokumentacja naprawy
T-W-10Spawanie żeliwa
T-W-11Napawanie regeneracyjne
T-W-12Tryb opracowywania technologii napawania
T-W-13Odkształcenia przy napawaniu
T-W-14Zabiegi cieplne przy spawaniu i napawaniu
T-W-15Powłoki ochronne
T-W-16Ocena stanu technicznego konstrukcji
Metody nauczaniaM-1Metody podające- wykład informacyjny
M-2Metody programowane z użyciem komputera
M-3Metoda projektów
M-4seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium cząstkowe po zrealizowaniu 1/3 programu wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przyjętych prac projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie postrzega relacji pomiędzy problemami wytwarznia a procesami spawania
3,0Student ma kompetencje w zakresie podstawowym zorientowane na wybór metod spawania do założonych celów.
3,5Student jest kompetentny oraz nabrał aktywnej postawy w zakresie wykorzystania poznanych procesó spawania w procesach wytwarzania i naprawy.
4,0Student jest owarty na działania inżynierskie i postępowanie zgodne z wymogami norm i wymagań intytucji nadzoru.
4,5Student jest kompetentny w zakresie przydatności użytkowej i bezpiecznej pracy konstrujcji wykorzstująć opanowaną wiedzę.
5,0Student jest kompetentny w zakresie zatwierdzania instrukcji technologicznych , planów spawania i kontroli oraz oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji.