Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność inżynieria spawalnictwa
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 40 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu8
T-P-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej8
T-P-3przeprowadzenie badań eksperymetalnych, analitycznych,opracownie konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy przejściowej8
T-P-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej8
T-P-5opracowanie końcowe8
40

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2realizacja zadan wynikajacych z tematu pracy przejściowej135
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pogadanka
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/01_W01
ma uporządkowana i podbudowaną teoretycznie wiedzę z akresu technologii spawania
MBM_2A_W04T2A_W03C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-1, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/01_U01
potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierii spawania
MBM_2A_U11T2A_U11C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-1, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/01_K01
potrafi prawidłowo określić priorytety służące do realizacji zadania z obszaru inżynierii spawania
MBM_2A_K04T2A_K04C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-1, M-4, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/01_W01
ma uporządkowana i podbudowaną teoretycznie wiedzę z akresu technologii spawania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/01_U01
potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierii spawania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/01_K01
potrafi prawidłowo określić priorytety służące do realizacji zadania z obszaru inżynierii spawania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Literatura podstawowa

  1. Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Kraków, 2008
  2. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  3. Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
  4. Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
  5. Blicharski M., Wprowadzenie do inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
  6. Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
  7. Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
  8. Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
  9. Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
  10. Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
  2. Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu8
T-P-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej8
T-P-3przeprowadzenie badań eksperymetalnych, analitycznych,opracownie konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy przejściowej8
T-P-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej8
T-P-5opracowanie końcowe8
40

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2realizacja zadan wynikajacych z tematu pracy przejściowej135
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/01_W01ma uporządkowana i podbudowaną teoretycznie wiedzę z akresu technologii spawania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-P-1metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3przeprowadzenie badań eksperymetalnych, analitycznych,opracownie konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
T-P-5opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1pogadanka
M-4dyskusja
M-3ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/01_U01potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierii spawania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-P-1metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3przeprowadzenie badań eksperymetalnych, analitycznych,opracownie konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
T-P-5opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1pogadanka
M-4dyskusja
M-3ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/01_K01potrafi prawidłowo określić priorytety służące do realizacji zadania z obszaru inżynierii spawania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-P-1metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3przeprowadzenie badań eksperymetalnych, analitycznych,opracownie konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-4opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
T-P-5opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1pogadanka
M-4dyskusja
M-3ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków