Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)

Sylabus przedmiotu Diagnostyka komputerowa samochodów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka komputerowa samochodów
Specjalność eksploatacja pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 5 1,00,38zaliczenie
wykładyW3 10 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość budowy oraz działania zespołów pojazdów samochodowych
W-2Znajomość budowy oraz zasady działania silników spalinowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
C-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI oraz ZS1
T-L-2Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR, ESP1
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu1
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych1
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment1
5
wykłady
T-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych1
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD1
T-W-3Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD1
T-W-4Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD1
T-W-5Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD1
T-W-6Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP1
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji1
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu1
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych1
T-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2Przygotowanie do laboratorium15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do dyskusji problemowej30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczeni z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie pisemnej oraz praktycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/07-7_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów
MBM_2A_W11, MBM_2A_W10, MBM_2A_W07T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08C-5, C-6, C-3, C-7, C-2, C-1, C-4T-W-10, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/07-7_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu
MBM_2A_U09, MBM_2A_U17, MBM_2A_U11T2A_U09, T2A_U11, T2A_U17C-5, C-6, C-3, C-7, C-2, C-1, C-4T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-3M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/07-7_K01
Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
MBM_2A_K01, MBM_2A_K05, MBM_2A_K03T2A_K01, T2A_K03, T2A_K05C-5, C-6, C-3, C-7, C-2, C-1, C-4T-W-10, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/07-7_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/07-7_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/07-7_K01
Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Literatura podstawowa

  1. J. Merkisz, St. Mazurek, Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007
  2. Uwe Rokosch, Układy oczyszczania spalin i pokładowe systemy diagnostyczne samochodów OBD, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007
  3. C. White, M. Randall, Kody Usterek, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Hubertus Gunter, Układy wtryskowe Common Rail w prktyce warsztatowej, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  2. B. Fryśkowski, E. Grzejszczyk, Systemy transmisji danych, Wydawnictwo komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
  3. Robert Bosch GmbH, BOSCH - Informator techniczny, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011
  4. R. Polit - Redaktor naczelny, Poradnik Serwisowy, Instalator Polski, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI oraz ZS1
T-L-2Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR, ESP1
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu1
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych1
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych1
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD1
T-W-3Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD1
T-W-4Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD1
T-W-5Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD1
T-W-6Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP1
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji1
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu1
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych1
T-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-L-2Przygotowanie do laboratorium15
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do dyskusji problemowej30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/07-7_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W11ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania pracy inżyniera: - posiada wiedzę o oddziaływaniu na środowisko naturalne wybranych procesów produkcyjnych, - zna zagrożenia i zasady BHP na stanowiskach roboczych, - zna prawne uwarunkowania działalności inżynierskiej, - orientuje się w prawie pracy oraz problematyce zatrudnienia w przemyśle maszynowym
MBM_2A_W10zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji
MBM_2A_W07ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania procesów technologicznych z obszaru swojej specjalności, a także w zakresie procesów montażu maszyn i systemów o wysokim stopniu złożoności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
Treści programoweT-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
T-W-6Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
T-W-4Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD
T-W-3Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD
T-W-5Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
T-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczeni z wykładów w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/07-7_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla swojej specjalności, w tym zadań nietypowych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
MBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
Treści programoweT-L-2Diagnostyka komputerowa dla układów ABS,ASR, ESP
T-L-4Diagnostyka komputerowa dla magistrali danych
T-L-1Diagnostyka komputerowa dla silników ZI oraz ZS
T-L-5Diagnostyka komputerowa dla układów Infotiment
T-L-3Diagnostyka komputerowa dla układów komfortu
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie pisemnej oraz praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/07-7_K01Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
MBM_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-5Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
C-6Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
C-3Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
C-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
C-2Wiadomości z diagnostyki komputerowej silników ZI oraz ZS
C-1Wiadomości na temat systemów EOBD/OBD
C-4Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
Treści programoweT-W-10Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment
T-W-6Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP
T-W-4Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD
T-W-2Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD
T-W-3Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD
T-W-5Charaktrystyka Informacji diagnostycznej w systemach OBD
T-W-7Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji
T-W-8Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu
T-W-9Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych
T-W-1Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczeni z wykładów w formie pisemnej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie pisemnej oraz praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki koputerowej pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki komputerowej pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.