Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Janusz Cieloszyk <Janusz.Cieloszyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętnoość korzystania z baz danych i katalogów bibliotecznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat właściwego planowania i realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej oraz poprawnego przygotowania i przedstawienia jej prezentacji. |
C-2 | Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Rola, rodzaje i wymagania stawiane pracom dyplomowym. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje. Poszukiwanie i przeglądanie źródeł, powoływanie się na źródła. Układ pracy – zawartość poszczególnych części pracy, podział na rozdziały, załączniki. Wymagania formalne stawiane pracom dyplomowym. Opracowanie i prezentacja wyników badań. Opracowywanie podsumowania i wniosków. Sposób prezentowania pracy. | 3 |
T-SD-2 | Dyskusja nad tematami przygotowywanych prac dyplomowych. | 2 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-SD-2 | Poszukiwanie źródeł informacji do przydzielonego tematu pracy. | 10 |
A-SD-3 | Wstępne przygotowywanie prezentacji multimedialnej. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład, pogadanka, dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oceniana jest aktywność studenta w czasie zajęć i umiejętność prowadzenia dyskusji. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C35_W01 Nabycie wiedzy na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich. | MBM_1A_W04 | T1A_W02, T1A_W03 | InzA_W02 | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C35_U01 Nabycie podstawowych umiejętności pisania opracowań z prac projektowych, badawczych i przeglądowych oraz organizacji i prowadzenia badań i prezentacji wyników pracy. | MBM_1A_U01, MBM_1A_U04 | T1A_U01, T1A_U04 | — | C-2 | T-SD-2, T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C35_K01 Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz roli jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie. | MBM_1A_K04, MBM_1A_K01 | T1A_K01, T1A_K04 | — | C-2, C-1 | T-SD-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C35_W01 Nabycie wiedzy na temat poprawnego przygotowywania prac o charakterze inżynierskim, w tym pracy dyplomowej. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich. | 2,0 | Student nie uczestniczył bez usprawiedliwienia w wiekszości zajęć seminaryjnych oraz nie nie przedstawił tematu swojej pracy dyplomowej i nie brał udziału w dyskusjach. |
3,0 | Student uczestniczył w dyskusjach i powierzchownie zreferował tematykę swojej pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student wykazał się wiedzą i aktywnością na poziomie pośrednim między ocenami 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student aktywnie uczestniczył w dyskusjach i poprawnie zreferował tematykę swojej pracy dyplomowej. | |
4,5 | Student wykazał się wiedzą i aktywnością na poziomie pośrednim między ocenami 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjach nad tematami prac dyplomowych kolegów i bardzo dobrze przedstawił problematykę swojej pracy dyplomowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C35_U01 Nabycie podstawowych umiejętności pisania opracowań z prac projektowych, badawczych i przeglądowych oraz organizacji i prowadzenia badań i prezentacji wyników pracy. | 2,0 | Student nie uczestniczył bez usprawiedliwienia w wiekszości zajęć seminaryjnych oraz nie nie przedstawił tematu swojej pracy dyplomowej i nie brał udziału w dyskusjach. |
3,0 | Student uczestniczył w dyskusjach i powierzchownie zreferował tematykę swojej pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 3 i 4. | |
4,0 | Student aktywnie uczestniczył w dyskusjach i poprawnie zreferował tematykę swojej pracy dyplomowej. | |
4,5 | Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 4 i 5. | |
5,0 | Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjach nad tematami prac dyplomowych kolegów i bardzo dobrze przedstawił problematykę swojej pracy dyplomowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C35_K01 Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz roli jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak mioże popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub nie wykazuje aktywności w trakcie zajęć. |
3,0 | Student wykazuje aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań w stopniu zaledwie dostatecznym. | |
3,5 | Aktywność studenta w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań na poziomie pośrednim między ocenami 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student wykazuje wysoką aktywność w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań. | |
4,5 | Aktywność studenta w zdobywaniu wiedzy literaturowej i planowaniu badań na poziomie pośrednim między ocenami 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student bardzo aktywnie zdobywa wiedzę literaturową i planuje badania przewidywane przy realizacji pracy dyplomowej. Wstępnie przentuje problematykę tej pracy. |
Literatura podstawowa
- Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydawn. Uczelniane PS., Szczecin, 2000