Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność spawalnictwo i techniki łączenia
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 120 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Pogłębione wiadomości o właściwościach materiałów, w tym biomateriałów i materiałów opakowaniowych.
W-2podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Realizacja pracy badawczej stanowiącej wprowadzenie do pracy dyplomowej.
C-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu24
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej24
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej24
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej24
T-P-5Opracowanie końcowe24
120

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Konsultacje15
A-P-2Realizacja zadań wynikajacych z tematu pracy przejściowej135
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia laboratoryjne.
M-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poziomu zrealizowanych zadań.
S-2Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-3Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
IM_2A_W02, IM_2A_W03T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1M-1S-1
IM_2A_S/06_W02
zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi
C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej , obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą planować eksperyment.
IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U01, IM_2A_U09T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19C-1M-1S-1
IM_2A_S/06_U02
potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania
C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1M-1S-1
IM_2A_S/06_K02
potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania
C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
2,0Nie zrealizowano zadań programowych.
3,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny dostatecznej.
3,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dostateczna.
4,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej.
4,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dobry.
5,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej.
IM_2A_S/06_W02
zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi
2,0niewypełnienie krterium uzyskania oceny 3
3,0umiejetność zcharakteryzowania technik spajania
3,5umiejętność zcharakterysowania wraz z analizą zalet i ograniczeń technik spajania
4,0umiejętność zcharakteryzowania wraz z oceną możliwości technik spajania
4,5umiejętność wyrobu alternatywnychi technik spajania
5,0umiejętość porównaia efektów osiagnietych różnymi technikami spajania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej , obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą planować eksperyment.
2,0Nie zrealizowano zadań programowych.
3,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny dostatecznej.
3,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dostateczna.
4,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej.
4,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dobry.
5,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej.
IM_2A_S/06_U02
potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania
2,0niewypełnienie krterium umiejetności na ocene 3
3,0umiejętność prezentowania wyniku bez jego analizy
3,5umiejętność prezentowania wyniku wraz z analizą
4,0umiejętność prezentacji wyniku wraz z analizą i dyskusja o wyniku
4,5umiejętność prezentowania, analizy dyskusji i oszacowania błędu
5,0spełnienie kryterium na ocenę 4,5 wraz umiejetnością prozpozycji modyfikacji rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
2,0Brak nabytych podstaw.
3,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dobrym.
4,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu bardzo dobrym.
IM_2A_S/06_K02
potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Literatura podstawowa

  1. Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dot. tematyki pracy dyplomowej., x, x, x, 2011
  2. Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Karaków, 2008
  3. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  4. Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
  5. Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
  6. Blicharski M., Wprowadzenie do inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
  7. Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
  8. Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
  9. Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
  10. Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
  11. Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
  2. Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu24
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej24
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej24
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej24
T-P-5Opracowanie końcowe24
120

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Konsultacje15
A-P-2Realizacja zadań wynikajacych z tematu pracy przejściowej135
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/06_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Realizacja pracy badawczej stanowiącej wprowadzenie do pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poziomu zrealizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zrealizowano zadań programowych.
3,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny dostatecznej.
3,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dostateczna.
4,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej.
4,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dobry.
5,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/06_W02zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi
Cel przedmiotuC-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
T-P-5Opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-3Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niewypełnienie krterium uzyskania oceny 3
3,0umiejetność zcharakteryzowania technik spajania
3,5umiejętność zcharakterysowania wraz z analizą zalet i ograniczeń technik spajania
4,0umiejętność zcharakteryzowania wraz z oceną możliwości technik spajania
4,5umiejętność wyrobu alternatywnychi technik spajania
5,0umiejętość porównaia efektów osiagnietych różnymi technikami spajania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/06_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej , obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą planować eksperyment.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U09Potrafi zaplanować proces badania wyrobu pod kątem właściwości użytkowych i cyklu życia oraz aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Realizacja pracy badawczej stanowiącej wprowadzenie do pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poziomu zrealizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zrealizowano zadań programowych.
3,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny dostatecznej.
3,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dostateczna.
4,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej.
4,5Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dobry.
5,0Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/06_U02potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania
Cel przedmiotuC-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
T-P-5Opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-3Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niewypełnienie krterium umiejetności na ocene 3
3,0umiejętność prezentowania wyniku bez jego analizy
3,5umiejętność prezentowania wyniku wraz z analizą
4,0umiejętność prezentacji wyniku wraz z analizą i dyskusja o wyniku
4,5umiejętność prezentowania, analizy dyskusji i oszacowania błędu
5,0spełnienie kryterium na ocenę 4,5 wraz umiejetnością prozpozycji modyfikacji rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/06_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Realizacja pracy badawczej stanowiącej wprowadzenie do pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poziomu zrealizowanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak nabytych podstaw.
3,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dobrym.
4,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/06_K02potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania
Cel przedmiotuC-2zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-3ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
Treści programoweT-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
T-P-5Opracowanie końcowe
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4ćwiczenia projektowe
M-5dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-3Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków