Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_2A_A05_U01 | Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_2A_U13 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować samokształcenie |
---|
IM_2A_U11 | Potrafi projektować wyrób z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych oraz z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi. |
---|
C-3 | Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania.
Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne. |
---|
T-W-2 | Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji.
Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny. |
T-W-3 | Negocjator - zespół cech i umiejętności. |
T-W-4 | Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja.
Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca. |
T-W-5 | Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne. |
T-A-1 | Podstawowe umiejętności w kontaktach interpersonalnych. Zasady poprawnej konwersacji. |
T-A-3 | Podstawowe umiejętności pomagające w radzeniu sobie w sytuacjach stresowych i podczas prowadzenia negocjacji. |
T-A-2 | Techniki autoprezentacji i przygotowania publicznych wystąpień. |
T-A-4 | Strategie negocjacyjne i techniki perswazyjne. |
T-A-5 | Negocjacje jako metoda rozwiązywania konfliktów. |
Metody nauczania | M-1 | wykład konwersatoryjny. |
---|
M-3 | gry dydaktyczne. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas ćwiczeń. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |