Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy konstrukcji maszyn II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy konstrukcji maszyn II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Żebrowski <Marek.Zebrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 30 3,30,44zaliczenie
wykładyW4 15 1,70,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy konstrukcji I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego na przykładzie projektu żurawika naściennego.
C-2Teoretyczne poznanie budowy maszyn i ich części składowych.
C-3Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ze sposobami obliczeń inżynierskich na przykładzie projektu.
C-4Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji rysunkowej (rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze wybranych elementów konstr.)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt żurawika naściennego: omówienie obliczeń, obliczenia konstrukcyjne, dokumentacja rysunkowa.28
T-P-2Odbiór pracy projektowej.2
30
wykłady
T-W-1Przekładnie pasowe: cechy funkcjonalne i rozwiązania konstrukcyjne, obliczenia przekładni z pasami klinowymi.3
T-W-2Sprzęgła: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia i dobór.2
T-W-3Hamulce: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia siły hamowania.2
T-W-4Wały i osie: konstrukcja, kryteria i heurystyki obliczeniowe.4
T-W-5Łożyskowanie toczne: cechy funkconalne, konstrukcja łożysk tocznych i układów łożyskowych. Systemy smarowania i uszczelnienia.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Studia literaturowe, przegląd norm.20
A-P-3Konsultacje, obliczenia poza uczelnią.20
A-P-4Kreślenie dokumentacji rysunkowej.18
A-P-5Redakcja projektu.9
A-P-6Zaliczenie i poprawa projektu.2
99
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury.15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.21
51

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny / z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik przeźroczy).
M-2Metoda projektów / literatura, Polskie Normy, komputer, kalkulator.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników egzaminu.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych, technologicznych i obliczeniowych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C32-1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien być w stanie rozwiązywać problemy techniczne, tworząc koncepcje ich rozwiązań z dziedziny ogólnej budowy maszyn. Powinien posiadać umiejętność określania obciążeń elementów maszyn jak również, powinien posiadać znajomość inżynierskich sposobów obliczeń wybranych podzespołów i elem. konstrukcyjnych.
IM_1A_W06T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C32-1_U01
Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową.
IM_1A_U02, IM_1A_U03, IM_1A_U09, IM_1A_U13T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U03, InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-3, C-4T-P-1M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_C32-1_K01
Zajęcia projektowe powinny ukształtować własciwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy w zespole.
IM_1A_K04, IM_1A_K01T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1T-P-1, T-P-2M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C32-1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien być w stanie rozwiązywać problemy techniczne, tworząc koncepcje ich rozwiązań z dziedziny ogólnej budowy maszyn. Powinien posiadać umiejętność określania obciążeń elementów maszyn jak również, powinien posiadać znajomość inżynierskich sposobów obliczeń wybranych podzespołów i elem. konstrukcyjnych.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Nie potrafi jej wykorzystac przy pracach projektowych.
3,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ją stosowac w stopniu pośrednim miedzy ocenami 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Potrafi ją wykorzystać przy typowych pracach projektowych. Ma trudnosci z rozwiązywaniem zadań niestandardowych.
4,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ją stosowac w stopniu pośrednim miedzy ocenami 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Posiada umiejetność rozwiązywania zadań nietypowych. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczajace poza przedstawioną tematykę.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C32-1_U01
Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową.
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, przez co nie potrafi samodzielnie rozwiążywać zadań projektowych. Wykazuje braki wiedzy z przedmiotów przedstawionych w wymaganiach wstępnych.
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, często kożysta z pomocy innych. Popełnia liczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i dokumentacji rysunkowej.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 3,0 i 4,0.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 4,0 i 5,0.
5,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Potrafi przdstawić własne rozwiązanie. Nie popełnia pomyłek wynikających z braku wiedzy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_C32-1_K01
Zajęcia projektowe powinny ukształtować własciwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy w zespole.
2,0Student nieaktywny. W pracy korzysta z postępów i pracy innych. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonujący zadaną prace. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzacym zajecia.
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student samodzielnie wykonujący zadaną prace. Z chęcią przyłącza sie do zespołu i współpracuje z innymi studentami oraz prowadzacym zajęcia.
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje prace zespołu w sposób podwyzszający jakość zadanych prac. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczającą poza ramy przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Dietrych Marek, Podstawy konstrukcji maszyn, t. 1-3, PWN, Warszawa, 1986
  2. Ochęduszko Kazimierz, Koła zębate t. 1-3, WNT, Warszawa, 2007
  3. Ferenc Kazimierz, Ferenc Jarosław, Konstrukcje spawane. Projektowanie połączeń., WNT, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Prace zbiorowe., Przedmiotowe Polskie Normy, Polski Komitet Normalizacji, Miar i Jakości, Warszawa, 2011
  2. Dobrzański Tadeusz, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2004, 24

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt żurawika naściennego: omówienie obliczeń, obliczenia konstrukcyjne, dokumentacja rysunkowa.28
T-P-2Odbiór pracy projektowej.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przekładnie pasowe: cechy funkcjonalne i rozwiązania konstrukcyjne, obliczenia przekładni z pasami klinowymi.3
T-W-2Sprzęgła: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia i dobór.2
T-W-3Hamulce: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia siły hamowania.2
T-W-4Wały i osie: konstrukcja, kryteria i heurystyki obliczeniowe.4
T-W-5Łożyskowanie toczne: cechy funkconalne, konstrukcja łożysk tocznych i układów łożyskowych. Systemy smarowania i uszczelnienia.4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Studia literaturowe, przegląd norm.20
A-P-3Konsultacje, obliczenia poza uczelnią.20
A-P-4Kreślenie dokumentacji rysunkowej.18
A-P-5Redakcja projektu.9
A-P-6Zaliczenie i poprawa projektu.2
99
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Studiowanie literatury.15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.21
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C32-1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien być w stanie rozwiązywać problemy techniczne, tworząc koncepcje ich rozwiązań z dziedziny ogólnej budowy maszyn. Powinien posiadać umiejętność określania obciążeń elementów maszyn jak również, powinien posiadać znajomość inżynierskich sposobów obliczeń wybranych podzespołów i elem. konstrukcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W06Ma wiedzę w zakresie Podstaw Konstrukcji Maszyn obejmującą: 1) Konstrukcję podstawowych połączeń mechanicznych 2) Podstawy obliczeń inżynierskich elementów konstrukcyjnych i ich dokumentowanie niezbędną do zaprojektowania podstawowych elementów konstrukcyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Teoretyczne poznanie budowy maszyn i ich części składowych.
Treści programoweT-W-1Przekładnie pasowe: cechy funkcjonalne i rozwiązania konstrukcyjne, obliczenia przekładni z pasami klinowymi.
T-W-2Sprzęgła: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia i dobór.
T-W-3Hamulce: rozwiązania konstrukcyjne i cechy funkcjonalne, obliczenia siły hamowania.
T-W-4Wały i osie: konstrukcja, kryteria i heurystyki obliczeniowe.
T-W-5Łożyskowanie toczne: cechy funkconalne, konstrukcja łożysk tocznych i układów łożyskowych. Systemy smarowania i uszczelnienia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny / z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych (tablica, rzutnik przeźroczy).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Na podstawie wyników egzaminu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Nie potrafi jej wykorzystac przy pracach projektowych.
3,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ją stosowac w stopniu pośrednim miedzy ocenami 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Potrafi ją wykorzystać przy typowych pracach projektowych. Ma trudnosci z rozwiązywaniem zadań niestandardowych.
4,5Student opanował przedstawioną wiedzę i umie ją stosowac w stopniu pośrednim miedzy ocenami 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedniotu. Posiada umiejetność rozwiązywania zadań nietypowych. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczajace poza przedstawioną tematykę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C32-1_U01Student powinien posiadać umiejętność wykonywania obliczeń wybranych elementów i podzespołów konstr. oraz przeniesienie ich wyników, na dokumentację rysunkową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
IM_1A_U03Potrafi opracować dokumentacje dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
IM_1A_U09Potrafi dobrać technologię wytwarzania i/lub przetwarzania materiałów do warunków eksploatacji wyrobu, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych
IM_1A_U13Potrafi dobrać i wykorzystać materiał do warunków jego eksploatacji z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego na przykładzie projektu żurawika naściennego.
C-3Teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ze sposobami obliczeń inżynierskich na przykładzie projektu.
C-4Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji rysunkowej (rysunek zestawieniowy i rysunki wykonawcze wybranych elementów konstr.)
Treści programoweT-P-1Projekt żurawika naściennego: omówienie obliczeń, obliczenia konstrukcyjne, dokumentacja rysunkowa.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów / literatura, Polskie Normy, komputer, kalkulator.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych, technologicznych i obliczeniowych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, przez co nie potrafi samodzielnie rozwiążywać zadań projektowych. Wykazuje braki wiedzy z przedmiotów przedstawionych w wymaganiach wstępnych.
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, często kożysta z pomocy innych. Popełnia liczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i dokumentacji rysunkowej.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 3,0 i 4,0.
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Popełnia nieliczne pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i wykonywanej dokumentacji rysunkowej.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między ocena 4,0 i 5,0.
5,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie rozwiązywać zadania projektowe. Potrafi przdstawić własne rozwiązanie. Nie popełnia pomyłek wynikających z braku wiedzy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_C32-1_K01Zajęcia projektowe powinny ukształtować własciwe postawy studenta niezbędne do efektywnej pracy w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadą pracy w zespole i ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IM_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Praktyczne zaznajomienie z przebiegiem procesu projektowego na przykładzie projektu żurawika naściennego.
Treści programoweT-P-1Projekt żurawika naściennego: omówienie obliczeń, obliczenia konstrukcyjne, dokumentacja rysunkowa.
T-P-2Odbiór pracy projektowej.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów / literatura, Polskie Normy, komputer, kalkulator.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania obliczeń projektowych.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych, technologicznych i obliczeniowych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieaktywny. W pracy korzysta z postępów i pracy innych. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonujący zadaną prace. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzacym zajecia.
3,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0.
4,0Student samodzielnie wykonujący zadaną prace. Z chęcią przyłącza sie do zespołu i współpracuje z innymi studentami oraz prowadzacym zajęcia.
4,5Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje prace zespołu w sposób podwyzszający jakość zadanych prac. Wykazuje zainteresowanie wiedzą wykraczającą poza ramy przedmiotu.