Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N3)

Sylabus przedmiotu Praktyka dydaktyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka dydaktyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR2 60 1,01,00zaliczenie
praktykiPR4 60 1,01,00zaliczenie
praktykiPR6 60 1,01,00zaliczenie
praktykiPR8 60 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień budowy i eksploatacji maszyn na poziomie S2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywanie przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_20_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami.
IM_3-_W01, IM_3-_W05C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_20_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
IM_3-_U09C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BiEM_3A_20_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
IM_3-_K03, IM_3-_K02C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_20_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami.
2,0
3,0Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_20_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
2,0
3,0Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BiEM_3A_20_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.60
60
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_20_W01Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującej najnowsze osiągnięcia nauki.
IM_3-_W05Ma podstawową wiedzę w zakresie metodyki prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.
Metody nauczaniaM-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywanie przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_20_U01Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_U09Posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe w zakresie dyscypliny Budowa i Eksploatacja Maszyn, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi.
Metody nauczaniaM-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywanie przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBiEM_3A_20_K01Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_K03Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
IM_3-_K02Uzyskuje kompetencje transformacji wyników badań naukowych na funkcjonowanie społeczeństwa.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu.
Metody nauczaniaM-1Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywanie przydzielonych mu zajęć dydaktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami.
3,5
4,0
4,5
5,0