Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_B09_U01 | Potrafi analizować problemy i dobierać algorytmy ich rozwiązywania posługując się standardowymi elementami języka programowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U07 | Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny budowy, struktury i właściwości materiałów |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności zapisu drogi rozwiązania problemu techniką budowania algorytmów, z wykorzystaniem języka programowania komputerów. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zajęcia wprowadzające. Zapoznanie z informatycznym środowiskiem pracy. Inicjowanie programu. Deklaracje typów prostych. Komunikacja z programem poprzez ekran i klawiaturę. |
---|
T-L-2 | Instrukce przypisania. Stosowanie różnych operatorów. |
T-L-3 | Sterowanie wykonywaniem programu - instrukcje warunkowe. Sterowanie wykonywaniem progamu - instrukcje wielowariantowego wyboru. |
T-L-4 | Kolokwium sprawdzające. |
T-L-5 | Instrukcje iteracyjne - część 1 |
T-L-6 | Instrukcje iteracyjne - część 2 |
T-L-7 | Budowanie graficznego interfejsu użytkownika. |
T-L-8 | Tworzenie funkcji i procedur własnych. |
T-L-9 | Złożone zadanie programistyczne |
T-W-1 | Algorytm jako instrukcja rozwiązania problemu. Język programowania jako narzędzie zapisu algorytmu. Środowisko programowania. |
T-W-2 | Podstawowe elementy budowy algorytmów:
1) typy danych, deklaracje typów prostych,
2) wyprowadzanie danych na ekran i wprowadzanie danych z klawiatury,
3) instrukcje przypisania,
4) operacje na danych i operatory. |
T-W-3 | Podstawowe elementy budowy algorytmów:
5) sterowanie wykonywaniem algorytmu i instrukcje sterujące. |
T-W-4 | Podstawowe elementy budowy algorytmów:
6) typy strukturalne,
7) instrukcje iteracyjne. |
T-W-5 | Elementy programowania obiektowego. Struktura programu komputerowego. Dostępne biblioteki, procedury i funkcje. Graficzny interfejs użytkownika. |
T-W-6 | Tworzenie własnych metod (procedur i funkcji) wywoływanych zdarzeniami na obiektach. |
T-W-7 | Wybrane typowe algorytmy. Elementy programowania grafiki komputerowej. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w opanowaniu technik działania z użyciem komputerów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny i pokaz z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Rozwiązanie zadania z użyciem języka programowania. Sprawdzenie wszystkich założonych efektów kształcenia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi ułożyć drogi rozwiązania problemu. |
3,0 | Student potrafi analizować proste problemy i dobierać algorytmy ich rozwiązywania posługując się standardowymi elementami języka programowania. |
3,5 | Student potrafi analizować proste problemy i dobierać algorytmy ich rozwiązywania posługując się standardowymi elementami języka programowania. Potrafi do algorytmu wprowadzić elementy zabezpieczeń przed błędami użytkownika. |
4,0 | Student potrafi analizować nie tylko proste problemy i dobierać algorytmy ich rozwiązywania posługując się standardowymi elementami języka programowania. Potrafi do algorytmu wprowadzić elementy zabezpieczeń przed błędami użytkownika. Potrafi stosować wbudowane standardowe funkcje języka programowania. |
4,5 | Student potrafi analizować złożone problemy i dobierać algorytmy ich rozwiązywania posługując się standardowymi elementami języka programowania. Potrafi do algorytmu wprowadzić elementy zabezpieczeń przed błędami użytkownika. Potrafi stosować wbudowane standardowe funkcje języka programowania. |
5,0 | Student potrafi analizować złożone problemy i dobierać algorytmy ich rozwiązywania posługując się standardowymi elementami języka programowania. Potrafi stosować wbudowane standardowe funkcje języka programowania i własne funkcje. Student stosuje elementy optymalizacji algorytmu i świadomie wybiera jedno z kilku rozwiązań. |