Wydział Informatyki - Programowanie z elementami systemów wbudowanych
Sylabus przedmiotu Biblioteka standardowa C++:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie z elementami systemów wbudowanych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biblioteka standardowa C++ | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz zna składnię języka C++, rozumienie mechanizm szablonów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna interfejs kontenerów, algorytmów oraz iteratorów zawartych w bibliotece standardowej C++ oraz szczegóły implementacyjne pozwalające wybrać optymalny kontener bądź algorytm do rozwiązania powierzonego mu zadania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie ze środowiskiem, uruchamianie i analiza złożoności obliczeniowej gotowych prostych algorytmów na kontenerach | 2 |
T-L-2 | Implementacja prostych zadań z wykorzystaniem polimorfizmu oraz kontenerów | 4 |
T-L-3 | Implementacja prostych zadań obliczeniowych w oparciu o wbudowane algorytmy biblioteki standardowej | 6 |
T-L-4 | Analiza iteratorów, dedukcja typu iteratorów | 1 |
T-L-5 | Badanie wydajności kontenerów i algorytmów | 3 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do teorii złożoności obliczeniowej | 1 |
T-W-2 | Objaśnienie interfejsu kontenerów ze szczegółami implementacyjnymi | 3 |
T-W-3 | Algorytmy sortujące, niemodyfikujące, modyfikujące | 2 |
T-W-4 | Wyjaśnienie idei iteratorów, podział iteratorów | 1 |
T-W-5 | Profilowanie kodu pod względem wyboru odpowiedniego algorytmu, kontenera | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 24 |
A-L-3 | Samodzielne rozwiązywania zadań i problemów postawionych na laboratoriach | 41 |
81 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 8 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Samodzielnie studiowanie zaleconej literatury i analiza materiału z wykładów | 29 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Anegdota |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Nauka i ćwiczenia własne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych na zajęciach laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_08_W01 Zna podstawowe kontenery i algorytmy biblioteki standardowej C++ | PESW_10-_W13 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-3, M-2, M-1 | S-3 |
PESW_10-_08_W02 Ma wiedzę w zakresie interfejsu, implementacji i sfer zastosowań biblioteki standardowej | PESW_10-_W13 | — | C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-5, M-4, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_08_U01 Potrafi wybrać odpowiedni kontener do przechowania elementów tego samego typu, jest w stanie mapować elementy ze sobą | PESW_10-_U09 | — | C-1 | T-W-4, T-L-4 | M-5, M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1, S-3, S-2 |
PESW_10-_08_U02 Potrafi wybrać odpowiedni algorytm oraz kontener ze względu na wydajność. | PESW_10-_U09 | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-3 | M-2, M-5, M-3, M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_08_W01 Zna podstawowe kontenery i algorytmy biblioteki standardowej C++ | 2,0 | |
3,0 | Poprawnie klasyfikuje algorytmy i kontenery | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PESW_10-_08_W02 Ma wiedzę w zakresie interfejsu, implementacji i sfer zastosowań biblioteki standardowej | 2,0 | |
3,0 | Zna składnię i semantykę języka Python, umie analizować przedstawiony mu kod | |
3,5 | ||
4,0 | Zna szczegóły implementacyjne kontenerów | |
4,5 | ||
5,0 | Wie w jakich sytuacjach dobrać odpowiedni kontener czy algorytm |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_08_U01 Potrafi wybrać odpowiedni kontener do przechowania elementów tego samego typu, jest w stanie mapować elementy ze sobą | 2,0 | |
3,0 | Umie dobrać odpowiedni kontener do przechowywania elementów tego samego typu | |
3,5 | ||
4,0 | Zna kontenery mapujące oraz umie mapować elementy ze sobą | |
4,5 | ||
5,0 | ||
PESW_10-_08_U02 Potrafi wybrać odpowiedni algorytm oraz kontener ze względu na wydajność. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wybrać odpowiedni algorytm oraz kontener ze względu na wydajność | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nicolai M. Josuttis, C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty, Heilon
Literatura dodatkowa
- Scott Meyers, Effective STL