Wydział Informatyki - Programowanie w Szkole
Sylabus przedmiotu Nowoczesne narzędzia w nauczaniu informatyki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie w Szkole | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne narzędzia w nauczaniu informatyki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Wernikowski <Slawomir.Wernikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz zna podstawy obsługi tabletu i komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz posiada wiedzę nt. zastosowania wybranych narzędzi IT w nauczaniu. |
C-2 | Słuchacz potrafi posługiwać się poznanymi, nowoczesnymi narzędziami IT. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praktyczne zastosowanie wybranych narzędzi dedykowanych systemowi Android. | 5 |
T-L-2 | Praktyczne zastosowanie wybranych narzędzi dedykowanych systemowi Windows | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przykłady narzędzi, aplikacji, oprogramowania przydatnych w edukacji- nauki informatyki, na różnych etapach. | 6 |
T-W-2 | Rola, niebezpieczeństwa, korzyści z wykorzystania portali społecznościowych w edukacji, prawa autorskie. | 2 |
T-W-3 | Narzędzia wprowadzające do nauki programowania. | 4 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć. | 40 |
A-L-3 | Praca samodzielna z użycie wskazanych narzędzi. | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Studiowanie zaleconej literatury i analiza przykładów z wykładu. | 54 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 24 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy. |
M-2 | Wykład informacyjny. |
M-3 | Pokaz. |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: laboratorium: systematyczna ocena rozwiązań postawionych problemów, ocena aktywności na zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykład: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PwS_10-_05_W01 Słuchacz posiądzie wiedzę nt. zastosowania wybranych narzędzi w nauczaniu | PwS_10-_W06 | — | C-2 | T-W-3, T-L-2, T-L-1, T-W-2, T-W-1 | M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PwS_10-_05_U01 Słuchacz nabędzie umiejętność posługiwania się poznanymi, nowoczesnymi narzędziami IT. | PwS_10-_U05 | — | C-2 | T-L-2, T-L-1 | M-4, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PwS_10-_05_K01 Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego autora materiałów edukacyjnych wykorzystujących nowoczesne technologie IT, rozumiejącego swoją rolę w kształtowaniu prawidłowych postaw i nawyków bezpiecznego wykorzystania technologii IT w edukacji przez uczniów. | PwS_10-_K05, PwS_10-_K03 | — | C-2 | T-L-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-L-2 | M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PwS_10-_05_W01 Słuchacz posiądzie wiedzę nt. zastosowania wybranych narzędzi w nauczaniu | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz zna wybrane z poznanych metod i narzędzi i oraz umie wyszukiwać informacje o nowych technologiach edukacyjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PwS_10-_05_U01 Słuchacz nabędzie umiejętność posługiwania się poznanymi, nowoczesnymi narzędziami IT. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi posługiwać się wybranymi z zaprezentowanych narzędziami edukacyjnymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PwS_10-_05_K01 Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego autora materiałów edukacyjnych wykorzystujących nowoczesne technologie IT, rozumiejącego swoją rolę w kształtowaniu prawidłowych postaw i nawyków bezpiecznego wykorzystania technologii IT w edukacji przez uczniów. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz potrafi dobrać poznane narzędzia do profilu własnej działalności edukacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- http://ceo.org.pl
- http://superbelfrzy.edu.pl
- http://wiki.mistrzowiekodowania.pl
- http://dlakreatywnychinietylko.pl
- http://edunews.pl/nowoczesna-edukacja
- http://www.tikwedukacji.pl/