Wydział Informatyki - Programowanie w Szkole
Sylabus przedmiotu Python w zastosowaniach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie w Szkole | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Python w zastosowaniach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Wernikowski <Slawomir.Wernikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz zna leksykę i składnię języka Python w zakresie niezbędnym do samodzielnego konstruowania prostych programów, umie posługiwać się zintegrowanym środowiskiem programisty. |
W-2 | Słuchacz zna podstawowe zasady konstruowania algorytmów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna leksykę i składnię języka Python w zakresie niezbędnym do samodzielnego konstruowania prostych aplikacji okienkowych, posiada wiedzę na temat paradygmatu obiektowego,, umie posługiwać się podstawowymi bibliotekami numerycznymi oraz potrafi wczytywać, przetwarzać i wizualizować dane. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ćwiczenie umiejętności tworzenia oraz posługiwania się klasami. | 2 |
T-L-2 | Macierze i wektory jako struktury przechowujące dane numeryczne, ich tworzenie i obsługa. | 2 |
T-L-3 | Wczytywanie i obsługa danych wraz z ich wizualizacją. | 4 |
T-L-4 | Tworzenie prostych aplikacji okienkowych z wykorzystaniem biblioteki gtk oraz wcześniej poznanych bibliotek. | 6 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy paradygmatu obiektowego i jego założenia. Przykłady zastosowania wbudowanych klas. | 2 |
T-W-2 | Tworzenie oraz podstawowe operacje na wektorach i macierzach z wykorzystaniem biblioteki numpy. | 2 |
T-W-3 | Wykorzystanie pakietu scipy do obsługi danych z plików *.txt, *.arff, *.xlsx | 2 |
T-W-4 | Zastosowanie biblioteki matplotlib do prezentacji oraz analizy wizualnej danych na wykresach różnego typu. | 2 |
T-W-5 | Tworzenie prostych aplikacji okienkowych wykorzystując bibliotekę gtk | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przed słuchaczami. | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć. | 30 |
A-L-3 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
89 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studiowanie zaleconej literatury | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: laboratorium: systematyczna ocena rozwiązań postawionych problemów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykład: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PwS_10-_03_W01 Słuchacz posiądzie wiedzę nt. programowania obiektowego, przetwarzania danych, wizualizacji oraz tworzenia prostych aplikacji okienkowych z wykorzystaniem bibliotek: numpy, scipy, matplotlib, pygtk. | PwS_10-_W07 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PwS_10-_03_U01 Słuchacz nabędzie umiejętność przetwarzania, wizualizacji oraz wykorzystania danych przechowywanych na komputerze. Słuchacz będzie umiał tworzyć proste aplikacje okienkowe w języku Python. | PwS_10-_U06 | — | C-1 | T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PwS_10-_03_K01 Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania. | PwS_10-_K04, PwS_10-_K05 | — | C-1 | T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PwS_10-_03_W01 Słuchacz posiądzie wiedzę nt. programowania obiektowego, przetwarzania danych, wizualizacji oraz tworzenia prostych aplikacji okienkowych z wykorzystaniem bibliotek: numpy, scipy, matplotlib, pygtk. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe założenia programowania obiektowego oraz jest w stanie dobrać odpowiednią bibliotekę do postawionego przed nim zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PwS_10-_03_U01 Słuchacz nabędzie umiejętność przetwarzania, wizualizacji oraz wykorzystania danych przechowywanych na komputerze. Słuchacz będzie umiał tworzyć proste aplikacje okienkowe w języku Python. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi posługiwać się poznanymi bibliotekami w stopniu podstawowym, tworzyć proste aplikacje okienkowe oraz rozwiązać postawione przed nim zadania zgodnie z paradygmatem obiektowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PwS_10-_03_K01 Słuchacz będzie wykazywać postawę odpowiedzialnego i samokrytycznego autora kodu komputerowego, rozumiejącego swoją rolę w procesie wytwarzania oprogramowania. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi posługiwać się dokumentacją dołączoną do poznawanych bibliotek. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mark Lutz, David Ascher, Python. Wprowadzenie, Helion, 2011
- Alexandre Devert, Matplotlib Plotting Cookbook, Packt Publishing, 2014
- https://docs.scipy.org/doc/
- https://python-gtk-3-tutorial.readthedocs.io/en/latest/