Wydział Informatyki - Poligrafia i Media Cyfrowe
Sylabus przedmiotu Grafika rastrowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Poligrafia i Media Cyfrowe | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika rastrowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Ostrowski <mostrowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajnomość zasad kompozycji i estetyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przedstawienie procesu rasteryzacji grafiki, zastosowanie formatów zapisu obrazu cyfrowego, technik i narzędzi do projektowania grafiki rastrowej na przykładzie logotypów, szablonów www, grafiki użytkowej, itd. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie grafiki rastrowej (filtry korekcyjne i destrukcyjne, kanały, maski, tryby mieszania, dopasowania kolorów). | 10 |
T-L-2 | Projektowanie form graficznych np. piktogramów, ikon. | 3 |
T-L-3 | Efekty specjalne. | 3 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Narzędzia i funkcje wspomagające projektowanie grafiki rastrowej. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 16 |
A-L-2 | Konsultacje. | 4 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć. | 20 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć. | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 30 |
A-W-3 | Studiowanie literatury. | 25 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: wykład: na podstawie rozwiązywanych problemów i dyskusji. |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykład: na podstawie pisemnego egzaminu. |
S-3 | Ocena formująca: laboratorium: na podstawie indywidualnego rozwiązywania zadań i problemów. |
S-4 | Ocena podsumowująca: laboratorium: na podstawie wykonanego projektu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PiMC_10A_SD_W09 Student zna rodzaje grafiki komputerowej i jej przeznaczenie, posiada wiedze z zakresu formatów graficznych oraz metod tworzenia grafiki rastrowej. | PiMC_10A_W09 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PiMC_10A_SD_U08 Student potrafi stosować formaty graficzne w zależności od rodzaju projektowanej grafiki i jej przeznaczenia, potrafi zaprojektować różne rodzaje grafiki użytkowej, potrafi posługiwać się oprogramowaniem przeznaczonym do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej. | PiMC_10A_U08 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PiMC_10A_SD_W09 Student zna rodzaje grafiki komputerowej i jej przeznaczenie, posiada wiedze z zakresu formatów graficznych oraz metod tworzenia grafiki rastrowej. | 2,0 | Student nie zna rodzajów grafiki komputerowej, podstawowych narzędzi do projektowania. |
3,0 | Student zna rodzaje grafiki komputerowej, ale nie potrafi wymienić ich cech i zastosowań. Potrafi wymienić narzędzia wspomagające prace grafika. | |
3,5 | Student zna rodzaje grafiki komputerowej oraz potrafi wymieć istotne ich różnice, zna podstawowe korekty wykonywane na obrazie rastrowym. | |
4,0 | Student zna rodzaje grafiki komputerowej oraz potrafi je scharakteryzować i wymieć istotne ich różnice, z zna podstawowe korekty wykonywane na obrazie rastrowym i potrafi je scharakteryzować. | |
4,5 | Student zna rodzaje grafiki komputerowej oraz potrafi je scharakteryzować i wymieć istotne ich różnice, z zna podstawowe korekty wykonywane na obrazie rastrowym i potrafi je scharakteryzować. Zna techniki techniki i trendy w projektowaniu. | |
5,0 | Student zna rodzaje grafiki komputerowej oraz potrafi je scharakteryzować i wymieć istotne ich różnice, zna podstawowe korekty wykonywane na obrazie rastrowym i potrafi je scharakteryzować. Zna techniki techniki i trendy w projektowaniu i potrafi je zastosować w praktyce. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PiMC_10A_SD_U08 Student potrafi stosować formaty graficzne w zależności od rodzaju projektowanej grafiki i jej przeznaczenia, potrafi zaprojektować różne rodzaje grafiki użytkowej, potrafi posługiwać się oprogramowaniem przeznaczonym do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej. | 2,0 | Student nie potrafi pracować z grafiką rastrową i nie zna podstawowych jej cech, nie potrafi obsługiwać programów graficznych, nie zna podstawowych funkcji i narzędzi umożliwiających pracę z grafiką. |
3,0 | Student potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami do tworzenia grafiki rastrową, potrafi zarządzać zasobami graficznymi, współdzielić je z innymi użytkownikami, tworzyć filtry, galerie oraz mechanizmy automatyzacji prac. | |
3,5 | Student potrafi posługiwać się narzędziami do tworzenia grafiki rastrową, potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami do tworzenie grafiki rastrową, potrafi zarządzać zasobami graficznymi, współdzielić je z innymi użytkownikami, tworzyć filtry, galerie oraz mechanizmy automatyzacji prac. | |
4,0 | tudent potrafi posługiwać się narzędziami do tworzenia grafiki rastrową, zna narzędzia oraz metody tworzenia grafiki rastrową, potrafi wykonać projekt graficzny, potrafi zarządzać zasobami graficznymi i współdzielić je z innymi użytkownikami, potrafi wykonać proces digitalizacji grafiki. | |
4,5 | Student potrafi posługiwać się narzędziami do tworzenia grafiki rastrową, zna narzędzia oraz metody tworzenia grafiki rastrową, potrafi wykonać projekt graficzny, potrafi zarządzać zasobami graficznymi i współdzielić je z innymi użytkownikami, potrafi wykonać proces digitalizacji grafiki. | |
5,0 | Student potrafi posługiwać się narzędziami do tworzenia grafiki rastrową, zna narzędzia oraz metody tworzenia grafiki rastrową, potrafi wykonać projekt graficzny, potrafi zarządzać zasobami graficznymi i współdzielić je z innymi użytkownikami, potrafi wykonać proces digitalizacji grafiki. |
Literatura podstawowa
- Gavin A., Harris P., Twórcze projektowanie, PWN, Warszawa, 2008
- Zimek R., Oberlan Ł., ABC Grafiki komputerowej, Helion, Gliwice, 2004