Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy - TIM:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy - TIM
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 90 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana najmosc metod projektowania systemów informatycznych.
W-2Znajmosc technologi budowy systemów informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
C-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.4
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).6
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).10
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.4
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.2
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML30
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).30
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Czynne uczestnictwo w zajęciach projektowych.90
A-P-2Przegląd literatury, uzupełnienie wiedzy z zakresu metod projetowania, zarządzania projektami i narzędzi wspomagających.30
A-P-3Realizacja projektu - samodzielna praca w domu (w łączności z zespołem)180
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_W01
Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
IC_1A_W11T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1, T-P-3M-1, M-3S-1, S-2
IC_1A_O4/08_W02
Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
IC_1A_W15, IC_1A_W01T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-4M-1, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_W03
Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
IC_1A_W12T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04C-1, C-2T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-P-7, T-P-8M-1, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_U01
Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
IC_1A_U02T1A_U08, T1A_U13C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U02
Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
IC_1A_U03T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-1T-P-1M-1, M-3S-3
IC_1A_O4/08_U03
Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
IC_1A_U07T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U10InzA_U03C-1T-P-5, T-P-3, T-P-4M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U04
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
IC_1A_U08T1A_U09, T1A_U16InzA_U02, InzA_U08C-1T-P-2, T-P-5, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U05
Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
IC_1A_U11T1A_U12, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-1T-P-6, T-P-7, T-P-8M-3S-1, S-3, S-2
IC_1A_O4/08_U06
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
IC_1A_U17T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U07
Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
IC_1A_U20T1A_U01, T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_K01
Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
IC_1A_K01T1A_K01, T1A_K07C-1T-P-2, T-P-5, T-P-4M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IC_1A_O4/08_K02
Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
IC_1A_K02, IC_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-2T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_W01
Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_W02
Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_W03
Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_U01
Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U02
Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U03
Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U04
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U05
Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U06
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U07
Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_K01
Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_K02
Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Flasinski M., Zarzadzanie projektami informatycznymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
  2. Beynon-Davis P., Inzynieria systemów informacyjnych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Brooks F.P., Mityczny osobomiesiac. Eseje o inzynierii oprogramowania., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.4
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).6
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).10
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.4
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.2
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML30
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).30
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Czynne uczestnictwo w zajęciach projektowych.90
A-P-2Przegląd literatury, uzupełnienie wiedzy z zakresu metod projetowania, zarządzania projektami i narzędzi wspomagających.30
A-P-3Realizacja projektu - samodzielna praca w domu (w łączności z zespołem)180
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W01Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W02Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
IC_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki i fizyki na poziomie niezbędnym do ilościowego opisu, rozumienia i modelowania problemów interdyscyplinarnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W03Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W12Posiada wiedzę z zakresu technik oraz metodologii zarządzania projektami i przedsięwzięciami informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
C-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U01Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U02Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U03Opracowywania dokumentacji związanej z procesem projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U03Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U04Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U08Umie stosować narzędzia do szybkiego prototypowania systemów informatycznych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe z wykorzystaniem zaawansowanej wiedzy algorytmicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U05Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U06Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U07Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_K01Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_K02Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0