Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_O5/09_U01 | Potrafi przeanalizować postawione zadanie dotyczące informacji przestrzennej i dokonać syntezy odpowiedniego systemu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U27 | Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Nabycie umiejętności użytkowania systemu informacji przestrzennej. |
---|
C-2 | Nabycie umiejęności projektowania systemów informacji przestrzennej. |
Treści programowe | T-A-3 | Zdefiniowanie warstw tematycznych. |
---|
T-A-2 | Określenie źródeł zasilania systemu informacji przestrzennej geodanymi. |
T-A-5 | Opracowanie testów systemu. |
T-A-4 | Zdefniowanie funkcji i analiz. |
T-A-1 | Opracowanie koncepcji dedykowanego systemeu informacji przestrzennej. |
T-W-8 | Wdrożenie i eksploatacja systemu informacji przestrzennej. |
T-W-9 | Internetowe źródła geodanych. |
T-W-5 | Optymalizacja projektu. |
T-W-6 | Realizacja zakupów. |
T-W-7 | Integracja sprzętu i oprogramowania. |
T-W-4 | Koncepcja opracowania systemu - organizacja i harmonogram prac, analiza kosztów, analiza funkcjonalna, analiza wykonalności. |
T-L-1 | Określenie platformy informatycznej systemu. |
T-L-2 | Określenie źródeł informacji przestrzennej. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład: informacyjny, problemowy, konwersatoryjny.
Ćwiczenia: metoda przypadków, metoda sytuacyjna.
Laboratorium: indywidualne i zespołowe opracowywanie zagadnień. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Wykład: kolokwium pisemne.
Ćwiczenia: rozwiązanie poszczególnych zagadnień z zakresu projektowania i eksploatacji systemu informacji przestrzennej.
Laboratorium: uzyskanie zaliczeń wszystkich laboratoriów. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Wykład: na podstawie rozwiązywanych zagadnień i dyskusji.
Ćwiczenia: ocena ciagła pracy studenta.
Laboratorium: ocena ciagła pracy studenta. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi posługiwać się oprogramowaniem systemów informacji przestrzennej. |
3,0 | Student potrafi wykorzystywać podstawowe funkcje oprogramowania systemów informacji przestrzennej. |
3,5 | Student potrafi wykorzystywać podstawowe funkcje oprogramowania ArcGIS oraz ogólnodostępnego oprogramowania GIS. |
4,0 | Student potrafi posługiwać się oprogramowaniem ArcGIS oraz ogólnodostępnym oprogramowaniem GIS, w tym tworzeniem map, zarządzaniem warstwami, przeprowadzać analizę geodanych, tworzyć raporty. |
4,5 | Student potrafi posługiwać się oprogramowaniem ArcGIS oraz ogólnodostępnym oprogramowaniem GIS, potrafi zaprojektować i opracować prosty SIP. |
5,0 | Student potrafi swobodnie posługiwać się oprogramowaniem ArcGIS oraz ogólnodostępnym oprogramowaniem GIS, potrafi zaprojektować i opracować prosty SIP, wykonywać analizy danych i ich wizualizację. |