Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Integracja systemów informacyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Integracja systemów informacyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Krakowiak <Magdalena.Krakowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,20,62zaliczenie
laboratoriaL6 8 0,80,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu inżynierii systemów informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania.
C-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
C-3Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajecia organizacyjne - zasady zaliczania, plan pracy, podział na grupy i przydział zadań, omówienie w grupach zadanych tematów (projektów integracyjnych)2
T-L-2Integracja struktury organizacyjnej2
T-L-3Integracja funkcji i metod biznesowych2
T-L-4Integracja danych2
8
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia. System informacyjny a system informatyczny. Klasyfikacja systemów informacyjnych.2
T-W-2Poziomy integracji systemów informacyjnych: integracja struktury organizacyjnej, integracja funkcji i metod biznesowych oraz integracja danych2
T-W-3Metodologia prowadzenia projektów integracyjnych2
T-W-4Platformy integracyjne - możliwości i korzyści wynikające z ich stosowania2
T-W-5Zintegrowane systemy informatyczne: integracja aplikacji użytkowych i systemów komunikacji z użytkownikiem oraz integracja systemów sieciowych i oprogramowania systemowego. Nowoczesne standardy – dostępne API i formaty danych2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach 8 godzin8
A-L-2Konsultacje do laboratorium4
A-L-3Przygotowanie do zajęć, opracowanie sprawozdań16
A-L-4Zaliczenie laboratorium2
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach 10 godzin10
A-W-2Konsultacje do wykładów4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia (praca własna studenta)14
A-W-4Zaliczenie wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Wykłąd - metoda analizy przypadków.
M-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań.
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_C/14_W01
Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych
IC_1A_W07T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2, C-3M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_C/14_U01
Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie.
IC_1A_U13T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06C-2, C-1M-3, M-4, M-2S-1, S-3, S-2
IC_1A_C/14_U02
Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej
IC_1A_U15T1A_U10, T1A_U16InzA_U03, InzA_U08C-2, C-3, C-1M-3, M-4, M-2S-3, S-2
IC_1A_C/14_U03
Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie
IC_1A_U17T1A_U07, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-2M-3, M-4S-1, S-3, S-2
IC_1A_C/14_U04
Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej
IC_1A_U18T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U14InzA_U03, InzA_U06C-2, C-3, C-1M-3, M-4, M-2S-3, S-2
IC_1A_C/14_U05
Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór
IC_1A_U22T1A_U07, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U15InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07C-2, C-3, C-1M-3, M-4, M-2S-1, S-3
IC_1A_C/14_U06
Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy
IC_1A_U26T1A_U01, T1A_U11, T1A_U13InzA_U04, InzA_U05C-2M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_C/14_W01
Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych
2,0
3,0umie wymienić podstawowe metody integracji systemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_C/14_U01
Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie.
2,0
3,0Student potrafi zintegrować proste systemy na poziomie funkcji i danych
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_C/14_U02
Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej
2,0
3,0Student potrafi zintegrować proste systemy z uwzględnieniem aspektów biznesowych
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_C/14_U03
Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie
2,0
3,0Student potrafi dobrać metodę integracji prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_C/14_U04
Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej
2,0
3,0Student potrafi dobrać zidentyfikować niezbędne informacje do wyboru metody integracji prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_C/14_U05
Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór
2,0
3,0Student potrafi ocenić metodę integracji prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_C/14_U06
Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy
2,0
3,0Student potrafi utworzyć prototyp umożliwiający integrację prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wojciech Olejniczak, Zdzisław Szyjewski, Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajecia organizacyjne - zasady zaliczania, plan pracy, podział na grupy i przydział zadań, omówienie w grupach zadanych tematów (projektów integracyjnych)2
T-L-2Integracja struktury organizacyjnej2
T-L-3Integracja funkcji i metod biznesowych2
T-L-4Integracja danych2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia. System informacyjny a system informatyczny. Klasyfikacja systemów informacyjnych.2
T-W-2Poziomy integracji systemów informacyjnych: integracja struktury organizacyjnej, integracja funkcji i metod biznesowych oraz integracja danych2
T-W-3Metodologia prowadzenia projektów integracyjnych2
T-W-4Platformy integracyjne - możliwości i korzyści wynikające z ich stosowania2
T-W-5Zintegrowane systemy informatyczne: integracja aplikacji użytkowych i systemów komunikacji z użytkownikiem oraz integracja systemów sieciowych i oprogramowania systemowego. Nowoczesne standardy – dostępne API i formaty danych2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach 8 godzin8
A-L-2Konsultacje do laboratorium4
A-L-3Przygotowanie do zajęć, opracowanie sprawozdań16
A-L-4Zaliczenie laboratorium2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach 10 godzin10
A-W-2Konsultacje do wykładów4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia (praca własna studenta)14
A-W-4Zaliczenie wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_W01Zna metody integracji systemów oparte na integracji danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W07Zna metody gromadzenia i przetwarzania danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
C-3Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną.
M-2Wykłąd - metoda analizy przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie wymienić podstawowe metody integracji systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_U01Student potrafi integrować systemy na różnym poziomie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U13Ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
C-1Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania.
Metody nauczaniaM-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.
M-2Wykłąd - metoda analizy przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zintegrować proste systemy na poziomie funkcji i danych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_U02Umie integrować systemy z uwzględnieniem różnych aspektów wynikających z dziedziny przedmiotowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U15Ma umiejętności w zakresie uwzględniania aspektów ekologicznych i ochrony środowiska w przedsięwzięciach informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
C-3Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych.
C-1Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania.
Metody nauczaniaM-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.
M-2Wykłąd - metoda analizy przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zintegrować proste systemy z uwzględnieniem aspektów biznesowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_U03Student potrafi analizować możliwe do wyboru spsosoby zintegrowania systemów na różnym poziomie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
Metody nauczaniaM-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dobrać metodę integracji prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_U04Przy integracji systemów student potrafi pozyskiwać informacje z dziedziny przedmiotowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U18Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
C-3Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych.
C-1Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania.
Metody nauczaniaM-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.
M-2Wykłąd - metoda analizy przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Laboratorium: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dobrać zidentyfikować niezbędne informacje do wyboru metody integracji prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_U05Student potrafi ocenić przydatność metod integracji systemów, dokonać wyboru i uzasadnić ten wybór
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
C-3Student zna i rozumie metodologię prowadzenia projektów integracyjnych.
C-1Student potrafi zaprojektować złożoną funkcjonalność na podstawie dostępnych komponentów oprogramowania.
Metody nauczaniaM-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.
M-2Wykłąd - metoda analizy przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi ocenić metodę integracji prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_C/14_U06Student potrafi utworzyć prototyp integujący proste systemy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U26Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Student potrafi wybrać sposób oraz zaprojektować proces integracji dostępnych modułów programowych.
Metody nauczaniaM-3Laboratorium - dyskusja, studium przypadku.
M-4Laboratorium - metoda projektów.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi utworzyć prototyp umożliwiający integrację prostych systemów
3,5
4,0
4,5
5,0