Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Programowanie GPU - Przedmiot obieralny I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie GPU - Przedmiot obieralny I | ||
Specjalność | grafika komputerowa i systemy multimedialne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejętność programowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie z technikami programowania GPU |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Programowanie aplikacji graficznej uruchamianej na GPU | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Programowanie GPU na przykładach aplikacji grafiki komputerowej | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Indiwidualna praca nad projektem | 15 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 2 |
47 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 20 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 5 |
A-W-4 | Studiowanie literatury i innych źródeł związanych z tematyką przedmiotu | 22 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | pokazywanie przykładów z użyciem komputera |
M-4 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzanie postępów w pracach nad projektami |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie z wiedzy na temat programowania GPU |
S-3 | Ocena formująca: ocena wykonanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/O4/1-1_W01 zdobycie wiedzy na temat programowania GPU | I_2A_W04 | T2A_W04, T2A_W07 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/O4/1-1_U01 umiejętność rozwiązywania problemów technicznych związanych z programowaniem GPU | I_2A_U07 | T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18 | C-1 | T-W-1 | M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/O4/1-1_K01 kompetencje indiwidualne w zakresie rozwiązywania problemów technicznych metodami informatycznymi | I_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06 | C-1 | T-L-1 | M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/O4/1-1_W01 zdobycie wiedzy na temat programowania GPU | 2,0 | niedostateczne opanowanie zakresu wiedzy omawianego na wykładach |
3,0 | dostateczne opanowanie zakresu wiedzy omawianego na wykładach | |
3,5 | ponad dostateczne opanowanie zakresu wiedzy omawianego na wykładach | |
4,0 | dobre opanowanie zakresu wiedzy omawianego na wykładach | |
4,5 | ponad dobre opanowanie zakresu wiedzy omawianego na wykładach | |
5,0 | bardzo dobre opanowanie zakresu wiedzy omawianego na wykładach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/O4/1-1_U01 umiejętność rozwiązywania problemów technicznych związanych z programowaniem GPU | 2,0 | nie wykonanie projektu |
3,0 | wykonanie większości projektu | |
3,5 | wykonanie zadawalającego projektu | |
4,0 | wykonanie dobrego projektu | |
4,5 | wykonanie bardzo dobrego projektu | |
5,0 | wykonanie wyróżniającego się projektu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/O4/1-1_K01 kompetencje indiwidualne w zakresie rozwiązywania problemów technicznych metodami informatycznymi | 2,0 | nie wykonanie projektu |
3,0 | częściowe wykonanie projektu | |
3,5 | zadawalające wykonanie projektu | |
4,0 | dobre wykonanie projektu | |
4,5 | bardzo dobre wykonanie projektu | |
5,0 | wykonanie wyróżniającego się projektu |
Literatura podstawowa
- Randima Fernando, GPU Gems: Programming Techniques, Tips and Tricks for Real-Time Graphics, Addison-Wesley Professional, United Kongdom, 2004, 1