Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-S-2Przygotowanie na podstawie indywidualnego kontaktu z przyszłym promotorem karty tematu pracy dyplomowej.8
A-S-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy4
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy dyplomowej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/09_W01
Ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalności.
I_2A_W05T2A_W04, T2A_W07C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/09_U01
Student potrafi dobrać, sformułować i określić zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
I_2A_U16, I_2A_U07, I_2A_U13T2A_U05, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18
I_2A_D15/09_U02
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
I_2A_U02T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/09_W01
Ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalności.
2,0Brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej.
3,0Student ma wiedzę wystarczającą do sformułowania tematu, celu oraz podstawowego zakresu swojej pracy dyplomowej.
3,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy.
4,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy.
4,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści.
5,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. Student potrafi także przygotować i omówić szczegółowy plan prac, z podziałem na poszczególne zadania, rozdziały i z uwzględnieniem przewidywanych ram czasowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/09_U01
Student potrafi dobrać, sformułować i określić zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0
3,0Student potrafi dobrać, sformułować i określić zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/09_U02
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0Brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej.
3,0Student ma wiedzę wystarczającą do sformułowania tematu, celu oraz podstawowego zakresu swojej pracy dyplomowej.
3,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy.
4,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy.
4,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści.
5,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. Student potrafi także przygotować i omówić szczegółowy plan prac, z podziałem na poszczególne zadania, rozdziały i z uwzględnieniem przewidywanych ram czasowych.

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.15
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-S-2Przygotowanie na podstawie indywidualnego kontaktu z przyszłym promotorem karty tematu pracy dyplomowej.8
A-S-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy4
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/09_W01Ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy dyplomowej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej.
3,0Student ma wiedzę wystarczającą do sformułowania tematu, celu oraz podstawowego zakresu swojej pracy dyplomowej.
3,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy.
4,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy.
4,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści.
5,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. Student potrafi także przygotować i omówić szczegółowy plan prac, z podziałem na poszczególne zadania, rozdziały i z uwzględnieniem przewidywanych ram czasowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/09_U01Student potrafi dobrać, sformułować i określić zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dobrać, sformułować i określić zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/09_U02Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej.
3,0Student ma wiedzę wystarczającą do sformułowania tematu, celu oraz podstawowego zakresu swojej pracy dyplomowej.
3,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy.
4,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy.
4,5Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści.
5,0Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. Student potrafi także przygotować i omówić szczegółowy plan prac, z podziałem na poszczególne zadania, rozdziały i z uwzględnieniem przewidywanych ram czasowych.