Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie internetowe | ||
Specjalność | inżynieria oprogramowania | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw programowania komputerów |
W-2 | Podstawowa umiejętność programowania obiektowego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności definiowania zadań cząstkowych i podziału ich między członków zespołu zadaniowego. |
C-2 | Poznanie wybranych języków programowania i metod przetwarzania danych w systemach internetowych zorientowanych na dokumenty dynamiczne i systemy zarządzania treściami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe. | 2 |
T-P-2 | Przygotowanie warsztatu pracy | 2 |
T-P-3 | Wykonanie aplikacji internetowej realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności. | 10 |
T-P-4 | Zaprezentowanie wykonanych aplikacji i zaliczenie projektu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy platformy Microsoft .NET | 2 |
T-W-2 | Zasady budowy aplikacji działających w środowisku ASP.NET | 1 |
T-W-3 | Podstawowe i zaawansowane kontrolki ASP.NET. | 2 |
T-W-4 | Strony wzorcowe i elementy nawigacyjne. | 1 |
T-W-5 | Współpraca aplikacji ASP.NET z bazami danych. | 1 |
T-W-6 | Elementy systemu bezpieczeństwa aplikacji internetowej. | 1 |
T-W-7 | SCRUM - metodyka zarządzania złożonymi projektami | 1 |
T-W-8 | HTML, CSS, obiektowy model dokumentu | 1 |
T-W-9 | Responsywność w systemach internetowych | 1 |
T-W-10 | Integrowanie technologii internetowych | 1 |
T-W-11 | Frameworki wspomagające proces wytwarzania aplikacji internetowych | 2 |
T-W-12 | Systemy zarządzania treścią | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Praca własna (dodatkowa) nad tworzoną aplikacją | 6 |
A-P-3 | Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 1 |
22 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Analiza i wykonanie we własnym zakresie fragmentów aplikacji prezentowanych na wykładach. | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-W-4 | Udzał w konsultacjach i egzaminie | 3 |
A-W-5 | Udzał w konsultacjach | 2 |
A-W-6 | Czytanie literatury | 5 |
33 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Metoda projektu |
M-5 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-6 | Wykład z prezentacjami i przykładami |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu - w formie prezentacji aplikacji internetowej |
S-2 | Ocena formująca: Kontrola poprawności realizacji zadań w trakcie zajęć projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykład - Zaliczenie na podstawie zaliczenia zajęć praktycznych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/06_W02 Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych | I_2A_W07, I_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07 | C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-6 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/06_U02 Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii | I_2A_U11, I_2A_U07 | T2A_U09, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19 | C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-6 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym. | I_2A_K05 | T2A_K03, T2A_K04 | C-1 | — | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/06_W02 Wiedza w zakresie programowania dokumentów dynamicznych w systemach internetowych | 2,0 | Nie zna metod i narzędzi programowania dokumentów dynamicznych |
3,0 | Zna metody i narzędzia wytwarzania aplikacji internetowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/06_U02 Umiejętność programowania dokumentów dynamicznych z wykorzystaniem wiodących technologii | 2,0 | Nie potrafi wytworzyć aplikacj iinternetowej bazującej na poznanych technologiach |
3,0 | Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o frameworki i cms | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym. | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w zespole |
3,0 | Student posiada niewielką umiejętność pracy w zespole, przyjmuje raczej rolę biernego wykonawcy zadań | |
3,5 | Student wykazuje średnią umiejętność pracy w zespole, jednak nie wykazuje zbytniej aktywności | |
4,0 | Student wykazuje dobrą umiejetność pracy w zespole, przede wszystkim realizuje zlecone mu zadania, ale potrafi również zgłosić własne pomysły. | |
4,5 | Strudent potrafi odgrywać różne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych. | |
5,0 | Student potrafi odgrywać rózne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych. Przy podziale zadań kładzie szczególny nacisk na powodzenie realizacji wykonywanego zadania |
Literatura podstawowa
- B. Hogan, HTML5 i CSS3. Standardy przyszłości., Helion, Warszawa, 2011
- Serwis Internetowy, http://getbootstrap.com, 2011
- Wójcik Łukasz, WordPress 3. Instalacja i zarządzanie, Helion, Warszawa, 2011