Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D18/1_K01 | Student potrafi współpracowac w grupie i uzyskiwac
okreslone cele przy udziała innych osób wraz z
wykorzystaniem dostepnych juz rozwiazan |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_K06 | Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
---|
I_2A_K02 | Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejetnosc tworzenia nowych protokołów komunikacyjnych oraz zasad ich powstawania. |
---|
C-4 | Tworzenie mechanizmów bezpiecznej transmisji danych |
C-2 | Podstawowa umiejetnosc wdrazania istniejacych protokołów. |
C-3 | Bezpieczne wykorzystanie protokołów. |
Treści programowe | T-L-2 | • Przygotowanie własnego protokołu w grupach 2 lub 3 osobowych. |
---|
T-L-4 | • Realizacja załozen programowych |
T-L-3 | • Zatwierdzenie wykonanego protokołu i przystapienie do tworzenia oprogramowanie |
T-L-5 | • Zaliczenie przedmiotu |
T-L-1 | Laboratoria maja na celu przygotowanie do wdrożenia w czynnym na bazie protokołów
komunikacyjnych warstwy 3 i 4 własnego protokołu z grupy aplikacyjnej wykorzystującego bezpieczną transmisję. Początkowo zajęcia wprowadzają studenta w proces przygotowania do stworzenia własnego protokołu (ustalenie ramki przesyłanego protokołu, forma wymiany informacji, itp.). Nastepnie studenci przystąpią do samego oprogramowania stworzonego protokołu przy pomocy dowolnego kompilatora.
• Wprowadzenie do zagadnienia – opis podstawowych załozen do programu oraz mozliwosci
programowych. Przedstawienie zasad tworzenia struktury protokołu. |
T-W-1 | Zapoznanie z istniejacymi i bedacymi z trakcie powstawania protokołami komunikacyjnymi
oraz zaprezentowanie mozliwosci ich wykorzystania. Z gamy protokołów wybrane zostały te,
które daja mozliwosc przedstawienia zaleznosci i niezbednosci w ich wykorzystaniu oraz sa
mozliwe w zobrazowaniu w procesie nauczania i zaprezentowania w działaniu.
• Wprowadzenie do zagadnienia ( opisanie protokołów w modelu OSI) |
T-W-2 | • Przeprowadzenie analizy zaleznosci przejscia pomiedzy poszczególnymi warstwami OSI
protokołów komunikacyjnych |
T-W-4 | Podsumowanie przedmiotu |
T-W-3 | Prezentacja poszczególnych protokołów:
SNAP (Sub-Network Access Protocol)
TCP (Transmission Control Protocol)
IP (Internet Protocol)
PPP (Point-to-Point Protocol)
SLIP (Serial Line Internet Protocol)
SPX (Sequenced Packet Exchange)
IPX (Internet Packet Exchange)
Protokoły grupy X.25
SIP (SMDS Interface Protocol)
ICMP (Internet Control Protocol)
UDP (User Datagram Protocol)
SNMP (Simple Network Management Protocol)
SMTP (Simple Mail Transfer Protocol)
TELNET
FTP (File Transfer Protocol)
Ipv6
CATNIP (Common Architecture for Next-Generation Protocol)
CLNP (ISO Connection Network Layer Protocol)
RIP (Routing Information Protocol)
ERROR (Error Protocol)
ECHO (Echo Protocol)
SPP (Sequenced Packet Protocol)
PEP (Packet Exchanged Protocol)
Protokoły Apple Talk
RTP (Routing Update Protocol)
ARP (Address Resolution Protocol)
IPC (Inter-process Communications Protocol)
SMB (Server Message Block)
PPTP (Point-to-Point Tunneling Protocol)
HDSL
Xmodem, Ymodem, Zmodem
DHCP |
Metody nauczania | M-2 | Zajecia laboratoryjne pozwalajace na stworzenia własnego protokołu komunikacyjnego zgodnie z przyjetymi załozeniami stawianymi przez studentem. |
---|
M-1 | Zajecia audytoryjne pozwalajace na zapoznanie z zagadnieniem prowadzone na podstawie interakcji ze studentem z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorów na podstawie oddanego projektu protokołu komunikacyjnego oraz prezentacji działajacego rozwiazania autorskiego |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie jest w stanie pracowac w grupie |
3,0 | W sposób dostateczny współpracuje z innymi |
3,5 | Wykazuje sie inicjatywa jednak nie przejawia wybitnych osiagniec w tym zakresie |
4,0 | Jest osoba wiodaca w grupie |
4,5 | Potrafi współpracowac z innymi, definiuje własne problemy oraz potrafi w grupie je rozwiazywac |
5,0 | Wybitnie przewodniczy grupie oraz potrafi zmotywowac innych do działania (łacznie z innymi grupami) |