Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: internet w zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Reinżyniering systemów informacyjnych i organizacji - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Reinżyniering systemów informacyjnych i organizacji - Przedmiot obieralny I
Specjalność projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kieruzel <mkieruzel@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 16 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z przedmiotów: Ekonomia, Podstawy zarządzania, Inżynieria systemów informacyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
C-2Kształtowanie umiejętności modelowania biznes-procesów i systemu informacyjnego (P-modelowanie, O-modelowanie) za pomocą języku UML i pakietu oprogramowania ADONIS
C-3Kształtowanie umiejętności korzystania z pakietu MS Project przy planowaniu projektu reengoneeringu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z pakietem ADONIS i MS Project2
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii4
T-L-3Identyfikacja biznes-procesów firmy i modelowanie wybranego procesu w języku UML (współpraca w zespole)4
T-L-4Modelowanie biznes-procesu w UML: praca indywidualna2
T-L-5Modelowanie systemu informacyjnego (O-model, P-model)4
16
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota reengineeringu. Podstawowe pojęcia i definicje2
T-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym2
T-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)2
T-W-4Aspekty metodologiczne modelowania: O-modelowanie, P - modelowanie. Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych2
T-W-5Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie, P-modelowanie.2
T-W-6Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design)2
T-W-7Rola wymogów do systemu informacyjnego, wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne2
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2praca nad projektem indywidualnym8
A-L-3Przygotowanie raportów końcowych z projektów zespołowych4
A-L-4Studiowanie literatury przedmiotu14
A-L-5Przygotowanie prezentacji2
A-L-6udział w konsultacjach2
A-L-7Przygotowanie do zaliczenia6
A-L-8udział w zaliczeniu2
54
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu20
A-W-3udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-5udział w zaliczeniu2
54

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej
M-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/1-2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
I_2A_W02T2A_W08, T2A_W10C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-L-2, T-L-3M-1S-1
I_2A_D16/O/1-2_W02
student powinien być w stanie wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
I_2A_W09T2A_W03, T2A_W07C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-3M-1S-1
I_2A_D16/O/1-2_W03
student powinien być w stanie dobierać metody i technologie informatyczne wspomagające reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych
I_2A_W06T2A_W07C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-2, T-L-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/1-2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować procesy gospodarcze i analizować je oraz decydować o niezbędności ich przeprojektowania i niezbędności odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej
I_2A_U02, I_2A_U06T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11C-1, C-2T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4M-2S-1
I_2A_D16/O/1-2_U02
umie korzystać z metod i narzędzi wspomagających reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody analizy systemowej, metody projektowania SI, ADONIS)
I_2A_U10, I_2A_U12T2A_U07, T2A_U09, T2A_U14, T2A_U18C-2T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-L-5, T-L-4, T-L-1M-2S-1
I_2A_D16/O/1-2_U03
Umie korzystać z oprogramowania wspomagającego planowanie projektu związanego zreengineeringiem procesów gospodarczych i systemów informacyjnych (MS Project)
I_2A_U10T2A_U09, T2A_U18C-3T-W-8, T-L-1M-2S-1
I_2A_D16/O/1-2_U04
potrafi wykonywać projekty indywidualne oraz efektywnie funkcjonować i komunikować się w zespołach międzyfunkcjonalnych
I_2A_U03T2A_U02, T2A_U03

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/1-2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajć student nabędzie następujace postawy: kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
I_2A_K06T2A_K06C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-8, T-L-2M-2, M-1S-1
I_2A_D16/O/1-2_K02
postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu
I_2A_K05, I_2A_K04T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-L-2M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/1-2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
2,0Student nie brał aktywnego udziału w wykładach , nie jest w stanie zdefiniować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
3,0Student nie brał aktywnego udziału w wykładach definiować, jest w stanie zdefiniować tylko niekltóre z ważniejszych pojęć z reengineeringu i nie jest w stanie wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
3,5Student brał udzał w większości z wykładów, ale był pasywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować tylko niekltóre z ważniejszych pojęć z reengineeringu i nie jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
4,0Student brał udzał w większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
4,5Student brał udzał w większości z wykładów, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
5,0Student brał udzał we wszystkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
I_2A_D16/O/1-2_W02
student powinien być w stanie wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
2,0Student nie brał udzału w wykładach, nie jest w stanie przedstawić typy i wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
3,0Student brał udzał w mniejszej ilości wykładów, nie uczestniczył w dyskusjach, nie zna wszystkich typów modeli i słabo wyjaśnia znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
3,5Student brał udzał w mniejszej ilości wykładów, mało uczestniczył w dyskusjach, jest w stanie przedstawić niektóre z typów modeli, wyjaśnić znaczenie niektórych z modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
4,0Student brał udzał we większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić główne typy modelów, wyjaśnić znaczenie niektórych z modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
4,5Student brał udzał we wszystkich wykładach, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić główne typy modelów, wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
5,0Student brał udzał we wszystkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić wszystkie typy modelów, wyjaśnić znaczenie wszystkich modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
I_2A_D16/O/1-2_W03
student powinien być w stanie dobierać metody i technologie informatyczne wspomagające reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych
2,0Student nie brał udziału w wykładach, nie jest w stanie wymienić, scharakteryzować i dobrać metody i narzędzia wspomagające reengineering
3,0Student brał udziału w niewielkie ilości wykładów, nie uczestniczył w dyskusjach, jest w stanie wymienić tylko niektóre z metod i narzędzi wspomagających reengineering,
3,5Student brał udzał w większości z wykładów, ale nie był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić tylko niektóre z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, ale nie jest w stanie scharakteryzować
4,0Student brał udzał w większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, ale nie jest w stanie dokładnie je scharakteryzować
4,5Student brał udzał w większości z wykładów, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, jest w stanie dokładnie je scharakteryzować
5,0Student brał udzał we wszstkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, jest w stanie dokładnie je scharakteryzować

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/1-2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować procesy gospodarcze i analizować je oraz decydować o niezbędności ich przeprojektowania i niezbędności odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej
2,0Student nie brał udziału w ćwiczeniach, nie posiada umiejętności modelowania biznes-procesów w UML, ich analizowania, decydowania o ich preprojektowaniu i wprowadzeniu odpowiednich zmiany do SI, nie złożył projektu indywidualnego
3,0Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada ograniczone umiejętności analizowania oraz podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu i wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest bardzo mały, projekt indywidualny zawiera wiele błędów
3,5Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada ograniczone umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest mały, projekt indywidualny zawiera błędy
4,0Student brał aktywny udział w ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest zauważalny , projekt indywidualny zawiera drobne błędy
4,5Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, rola w projektcie zespołowym jest aktywna, projekt indywidualny nie zawiera błędów
5,0Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML i ich analizowania , podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej był liderem w projektcie zespołowym, projekt indywidualny nie zawiera błędw
I_2A_D16/O/1-2_U02
umie korzystać z metod i narzędzi wspomagających reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody analizy systemowej, metody projektowania SI, ADONIS)
2,0Student nie brał udziału w ćwiczeniach, nie posiada umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, nie złożyłł projektu indywidualnego
3,0Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagajacych reengineering biznes-procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest bardzo mały, projekt indywidualny zawiera wiele błędów
3,5Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes- procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest mały, projekt indywidualny zawiera błędy
4,0Student brał aktywny udział w ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest zauważalny , projekt indywidualny zawiera drobne błędy
4,5Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering przy modelowaniu biznes-procesów i SI, rola w projektcie zespołowym jest aktywna, projekt indywidualny nie zawiera błędów
5,0Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejetności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, był liderem w projektcie zespołowym, projekt indywidualny nie zawiera błędw
I_2A_D16/O/1-2_U03
Umie korzystać z oprogramowania wspomagającego planowanie projektu związanego zreengineeringiem procesów gospodarczych i systemów informacyjnych (MS Project)
2,0Student nie brał udziału w ćwiczeniach, nie posiada umiejętności korzystania z oprogramowania MS Project
3,0Student brał udziału nie we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać tylko z mnieszej części funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta
3,5Student brał udziału w większości ćwiczeń, umie korzystać tylko z części funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta
4,0Student brał udziału we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać z ważniejszych funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta i struktury zasobów
4,5Student brał udziału we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta, struktury zasobów i kosztów
5,0Student brał udziału we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta, struktury zasobów i kosztów, sporządzeniu budżetu
I_2A_D16/O/1-2_U04
potrafi wykonywać projekty indywidualne oraz efektywnie funkcjonować i komunikować się w zespołach międzyfunkcjonalnych
2,0
3,0Student wykonał projekt indywidualny oraz zespołowy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/1-2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajć student nabędzie następujace postawy: kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
2,0student nie zaprezentował kreatywności w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
3,0student zaprezentował słabą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
3,5student zaprezentował ograniczoną kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
4,0student zaprezentował dobrą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
4,5student zaprezentował bardzo dobrą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
5,0student zaprezentował doskonałą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
I_2A_D16/O/1-2_K02
postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu
2,0student nie potrafi postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu
3,0student potrafi postepować zgodnie z niektórymi z zasad metodologicznychi, ale nie uwzględnia zasad etycznych w projektach reengineeringu
3,5student potrafi postepować zgodnie z niektórymi z zasad metodologicznych, i zasady etyczne wykorzystuje w projektach reengineeringu w sposób ograniczony
4,0student potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie z większoszcią znanych z wykładów zasad metodologicznych i zgodnie z niektórymi zasadami etycznymi
4,5student potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie ze znanymi z wykładów zasadamimetodologicznymi i zgodnie z zasadami etycznymi
5,0student jako lider projektu potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie ze znanymi z wykładów zasadami metodologicznymi i zgodnie z zasadami etycznymi wymagając tego także od całego zespołu projektowego

Literatura podstawowa

  1. Hammer M, Champy j., Reengineering the corporation. A manifesto for business revolution., Harper Business, Warszawa, 1997
  2. Peppard J., Rowland Ph., Reengineering, Gebethner&Ska, Warszawa, 2007
  3. Manganelly R., Klein M., Reengineering - metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa, 2008
  4. Phleger Sh.L., Atlee J.M., Software engineering. Theory and practice, Prentice Hall, 2006
  5. Stevens P., UML. Inżynieria oprogramowania. Wyd. II, Helion, 2007
  6. Wrycza S., Marcinkowski B., Wyrzykowski K., Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informacyjnych, Helion, 2006
  7. Booch G., Rumbaugh J., Jakobson I., UML - Przewodnik użytkownika, WNT, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Pod red Kasprzaka T., Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu., Difin, Warszawa, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z pakietem ADONIS i MS Project2
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii4
T-L-3Identyfikacja biznes-procesów firmy i modelowanie wybranego procesu w języku UML (współpraca w zespole)4
T-L-4Modelowanie biznes-procesu w UML: praca indywidualna2
T-L-5Modelowanie systemu informacyjnego (O-model, P-model)4
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota reengineeringu. Podstawowe pojęcia i definicje2
T-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym2
T-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)2
T-W-4Aspekty metodologiczne modelowania: O-modelowanie, P - modelowanie. Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych2
T-W-5Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie, P-modelowanie.2
T-W-6Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design)2
T-W-7Rola wymogów do systemu informacyjnego, wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne2
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2praca nad projektem indywidualnym8
A-L-3Przygotowanie raportów końcowych z projektów zespołowych4
A-L-4Studiowanie literatury przedmiotu14
A-L-5Przygotowanie prezentacji2
A-L-6udział w konsultacjach2
A-L-7Przygotowanie do zaliczenia6
A-L-8udział w zaliczeniu2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu20
A-W-3udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-5udział w zaliczeniu2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota reengineeringu. Podstawowe pojęcia i definicje
T-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)
T-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii
T-L-3Identyfikacja biznes-procesów firmy i modelowanie wybranego procesu w języku UML (współpraca w zespole)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie brał aktywnego udziału w wykładach , nie jest w stanie zdefiniować ważniejsze pojęcia z reengineeringu i wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
3,0Student nie brał aktywnego udziału w wykładach definiować, jest w stanie zdefiniować tylko niekltóre z ważniejszych pojęć z reengineeringu i nie jest w stanie wyjaśnić znaczenie parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
3,5Student brał udzał w większości z wykładów, ale był pasywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować tylko niekltóre z ważniejszych pojęć z reengineeringu i nie jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
4,0Student brał udzał w większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
4,5Student brał udzał w większości z wykładów, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
5,0Student brał udzał we wszystkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie zdefiniować ważniejsze z pojęć z reengineeringu i jest w stanie wyjaśnić znaczenie wszystkich parametrów biznes-procesów przy rozpoznawaniu problemów, których rozwiązanie wymaga zmian w strukturze biznesu i systemu informacyjnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_W02student powinien być w stanie wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
C-2Kształtowanie umiejętności modelowania biznes-procesów i systemu informacyjnego (P-modelowanie, O-modelowanie) za pomocą języku UML i pakietu oprogramowania ADONIS
Treści programoweT-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)
T-W-4Aspekty metodologiczne modelowania: O-modelowanie, P - modelowanie. Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych
T-W-5Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie, P-modelowanie.
T-W-6Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design)
T-W-7Rola wymogów do systemu informacyjnego, wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne
T-L-3Identyfikacja biznes-procesów firmy i modelowanie wybranego procesu w języku UML (współpraca w zespole)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie brał udzału w wykładach, nie jest w stanie przedstawić typy i wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
3,0Student brał udzał w mniejszej ilości wykładów, nie uczestniczył w dyskusjach, nie zna wszystkich typów modeli i słabo wyjaśnia znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
3,5Student brał udzał w mniejszej ilości wykładów, mało uczestniczył w dyskusjach, jest w stanie przedstawić niektóre z typów modeli, wyjaśnić znaczenie niektórych z modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
4,0Student brał udzał we większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić główne typy modelów, wyjaśnić znaczenie niektórych z modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
4,5Student brał udzał we wszystkich wykładach, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić główne typy modelów, wyjaśnić znaczenie modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
5,0Student brał udzał we wszystkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie przedstawić wszystkie typy modelów, wyjaśnić znaczenie wszystkich modeli tworzonych podczas przeprowadzenia reengineeringu retrospektywnego i prostego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_W03student powinien być w stanie dobierać metody i technologie informatyczne wspomagające reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
Treści programoweT-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)
T-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym
T-W-4Aspekty metodologiczne modelowania: O-modelowanie, P - modelowanie. Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych
T-W-5Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie, P-modelowanie.
T-W-6Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design)
T-W-7Rola wymogów do systemu informacyjnego, wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii
T-L-1Zapoznanie z pakietem ADONIS i MS Project
Metody nauczaniaM-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów
M-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie brał udziału w wykładach, nie jest w stanie wymienić, scharakteryzować i dobrać metody i narzędzia wspomagające reengineering
3,0Student brał udziału w niewielkie ilości wykładów, nie uczestniczył w dyskusjach, jest w stanie wymienić tylko niektóre z metod i narzędzi wspomagających reengineering,
3,5Student brał udzał w większości z wykładów, ale nie był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić tylko niektóre z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, ale nie jest w stanie scharakteryzować
4,0Student brał udzał w większości z wykładów, był aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, ale nie jest w stanie dokładnie je scharakteryzować
4,5Student brał udzał w większości z wykładów, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, jest w stanie dokładnie je scharakteryzować
5,0Student brał udzał we wszstkich wykładach, był bardzo aktywnym w dyskusjach, jest w stanie wymienić główne z metod i narzędzi wspomagających reengineering, jest w stanie dobrać, jest w stanie dokładnie je scharakteryzować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć modelować procesy gospodarcze i analizować je oraz decydować o niezbędności ich przeprojektowania i niezbędności odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U06Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
C-2Kształtowanie umiejętności modelowania biznes-procesów i systemu informacyjnego (P-modelowanie, O-modelowanie) za pomocą języku UML i pakietu oprogramowania ADONIS
Treści programoweT-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)
T-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym
T-W-4Aspekty metodologiczne modelowania: O-modelowanie, P - modelowanie. Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych
T-W-5Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie, P-modelowanie.
T-W-6Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design)
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii
T-L-3Identyfikacja biznes-procesów firmy i modelowanie wybranego procesu w języku UML (współpraca w zespole)
T-L-5Modelowanie systemu informacyjnego (O-model, P-model)
T-L-4Modelowanie biznes-procesu w UML: praca indywidualna
Metody nauczaniaM-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie brał udziału w ćwiczeniach, nie posiada umiejętności modelowania biznes-procesów w UML, ich analizowania, decydowania o ich preprojektowaniu i wprowadzeniu odpowiednich zmiany do SI, nie złożył projektu indywidualnego
3,0Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada ograniczone umiejętności analizowania oraz podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu i wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest bardzo mały, projekt indywidualny zawiera wiele błędów
3,5Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada ograniczone umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest mały, projekt indywidualny zawiera błędy
4,0Student brał aktywny udział w ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowania oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, wkład do projeku zespołowego jest zauważalny , projekt indywidualny zawiera drobne błędy
4,5Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML, posiada umiejętności analizowania i podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej, rola w projektcie zespołowym jest aktywna, projekt indywidualny nie zawiera błędów
5,0Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności modelowania procesów gospodarczych w UML i ich analizowania , podejmowania decyzji o i ich przeprojektowaniu oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian w logistyce informacyjnej był liderem w projektcie zespołowym, projekt indywidualny nie zawiera błędw
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_U02umie korzystać z metod i narzędzi wspomagających reengineering biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody analizy systemowej, metody projektowania SI, ADONIS)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
I_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Kształtowanie umiejętności modelowania biznes-procesów i systemu informacyjnego (P-modelowanie, O-modelowanie) za pomocą języku UML i pakietu oprogramowania ADONIS
Treści programoweT-W-5Modelowanie systemów informacyjnych: O-modelowanie, P-modelowanie.
T-W-6Modelowanie systemów informacyjnych: logistyka informacyjna, programowanie informacyjne (data -driven design)
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)
T-L-5Modelowanie systemu informacyjnego (O-model, P-model)
T-L-4Modelowanie biznes-procesu w UML: praca indywidualna
T-L-1Zapoznanie z pakietem ADONIS i MS Project
Metody nauczaniaM-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie brał udziału w ćwiczeniach, nie posiada umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, nie złożyłł projektu indywidualnego
3,0Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagajacych reengineering biznes-procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest bardzo mały, projekt indywidualny zawiera wiele błędów
3,5Student nie brał aktywnego udziału w ćwiczeniach, posiada słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes- procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest mały, projekt indywidualny zawiera błędy
4,0Student brał aktywny udział w ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, wkład do projeku zespołowego jest zauważalny , projekt indywidualny zawiera drobne błędy
4,5Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejętności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering przy modelowaniu biznes-procesów i SI, rola w projektcie zespołowym jest aktywna, projekt indywidualny nie zawiera błędów
5,0Student był bardzo aktywny na ćwiczeniach, posiada niezbędne umiejetności korzystania z metod analizy systemowej i metod projektowania SI oraz narzędzi (ADONIS) wspomagających reengineering biznes-procesów i SI, był liderem w projektcie zespołowym, projekt indywidualny nie zawiera błędw
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_U03Umie korzystać z oprogramowania wspomagającego planowanie projektu związanego zreengineeringiem procesów gospodarczych i systemów informacyjnych (MS Project)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności korzystania z pakietu MS Project przy planowaniu projektu reengoneeringu
Treści programoweT-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)
T-L-1Zapoznanie z pakietem ADONIS i MS Project
Metody nauczaniaM-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie brał udziału w ćwiczeniach, nie posiada umiejętności korzystania z oprogramowania MS Project
3,0Student brał udziału nie we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać tylko z mnieszej części funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta
3,5Student brał udziału w większości ćwiczeń, umie korzystać tylko z części funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta
4,0Student brał udziału we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać z ważniejszych funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta i struktury zasobów
4,5Student brał udziału we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta, struktury zasobów i kosztów
5,0Student brał udziału we wszystkich ćwiczeniach, umie korzystać ze wszystkich funkcji MS Project przy tworzeniu wykresu Gantta, struktury zasobów i kosztów, sporządzeniu budżetu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_U04potrafi wykonywać projekty indywidualne oraz efektywnie funkcjonować i komunikować się w zespołach międzyfunkcjonalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykonał projekt indywidualny oraz zespołowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_K01W wyniku przeprowadzonych zajć student nabędzie następujace postawy: kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
C-2Kształtowanie umiejętności modelowania biznes-procesów i systemu informacyjnego (P-modelowanie, O-modelowanie) za pomocą języku UML i pakietu oprogramowania ADONIS
C-3Kształtowanie umiejętności korzystania z pakietu MS Project przy planowaniu projektu reengoneeringu
Treści programoweT-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii
Metody nauczaniaM-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów
M-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zaprezentował kreatywności w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
3,0student zaprezentował słabą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
3,5student zaprezentował ograniczoną kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
4,0student zaprezentował dobrą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
4,5student zaprezentował bardzo dobrą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
5,0student zaprezentował doskonałą kreatywność w zakresie doskonalenia biznes-procesów i systemów informacyjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/1-2_K02postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią reengineeringu biznes-procesów i systemów informacyjnych (metody, techniki, narzędzia)
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota reengineeringu. Podstawowe pojęcia i definicje
T-W-3Aspekty metodologiczne modelowania biznes procesów: mapa biznes-procesów firmy. Model "as is", model "as will be". Trzy grupy metod projektowania złożonych systemów (wg Sommerville)
T-W-2Rola reengineeringu w zapewnieniu adaptacyjności firmy. Zintegrowane SI i ich rola w zarządzaniu procesowym
T-W-4Aspekty metodologiczne modelowania: O-modelowanie, P - modelowanie. Zastosowanie języka UML w modelowaniu biznes-procesów i systemów informacyjnych
T-W-8Technologie informatyczne wspierające reengineering biznes-procesów - ogólna charakterystyka (ARIS)
T-L-2Analiza działalności firmy, wykrywanie problemów, identyfikacja biznes-procesów firmy, ustalenie priorytetów, formułowanie nowej strategii
Metody nauczaniaM-2metody praktyczne: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera i metoda projektów
M-1Wykład informacyjny z użyciem prezentacji komputerowej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena średnia z ocen za: aktywność na wykładach i ćwiczeniach (obecność i udział w dyskusjach) umiejętność korzystania z oprogramowania wspomagajacego reengineering i planowanie reengineeringu projekt zespołowy projekt indywidualny zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi postepować zgodnie z zasadami metodologicznymi i etycznymi w projektach reengineeringu
3,0student potrafi postepować zgodnie z niektórymi z zasad metodologicznychi, ale nie uwzględnia zasad etycznych w projektach reengineeringu
3,5student potrafi postepować zgodnie z niektórymi z zasad metodologicznych, i zasady etyczne wykorzystuje w projektach reengineeringu w sposób ograniczony
4,0student potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie z większoszcią znanych z wykładów zasad metodologicznych i zgodnie z niektórymi zasadami etycznymi
4,5student potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie ze znanymi z wykładów zasadamimetodologicznymi i zgodnie z zasadami etycznymi
5,0student jako lider projektu potrafi postepować w projektach reengineeringu zgodnie ze znanymi z wykładów zasadami metodologicznymi i zgodnie z zasadami etycznymi wymagając tego także od całego zespołu projektowego