Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Kształtowanie emisji głosu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie emisji głosu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 21 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
A-W-3Praca własna studenta18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/06/02_W01
ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
I_2A_W02T2A_W08, T2A_W10C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/06/02_K01
ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
I_2A_K02T2A_K01, T2A_K07C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/06/02_W01
ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
2,0
3,0student posiada wiedzę podstawową z zakresu kształtowania emisji głosu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/06/02_K01
ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
2,0
3,0student jest świadomy oceny wpływu emisji głosu na stosunki międzyludzkie
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego.10
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
A-W-3Praca własna studenta18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/06/02_W01ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada wiedzę podstawową z zakresu kształtowania emisji głosu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/06/02_K01ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Treści programoweT-W-1Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jest świadomy oceny wpływu emisji głosu na stosunki międzyludzkie
3,5
4,0
4,5
5,0