Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
Sylabus przedmiotu Systemy i platformy biznesu elektronicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy i platformy biznesu elektronicznego | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 9 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy projektowania, podstawy tworzenia serwisów WWW |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu) |
C-2 | Nabycie praktycznych umiejętności projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projekt i realizacja przykładowego sklepu internetowego | 3 |
T-L-2 | Projekt i realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS | 4 |
T-L-3 | Projekt i realizacja platformy e-learningowej wraz z przykładowymi zasobami dydaktycznymi | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy handlu elektronicznego | 2 |
T-W-2 | Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych | 3 |
T-W-3 | Platformy nauczania zdalnego | 2 |
T-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 1 |
A-L-3 | praca własna studenta - przygotowanie zajęć | 20 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 22 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/08_W01 Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią, platform naczania zdalnego oraz orientować się w rynku dostępnych systemów | I_1A_W23, I_1A_W06, I_1A_W16 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/08_U01 Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS oraz postawić platformę e-learningową na wybranym systemie | I_1A_U06, I_1A_U14, I_1A_U12, I_1A_U09 | T1A_U01, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U04, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/08_K01 Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych | I_1A_K03, I_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/08_W01 Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność platform handlu elektronicznego, systemów zarządzania treścią, platform naczania zdalnego oraz orientować się w rynku dostępnych systemów | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, nie zna funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego |
3,0 | Student ogólnie orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego | |
3,5 | Student orientuje się w pojęciach związanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego | |
4,0 | Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego | |
4,5 | Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych | |
5,0 | Student posługuje się w pojęciami związanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które można tworzyć systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalności systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierać i uzasadniać dobór konkretnych rozwiązań do oczekiwanych celów biznesowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/08_U01 Student potrafi wykonać projekt oraz praktycznie zrealizować sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS oraz postawić platformę e-learningową na wybranym systemie | 2,0 | Student nie zrealizował wszystkich zadań związanych z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej |
3,0 | Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, ale funkcjonalność tych rozwiązań jest niewielka | |
3,5 | Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań jest wystarczająca | |
4,0 | Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia | |
4,5 | Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb | |
5,0 | Student zrealizował zadania związane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalność tych rozwiązań została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przeciętny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/08_K01 Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych |
3,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności | |
3,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu | |
4,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu | |
4,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów | |
5,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej |
Literatura podstawowa
- Ric Shreves, Joomla! Biblia. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2013
- Thord Daniel Hedengren, Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013
- Piotr Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową, Helion, Gliwice, 2011
- Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Helion, Gliwice, 2013