Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O/1/05_U01 | Student potrafi zaprojektować architekturę i wykonać oprogramowanie z wykorzystananiem elementów systemu Linux |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U03 | umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z wdrażaniem jądra systemu Linux na platformach dedykowanych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z programowaniem w systemie Linux w warstwie użytkownika i na poziomie jądra systemu |
C-3 | Zapoznanie studentów z procesem rozwoju oprogramowania w trybie korporacyjnym |
Treści programowe | T-L-1 | Własne jądro systemu: budowa i instalacja na własnej platformie |
---|
T-L-2 | Aplikacja, program, proces, wątek, synchronizacja, komunikacja międzyprocesowa/między komputerowa |
T-L-3 | Demultipleksacja i podejście "Event Oriented" |
T-L-4 | Budowa kanonicznego modułu jądra systemu |
T-L-5 | Komunikacja moduł jądra – warstwa użytkownika (netlink) |
T-L-6 | Budowa kanonicznego sterownika |
T-L-7 | Sterowniki sieciowe |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena rozwiązań z poszczególnych etapów realizacji projektu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykona wszystkich etapów projektu |
3,0 | Student wykonał każdy etap projektu lecz rozwiązanie posiada wady wpływające na stabilność rozwiązania |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |