Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt zespołowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 20 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów realizowanych w poprzedzających semestrach, a w szczególności: wiedza z zakresu budowy i zasady komputera, technik cyfrowych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, programowania, inżynierii oprogramowania, inżynierii systemów informacyjnych i baz danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w zajęciach20
A-P-2Stdia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu15
A-P-3Opracowanie projektu - praca własna studenta55
A-P-4Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projketowych25
A-P-5Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej15
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
M-2Obserwacja pracy w grupie
M-3metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
S-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-P-1M-1S-1
I_1A_C/19_U02
Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych
I_1A_U17T1A_U01, T1A_U15InzA_U07C-1T-P-1M-1S-1
I_1A_C/19_U03
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu.
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-P-1M-2S-1
I_1A_C/19_U04
sprawność komunikowania się w zespole
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-P-1M-2S-2
I_1A_C/19_U05
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U13InzA_U05C-1T-P-1M-3S-2
I_1A_C/19_U06
Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem
I_1A_U16T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-P-1M-3S-2
I_1A_C/19_U07
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
I_1A_U20T1A_U05C-1T-P-1M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą
I_1A_K01T1A_K01, T1A_K07
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego
I_1A_K02T1A_K02, T1A_K05InzA_K01
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
I_1A_K04T1A_K02, T1A_K07InzA_K01
I_1A_C/19_K04
ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu
I_1A_K06T1A_K03, T1A_K06InzA_K02
I_1A_C/19_K05
rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego
I_1A_K07T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
2,0
3,0wykonanie aplikacji bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U02
Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych
2,0
3,0student dobrał odpowiednie podstawowe narzędzia metod
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U03
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu.
2,0
3,0umie współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U04
sprawność komunikowania się w zespole
2,0
3,0umie komunikować się w zespole w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U05
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
2,0
3,0potrafi sporządzić dokumentację zgodnie z wybraną zasadą
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U06
Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem
2,0
3,0potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U07
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
2,0
3,0umie uzupełnić wiedzę niezbędną do wykonania projektu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą
2,0
3,0ma świadomość dzielenia się wiedzą w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego
2,0
3,0ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
2,0
3,0rozumie potrzebę przekazywania wiedzy innym w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K04
ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu
2,0
3,0ma świadomość potrzeby współpracy z członkami projektu w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K05
rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego
2,0
3,0rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.20
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w zajęciach20
A-P-2Stdia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu15
A-P-3Opracowanie projektu - praca własna studenta55
A-P-4Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projketowych25
A-P-5Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej15
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U01Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykonanie aplikacji bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U02Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student dobrał odpowiednie podstawowe narzędzia metod
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U03gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-2Obserwacja pracy w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U04sprawność komunikowania się w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-2Obserwacja pracy w grupie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie komunikować się w zespole w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U05potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi sporządzić dokumentację zgodnie z wybraną zasadą
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U06Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U07potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie uzupełnić wiedzę niezbędną do wykonania projektu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K01ma swiadomość dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość dzielenia się wiedzą w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K03rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę przekazywania wiedzy innym w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K04ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość potrzeby współpracy z członkami projektu w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K05rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0