Wydział Informatyki - Analiza i Fuzja Danych Przestrzennych
Sylabus przedmiotu Wizualizacja i symulacja trójwymiarowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Analiza i Fuzja Danych Przestrzennych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wizualizacja i symulacja trójwymiarowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość algebry liniowej oraz podstaw grafiki komputerowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami prezentacji danych przestrzennych animacji i symulacji |
C-2 | Nabycie praktycznej umiejętności tworzenia wizualizacji i animacji danych przestrzennych przy zastosowaniu wybranego oprogramowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowanie modeli 3D. Budowanie modelu na podstawie zbioru punktów. Budowanie modeli 3D na podstawie warstwic. Porównanie metod interpolacji przestrzennej. Wizualizacja danych trójwymiarowych Wypełnienie teksturą 2D i 3D obiektów powierzchniowych. | 3 |
T-L-2 | Animacja procesów dynamicznych z wykorzystaniem modeli 3D. | 3 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Grafika dwuwymiarowa. Grafika trójwymiarowa. Tworzenie trójwymiarowego obrazu z dwuwymiarowej (płaskiej) mapy. | 3 |
T-W-2 | Animacja trójwymiarowa procesów dynamicznych. | 3 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć. | 14 |
A-L-3 | Opracowanie sprawozdania z laboratorium. | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne - samodzielna praca studentów polegająca na wykonywaniu zadań z wykorzystaniem technik komputerowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratorium - sprawozdanie z wykonanego projektu |
S-3 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena ciągła pracy studenta, ocena zadań realizowanych na poszczególnych zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AFDP_10-_06_W01 Posiada wiedzę z zakresu modelowania i wizualizowania danych przestrzennych oraz aniamacji trójwymiarowej. | AFDP_10-_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AFDP_10-_06_U01 Student potrafi tworzyć wizualizacje i animacje trójwymiarowe z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania | AFDP_10-_U01 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-2 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AFDP_10-_06_W01 Posiada wiedzę z zakresu modelowania i wizualizowania danych przestrzennych oraz aniamacji trójwymiarowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia związene wizualizacją i animacją trójwymiarową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AFDP_10-_06_U01 Student potrafi tworzyć wizualizacje i animacje trójwymiarowe z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować proste wizualizacje trójwymiarowe z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Leszek Litwin, Grzegorz Myrda, Systemy informacji geograficznej: zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2005
- Kraak, M.-J., Ormeling, F, Kartografia: wizualizacja danych przestrzennych, PWN, Waeszawa, 1998
- Bielecka E, Systemy informacji geograficznej. Teoria i zastosowania, Wyd. PJWSTK, Warszawa, 2006