Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_2A_C01_U01 | Potrafi, wykorzystując właściwe metody i narzędzia informatyczne, przetwarzać sygnały oraz dane celem wydobycia z nich pożądanych informacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_2A_U01 | Wykorzystuje wiedzę z wybranych działów matematyki do: - opisu i analizy zaawansowanych algorytmów przetwarzania i analizy obrazów, - rozwiązywania złożonych problemów z zakresu teleinformatyki i telerobotyki, - optymalizacji transmisji danych. |
---|
TI_2A_U02 | Potrafi, wykorzystując właściwe metody i narzędzia informatyczne, przetwarzać sygnały oraz dane celem wydobycia z nich pożądanych informacji. |
TI_2A_U05 | Potrafi zaproponować odpowiednie algorytmy przetwarzania i ekstrakcji danych w zależności od możliwości ich transmisji w sieciach o ograniczonej przepływności. |
TI_2A_U11 | Potrafi stosować wybrane metody sztucznej inteligencji w teleinformatyce. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności praktycznego stosowania wybranych technik eksploracji danych |
---|
C-3 | Zapoznanie z obsługą wybranych specjalistycznych programów komputerowych stosowanych do przetwarzania i eksploracji danych |
Treści programowe | T-P-1 | Zajęcia organizacyjne, zapoznanie się z oprogramowaniem |
---|
T-P-2 | Analiza statystyczna zbiorów danych – statystyka opisowa i wnioskowanie statystyczne |
T-P-3 | Klasyfikacja – algorytmy bayesowskie i drzewa klasyfikacyjne |
T-P-4 | Klasyfikacja – sztuczne sieci neuronowe |
T-P-5 | Predykcja – modele predykcyjne |
T-P-6 | Zaliczenie bloku |
T-P-7 | Grupowanie – k-means, hierarchiczne, rozmyte |
T-P-8 | Redukcja wymiarowości |
T-P-9 | Reguły asocjacyjne i analiza sekwencji |
T-P-10 | Wizualizacja danych statystycznych |
T-P-11 | Zaliczenie końcowe |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w sali komputerowej |
---|
M-3 | Pokaz - demonstracja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi, wykorzystując właściwe metody i narzędzia informatyczne, przetwarzać sygnały oraz dane celem wydobycia z nich pożądanych informacji. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |