Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Zychowicz <Zbigniew.Zychowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie ogólne z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F3.3_W02
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
EL_3A_W07C-3, C-2, C-1T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F3.3_U02
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
EL_3A_U10C-3, C-2, C-1T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F3.3_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
EL_3A_K01, EL_3A_K05C-3, C-2, C-1T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F3.3_W02
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F3.3_U02
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F3.3_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, Ceremoniał & Etykieta, PISM, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F3.3_W02Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W07Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
Treści programoweT-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
Metody nauczaniaM-3Prezentacja multimedialna
M-2Wykład informacyjny
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F3.3_U02Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U10Potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Cel przedmiotuC-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
Treści programoweT-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
Metody nauczaniaM-3Prezentacja multimedialna
M-2Wykład informacyjny
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F3.3_K01W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
EL_3A_K05Ma świadomość społecznej roli absolwenta studiów doktoranckich, a w szczególności rozumie potrzebę propagowania w społeczeństwie informacji dotyczących osiągnięć nauki i techniki.
Cel przedmiotuC-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
Treści programoweT-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
Metody nauczaniaM-3Prezentacja multimedialna
M-2Wykład informacyjny
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.