Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Optymalizacja maszyn i urządzeń elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Optymalizacja maszyn i urządzeń elektrycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Pałka <Ryszard.Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 7 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka |
W-2 | Elektrotechnika teoretyczna |
W-3 | Maszyny elektryczne |
W-4 | Metody numeryczne |
W-5 | Metody optymalizacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy nt. wybranych metod obliczeniowych pól elektomagnetycznych |
C-2 | Zdobycie wiedzy nt. wybranych metod optymalizacyjnych |
C-3 | Zdobycie wiedzy nt. projektowania maszyn i urządzeń elektrycznych |
C-4 | Zdobycie wiedzy nt. optymalizacji maszyn i urzadzeń elektrycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Metody obliczeniowe pól elektromagnetycznych | 4 |
T-W-2 | Metody optymalizacji | 8 |
T-W-3 | Optymalizacja struktury maszyn i urządzen elektrycznych | 2 |
T-W-4 | Optymalizacja geometrii maszyn i urządzen elektrycznych | 4 |
T-W-5 | Optymalizacja właściwości materiałów | 3 |
T-W-6 | Optymalizacja zasilania maszyn i urządzen elektrycznych | 3 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-W-2 | Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego | 33 |
A-W-3 | Praca indywidualna | 33 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2d_W01 Zna zasady projektowania i optymalizacji maszyn i urządzeń elektrycznych | EL_3A_W02, EL_3A_W01 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2d_U01 Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych | EL_3A_U04, EL_3A_U03, EL_3A_U05, EL_3A_U06 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2d_K01 Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych | EL_3A_K03 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2d_W01 Zna zasady projektowania i optymalizacji maszyn i urządzeń elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym zasady działania i optymalizacji wybranych maszyn i urządzeń elektrycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2d_U01 Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym zasady działania i optymalizacji wybranych maszyn i urządzeń elektrycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2d_K01 Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym zasady działania i optymalizacji wybranych maszyn i urządzeń elektrycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- P. Di Barba, Multiobjective Shape Design in Electricity and Magnetism, Springer, 2010
- Chechurin, V.L., Korovkin N.V., Hayakava M., Inverse problems in electric circuits and electromagnetics, Springer, 2007
- Gratkowski S., Pałka R., Komputerowo wspomagana analiza i projektowanie urządzeń i układów elektromagnetycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2001
- Andersson J., Multiobjective Optimization in Engineering Design, Department of Mechanical Engineering Linköpings Universitet, Linköping, Sweden, 2001
- Sean Luke, Essentials of Metaheuristics, Department of Computer Science George Mason University, 2012
- Shkelzen Cakaj, Ed., Modeling, Simulation and Optimization - Focus on Applications, In-Teh, Vukovar, Croatia, 2010