Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Algorytmy sztucznej inteligencji w badaniach nieniszczących:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Algorytmy sztucznej inteligencji w badaniach nieniszczących | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs matematyki na poziomie akademickim |
W-2 | Kurs fizyki na poziomie akademickim |
W-3 | Kurs elektrotechniki teoretycznej |
W-4 | Kurs informatyki na poziomie akademickim |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z metodami sztucznej inteligencji i ich zastosowaniem w badaniach nieniszczących |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do metod badań nieniszczących | 8 |
T-W-2 | Metody statystycznej analizy danych pomiarowych | 2 |
T-W-3 | Sztuczne sieci neuronowe | 12 |
T-W-4 | Algorytmy fuzji danych | 2 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 24 |
A-W-2 | Praca własna z literaturą | 34 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 32 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2a_W01 Zna metody sztucznej inteligencji wykorzystywane w badaniach nieniszczących | EL_3A_W02, EL_3A_W01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2a_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod sztucznej inteligencji. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody sztucznej inteligencji. | EL_3A_U04, EL_3A_U03, EL_3A_U05, EL_3A_U06 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2a_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod sztucznej inteligencji i ich zastosowania w badaniach nieniszczących. | EL_3A_K03 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2a_W01 Zna metody sztucznej inteligencji wykorzystywane w badaniach nieniszczących | 2,0 | |
3,0 | Student ma niezbędną wiedzę w zakresie metod sztucznej inteligencji stosowanych w badaniach nieniszczących | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2a_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod sztucznej inteligencji. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody sztucznej inteligencji. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w niezbędnym stopniu zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod sztucznej inteligencji. Potrafi na niezbędnym poziomie prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody sztucznej inteligencji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2a_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod sztucznej inteligencji i ich zastosowania w badaniach nieniszczących. | 2,0 | |
3,0 | Ma na niezbędnym wymaganym poziomie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod sztucznej inteligencji i ich zastosowania w badaniach nieniszczących. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
- Richard O. Duda, Pattern Classification, John Wiley & Sons, 2004
- Harvey B. Mitchell, Multi-Sensor Data Fusion: An Introduction, Springer, 2007
- Juan Ramon Rabuñal, Julián Dorado, Artificial Neural Networks in Real-Life Applications, Idea Group Inc (IGI), 2006
- Alexander I. Galushkin, Neural Networks Theory, Springer London, Limited, 2007